Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Candy's topic 6: Het afscheid.

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Speedy

Candy's topic 6: Het afscheid.

Bericht door Speedy »

Helga heeft mij gevraagd onderstaand bericht op het forum te plaatsen:


Dag lieve MenSen,

Als jullie dit lezen, sinds mijn laatste post, is er een hele tijd verstreken. Ik werd door sommigen al vermist. Ik heb zo veel mogelijk persoonlijk contact met hen persoonlijk gezocht. Nu is de tijd gekomen dat iedereen wat uitleg verdient.

In het begon van de zomer werd ik heel ziek. Ik kan me enkel nog flarden van herinneren, de koorts van >40 gr, een dokter die ik nog nooit gezien had en die de deur uit liep en later op de dag nog eens kwam. Een paar dagen later bleek ik een flinke bult bij mijn slaap te huisvesten.

Een echo van iets, dat ernstig, maar niet te zien was. Daarna de MRI in, eveneens zonder resultaat. Later thuis werd ik door de neuroloog gebeld. “Je moet niet vergeten, dat je al 42 jaar (PP) MS hebt!” Ja, dat wist ik. En 4 auto- immuun-aandoeningen verder, heeft de MS heeft veel aan zich gekoppeld.

Ik besloot om afscheid van het leven te nemen. Enkele jaren geleden leefde die gedachte al in mijn hoofd, mijn wilsbeschikking dateerde uit 2004. De dokter die ik niet kende, leerde me kennen en zijn accurate aanpak kon ik waarderen.

Ik was per slot zijn eerste euthanasie-patiënt. En ja, daarom duurde het wat langer. De scen-arts moest mij nog bezoeken en zijn mening kenbaar maken. Het gesprek verliep erg plezierig. Neen, zo’n mens als ik had ie nog nooit ontmoet ;) , maar wel veel van opgestoken. Hij was oncoloog in een ziekenhuis.

De reden, dat ik afscheid genomen heb, is de vermoeidheid in mijn hele lichaam, vooral in mijn hersenen. Ik heb heel veel fijne dingen beleefd en zelf gedaan. Veel contacten met allerlei belangrijke en alleen voor mij belangrijke mensen gecreëerd en mogen onderhouden. Ik mag eindelijk slapen zonder wakker te worden…

Tot ooit, Helga

[IMG]http://s7.postimg.org/fah76xktj/ballon001tu5.gif[/IMG] [IMG]http://s2.postimg.org/u9u7bgaq1/candyrespectoj5.gif[/IMG]
[IMG]https://s16.postimg.org/z7saukoid/Rouwa ... _Helga.jpg[/IMG]
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Dag lieve Helga, tot ooit...
Je was een bijzonder mens :bloem:
zonnestraaltje †'21

Bericht door zonnestraaltje †'21 »

Dag lieve Helga,

Mooi mens
Je laat mooie herinneringen bij me achter, die zal ik voor altijd koesteren.

Blij dat ik een stukje met je mee mocht op je levenspad.
Ik zal je missen ... Zeker in Lemele, maar ook de bezoekjes bij jouw thuis.

Tot ooit :bedankt:
Suzan

Bericht door Suzan »

Dag Helga,

Het komt niet als verrassing, en toch is het even slikken.

Ik hoop dat je een mooie reis hebt gehad en nu verlost bent van het onwillige lijf...

Heel veel sterkte voor de mensen die je achterlaat.
Iedereen die je gekend heeft, zal mooie [URL="https://www.youtube.com/watch?v=uzCh3USpQJA"]herinneringen[/URL] aan je hebben.

Tot later!
Gerrit † 03-04-2020

Bericht door Gerrit † 03-04-2020 »

Dag lieve en sterke Helga.
Je hebt eindelijk je rust gevonden en ik blijf altijd aan je denken als geweldig sterke vrouw
Gerrit
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

De tranen biggelen over mijn wangen. Uit misschien wel een vorm van blijdschap maar ook zeker uit verdriet

Wat was je toch bijzondere vrouw, die er ondanks jouw eigen sorres meedere malen er voor mij was met advies. En eigenlijk voor iedereen hier.

Dit zijn de momenten dat ik zo ontzettend hoop dat het leven hierna door gaat.
Want dan zijn ze ZEKER blij met deze sterke prachtvrouw.

Nabestaanden wens ik veel sterkte bij dit verlies
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dank voor het plaatsen, Speedy, en Helga: het was fijn je ooit te hebben ontmoet in Hoogeloon! Geniet van je welverdiende rust.....
Billy

Bericht door Billy »

Ik wil iedereen veel sterkte wensen.

Helga fijn dat je nu je rust hebt.
MariaHTJ

Bericht door MariaHTJ »

Een heel begrijpelijke keuze.

Lieve Milly en andere familie heel veel sterkte.

Helga. ...Tot ooit!

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
SannieBannie

Bericht door SannieBannie »

Ik wens iedereen heel veel sterkte

Helga, rust zag en tot ooit
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp