Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Begeleider gratis......

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
RoOsJe *59

Begeleider gratis......

Bericht door RoOsJe *59 »

Hallo,

Afgelopen weekend hebben we 2 musea bezocht, en tot mijn verbazing mocht mijn begeleider gratis mee naar binnen. (Ik zit in een rolstoel.)
Het was in het Rijksmuseum en in de Hermitage.

Is dat bij ieder museum het geval?
wilm

Bericht door wilm »

Er zijn meerdere museums die dat hebben (niet allemaal)

maar bij sommige dierentuinen en musea ben ik dit tegengekomen


Vraag me wel eens af hoe dat is als met elektrische rolstoel gaat
is dan ook begeleider gratis
(want dan kun je rijden zonder duwer)
Börker † 11-3-2021

Bericht door Börker † 11-3-2021 »

morgen ga ik met mijn oudste zoon (ook mser) naar Soldaat van oranje. Zelf ga ik met mijn scootmobiel in de taxi. Zoon kan nog redelijk lopen en gaat als begeleider mee met Valys.

Begeleider met valys is gratis en ook de voorstelling is voor de begeleider gratis.

Ik heb een rolstoelplaats, 1e rang. kosten 79 euro per plaats.
begeleider gratis. GROTE KLASSE!!!
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Ik ga, met rolstoel, naar de finale van het EK in Parijs; zelfs daar is het kaartje voor de begeleider gratis. Rolstoelplaatsen zijn in de zone met de duurste plaatsen van 895 euro, maar een rolstoelplaats kost 89 euro (incl. begeleider). Bijna belachelijk :haha:
wilm

Bericht door wilm »

Fijn wel, al hoor ik ook wel mensen die zeggen liever wel willen betalen

je wilt geen uitzondering zielig zijn omdat je in rolstoel zit


Vorige jaar had ik wat anders
kocht een nieuwe smartphone en zegt verkoper 'jij krijgt gratis hoesje omdat je in karretje zit' :huh:

Was een turkse verkoper (bedoel niet beledigend hoor)
en hij bedoelde het ook vast attent

Maar ik voelde het als meedelijden, zielig gevonden worden

Wat vinden jullie van uitzondering zijn bijv ook in rij pretpark voorrang
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=wilm;1048150]Fijn wel, al hoor ik ook wel mensen die zeggen liever wel willen betalen[/QUOTE]
Het moet geen zieligdoenerij worden, of 'misbruik maken van' worden. Maar vaak kan aan iemand in een rolstoel niet dezelfde service of ervaring worden geboden als aan iemand zonder rolstoel. Organisatoren/bedrijven bieden dan liever korting dan dat ze later commentaar of klachten krijgen.


[quote]Vorige jaar had ik wat anders
kocht een nieuwe smartphone en zegt verkoper 'jij krijgt gratis hoesje omdat je in karretje zit' :huh: [/quote]
Het zal in elk geval goed bedoeld zijn, en de kans is zelfs groot dat heel veel mensen een gratis hoesje krijgen als korting, met een of ander ter plekke verzonnen excuus.

[quote]
Wat vinden jullie van uitzondering zijn bijv ook in rij pretpark voorrang[/quote]
Vaak heeft dat hele praktische redenen; de normale toegang is niet toegankelijk met een rolstoel, of het is bij brand/paniek gevaarlijk als er een rolstoel in de rij staat.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=wilm;1048150]

Wat vinden jullie van uitzondering zijn bijv ook in rij pretpark voorrang[/QUOTE]

Het is heel dubbel natuurlijk. Het kan je een gevoel van "zielig zijn" bezorgen, maar het is vaak waarschijnlijk heel goed bedoeld. Iedereen weet dat het leven van een uitkering niet gemakkelijk is, en het leven met een handicap alleen maar steeds duurder wordt. Een gratis telefoonhoesje omdat je in een karretje zit is wel opmerkelijk, maar het is heel normaal korting te krijgen in het openbaar vervoer e.d., dus een gratis telefoonhoesje zou ook geen ongemakkelijk gevoel moeten geven. Maar dat doet het natuurlijk wel.

Het feit dat je gebruik "moet" maken van diverse regelingen is confronterend, en geeft je een stempel, maar tegelijk is het ook zeer welkom, gezien het leven al vreselijk duur is en de inkomsten naar verhouding laag. Ik denk dat ik dat nog één van de grootste handicps zou vinden (ik bevind me gelukkig nog niet in die situatie). Het afhankelijk zijn van de "voordeeltjes" van een handicap.

Voorrang krijgen in een lange rij kan ook prettig zijn als je kampt met een energiebeperking.

Verstuurd vanaf mijn SM-T535 met Tapatalk
eendje

Bericht door eendje »

Ik heb jaren een scootmobiel gebruikt en gebruik nu een fiets met elektrische ondersteuning.
Met de scootmobiel kreeg ik bijna overal voorrang (op het vervelende af). Nu mag ik gewoon op mijn beurt wachten. ;)
wilm

Bericht door wilm »

Bij pretparken snap ik het nog wel dat je voorrang of aparte rij hebt
maar verder voel ik me wel 'bezwaard' als ik gratis mag
ergens

En net als jou eendje, scootmobiel wel en elektrische fiets niet :huh:
dat is eigenlijk 'raar'
Snowym

Bericht door Snowym »

Bij het EK en andere evenementen heb je maar 1 soort plaats voor rollers. Dan kunnen ze alleen maar de laagste prijs vragen omdat het wel toegankelijk moet zijn. Je hebt geen keuze voor luxer of minder luxe, betere plaats of minder goede plaats.
Het is dus om die reden, denk ik.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp