Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Tv programma Ik zorg voor jou

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Charlottelove

Bericht door Charlottelove »

Ik kan me helemaal vinden in wat Knillis heeft geschreven, Overigens wel fijn dat dit gezin in ieder geval wel geholpen is.
bart

Bericht door bart »

Helemaal mee eens, Wilm en Knillis,

Er wordt een vreemde voorstelling van de realiteit gegeven.

Een heleboel had al geregeld kunnen worden, zeker bij de gemeente Den Haag, die later blijkt nog veel meer te vergoeden dan veel andere gemeentes: Een volledige verbouwing + aanbouw + in hoogte verstelbare keuken + vervangende woonruimte.....en ze hoeven zelf niets bij te betalen.

Ik had ook een grote verbouwing, nog in de 'goede' tijd, maar ik moest het 'algemeen gebruikelijke' echt zelf bij betalen. Dat vind ik ook redelijk. Ik wil financieel niet armer worden door mijn ziekte en beperking, maar ik hoef er financieel ook niet beter op te worden.

Deze mensen hadden alles al geregeld kunnen hebben ( ze heeft al wel een rolstoel met elektrische ondersteuning + scootmobiel + bus, dat is al meer dan de meeste mensen hebben) als ze naar behoren begeleid waren (arts, MS verpleegkundige, ergo, maatschappelijk werk) dan wel zelf wat actiever waren geweest, Ze wisten kennelijk de weg.

Ze hebben (hadden dus al) een groot netwerk aan jonge, gezonde mensen om zich heen en hebben bovendien elkaar.

In deze uitzending lijkt het, in eerste instantie, of deze mensen volledig in de kou staan en vervolgens wordt er meer aangepast dan 'normaal'.

Ik gun iedereen, en dus ook dit gezin, de hulp en ondersteuning die zij nodig hebben. Ik onderschat hun situatie geenszins.

Maar eerst het beeld, dat ze in de kou staan en vervolgens het beeld, dat de WMO nog veel meer doet dan normaal:

Beide voorstellingen zijn buiten de realiteit, volgens mij.
wilm

Bericht door wilm »

Inderdaad
En je kan mij niet wijs maken dat deze en andere mensen de wegen niet wisten (ze had trouwens al een rolstoel)

Iedereen in Nederland weet dat je voor aanpassingen naar gemeente moet

Uiteraard ben ik blij hoor dat deze mensen geholpen worden
gun het ze hoor
maar het is meer als je een grote mond hebt of naar tv gaat lukt er vanalles

en anderen sneeuwen onder

Zeker geen realiteit heb ik ingezien dit programma
Al dacht ik er voordat het begon positief over
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

eerlijk gezegd raak ik er een beetje gefrustreerd van. Niks op tegen dat die mensen geholpen worden, laten we dat voorop stellen.

maar wie betaald dit allemaal? En hoe typisch is het dat als er een tv-program bij betrokken wordt er ineens van alles kan? En dit gezin heeft het extra zwaar met ook nog eens kinderen die extra hulp nodig hebben...maar kijk eens naar die vrienden/familiekring die er na afloop staat? Hadden die niet eerder/meer kunnen doen?

en bovenal...pik eens iemand die single is er tussenuit ipv een gezin met 3 mensen die zorg nodig hebben. Alsof je het in je eentje niet mega-zwaar zou kunnen hebben?

maar goed...ben voor de mensen zelf blij dat ze het wat beter hebben nu, dat wel
wilm

Bericht door wilm »

Sluit me helemaal bij jou woorden aan AngelNoa
june

Bericht door june »

Ik moest gisteravond weg dus kon ik het programma niet kijken. Niet getreurd, dacht ik, dan kijk ik het morgen wel eventjes via de pc.

Maar dat valt even tegen! Je kunt de programma's van RTL4 alleen terugkijken als je éérst inlogt met jouw facebook-account. Wat is dit voor iets belachelijks?

Lang niet iedereen zit op facebook. Waarom kun je bij uitzendinggemist gewoon een gemist programma aanklikken en kijken en kan dit bij RTL niet?

Heeft iemand nog ergens een link zodat ik dit programma wel kan zien?

Ik ga nu maar af op jullie commentaren en ik ben het wel met Knillis, Wimn en AngelNoa eens.

Waarom hebben de zorgverleners niet eerder ingegrepen? In waarom is er niemand uit de (grote) familie- en vriendenkring eerder op het idee gekomen om een handje te helpen? Waarom is iedereen ineens zo hulpvaardig als er een camera in de buurt is?

En inderdaad AngelNoa, neem ook eens een alleenstaande chronisch zieke die geen collega's meer heeft omdat hij niet meer werkt. En dientengevolge ook weinig vrienden en wiens familie te beroerd is om te helpen. Kijken welke hulp er dan wordt aangeboden.
Knillis

Bericht door Knillis »

Gemiste programma's terug zien kan ik bij RTL en SBS alleen als ik er voor betaal. En opdat ik dat pertinent weiger kan ik zulke programma's niet terug kijken als ik ze niet heb opgenomen.

En dit programma had ik opgenomen maar ook direct weer gewist na het kijken.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

June, je kunt inloggen met Facebook, Google+, nog iets, òf je kunt een account aanmaken met je email en wachtwoord.

Ik ben hier persoonlijk tegen (ze hoeven niet alles van me te weten), maar het kan dus niet alleen via Facebook. ;)
tisso

Bericht door tisso »

Waar ik mij het meeste aan stoor is dat er verder helemaal geen tips of andere informatie verstrekt word, waar je als chronische zieke terecht kunt.

Zoals verdere ondersteuning als de WMO niet thuis geeft bv,of als je alle wegen hebt bewandeld van de huisarts,MSverpleegkundige tot aan de ergo .

Alleen als je met je kop op de tv verschijnt kan ineens alles en is iedereen zo begripvol.
Artemis-

Bericht door Artemis- »

[QUOTE=tisso;1036282]Waar ik mij het meeste aan stoor is dat er verder helemaal geen tips of andere informatie verstrekt word, waar je als chronische zieke terecht kunt.
.[/QUOTE]

Ben het met jou eens Tisso...

Maar het betreft Emo-TV en geen informatief programma.
Zou zeer zeker waardevol zijn wanneer er meer uitleg werd gegeven over de verschillende opties in de zorg...;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp