Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ons boek!

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Floris

Ons boek!

Bericht door Floris »

Het klinkt als een geloofsovertuiging maar dat is het niet. Het lijkt mij een gaaf idee om samen met partners en MS patiënten een eigen boek te schrijven.

Er komt een start, een onderwerp (of meerdere) en iedereen mag zelf een aantal zinnen schrijven. Op die manier bepaalt de volgende schrijver hoe het boek gaat verlopen. En de daarop volgende geeft het weer een andere wending.

Ik wil graag eerst polsen of er interesse is en zo ja, dan ga ik het verder uitwerken en breng jullie op de hoogte.

Willen er meer mensen mee doen? Partner en patient graag :). En geef direct aan welk genre je echt niet leuk vindt (bijvoorbeeld horror of erotiek)?
toinetje

Bericht door toinetje »

Gaaf! Erotiek us niet mijn genre inderdaad:D
Kliekje

Bericht door Kliekje »

Ik ben hier ook wel voor in. Schrijven lijkt mij erg leuk.

Soort genre? Ik weet het eigenlijk niet, denk dat ik mij wel aan kan passen als het moet :D
Floris

Bericht door Floris »

Zullen we nog enkele reacties afwachten en anders gewoon beginnen? Dan kijken we gewoon waar het schip strand en anders beginnen we weer opnieuw :)
josfromglos

Goed idee!

Bericht door josfromglos »

Goed idee!

Hallo Floris,

Wat een ontzettend goed idee!! Ik heb zelf meerdere malen het idee gehad om 'te schrijven', maar naast de overbekende MS-fatigue was er altijd wel weer een andere reden om eea vooralsnog niet te doen...

Mag ik 'iets' voorstellen (...:D....) en please! vertel mij indien ik bemoeizuchtig, irritant, of wat dan ook (...) overkom... (kan ik er lekker tegenin gaan...., indien dat gerechtvaardigd is uiteraard!).

[I]Mijn[/I] oorspronkelijke idee was om een groep van 'schrijf-gragen' (met MS of gerelateerd zijn aan iemand met MS) te vormen. die regelmatig hun typische 'MS-dag' beschrijven....

Ik denk dat wij allemaal, in meer of mindere mate, die ontzettende behoefte voelen om ons te uiten, en dat eea behoorlijk gestagneerd is geraakt door onze beperkingen.

Wellicht kunnen we een groep vormen, en daarna eea bespreken?
Bring it on!

Jos
Floris

Bericht door Floris »

Hoi Jos,

Bedankt voor je enthousiaste reactie.

Heb je al eens gekeken op [url]www.zijheeftms.nl?[/url] En op welke manier wil je een 'groep' beginnen? Facebook (heb ik niet)? Website (kan ik maken)? Mail groep?

Leuk dat er zo enthousiast wordt gereageerd op het 'boek'. Gaaf :)
josfromglos

MSage...

Bericht door josfromglos »

MSage...

Hallo Floris, blij dat je eea waardeert. Dus er zijn nu 4 aanmeldingen. Jij Floris (hebt partner met MS), Toinetje en Kliekje (hebben beiden recentelijk een diagnose RRMS ontvangen) en ik, josfromglos (diagnose RRMS 2003, is nu SPMS).
Wellicht zijn er nog meer MSers (of partners/ verzorgers!)geinteresseerd, m.n. die met andere vormen van MS? (Benign MS/ PPMS).

Floris, ik ben niet thuis in het opzetten van een eigen website/ mailgroep etc., laat ik graag aan jou over![I]Mijn[/I] idee van een boek is dit.....:ogen:......WORDT VERVOLGD.....:D:moe:

Toinetje, Kliekje, jullie schrijven dus ook graag/ willen je verhaal kwijt?

Regards, Jos
Floris

Bericht door Floris »

'Wordt Vervolgd'... Als in de trant van; we weten niet wat de toekomst ons brengt? Vandaag staan we hier. Wordt vervolgd?

Klinkt goed :)
josfromglos

Wordt vervolgd...

Bericht door josfromglos »

Wordt vervolgd...

:D Floris, 'wordt vervolgd' omdat ik soms de 'punt' aan het einde van de zin niet kan vinden, en ik jullie vooralsnog wil behoeden voor mijn 'woordenstromen'...

Vandaar dat ik het zo'n ontzettend goed idee vind om dit, zoals je voorstelde, met een groep te doen, waarvan de 'leden' op de een of andere manier direkt met MS te maken hebben.

Wat vind je trouwens van 'mijn' voorstel (al neem ik aan dat jij dit sowieso bedoelde) om dit dus buiten het hier gebruikelijke 'verkeer' [I]om[/I] te doen, dus via een door jouw opgezette 'website'?

Hoe dan ook, laten we wachten op andere reakties, zodat we 'een plan' kunnen opstellen? Een groep van 4, 5 'schrijvers'? En aan het einde van ieders verhaal geeft men aan wie moet 'overnemen'?
En een ieder van ons 'begint' met een korte omschrijving van de persoon achter de schrijver plus de redenen voor deelname.?

Speak to you soon!


Regards, Jos
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Op zich heb ik ook wel interesse om mee te doen, maar heb wat moeite met de wijze waarop het nu voorgesteld wordt.
En dan bedoel ik dat ik het lastig vind om andermans verhaal "op te pakken" en ook lastig als een ander mijn verhaal "oppakt".

Het lijkt mij ook moeilijk lezen. Ieder heeft zo zijn eigen schrijfstijl en als dat tijdens het verhaal ineens verandert, lijkt me dat niet prettig lezen. Ook zal ieder een ander thema belichten en heeft ieder zijn eigen dilemma's om mee te dealen. En een andere manier om daar mee om te gaan / tegen aan te kijken.

Nou ja, het idee van het maken van een boek met elkaar staat mij wel aan. De wijze waarop vind ik wat lastig.
Ik volg dit topic (of de toekomstige website) en als er iets uitrolt waar ik me in kan vinden, doe ik graag mee.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp