Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Kerstpresentje voor huishoudelijke hulp

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
wilm

Bericht door wilm »

Dank
dacht nl dat het alleen om particulere hulp ging

Zelf ook via wmo hulp en helaas niet zo best getroffen
als ik niet kijk dan gaat ze gerust zitten (omdat ze niet weet hoe ze verder moet)

diverse keren met haar gesproken en ook met organisatie

Met verjaardag geef ik haar wel kleinigheidje
maar weet niet of ('soort van verplicht') om met kerst ook wat te doen
Billy

Bericht door Billy »

Voel je zeker niet verplicht!

Vind het wel schokkend dat jij geen andere hulp krijgt van de organisatie. Heb je dit ook al ooit bij de wmo gemeld?
wilm

Bericht door wilm »

Bij organisatie mag je niet meer melden als je geen klik meer hebt oid en je wilt een andere hulp
Daar kunnen ze niet meer aan beginnen

Toch gemeld en persoonlijke situatie (incl voorbeelden) gemeld en ze vonden vervelend maar konden niks aan doen

Wel karakter van mijn hulp, ws is ze ook autistisch (na 2jr heb ik haar wel beetje door)
Moet haar echt sturen in haar werk en als iets anders loopt dan is ze van slag of gaat zitten

Bijv. laatst was ze op dag dat ik douchte (met thuiszorg) en had briefje neer gelegd wat ze moest doen. Kom ik uit douche heeft ze alleen kamer gestoft en zat op stoel, want ze durfde niet stofzuiger te pakken die naast badkamer in kast staat
Bang dat ik net uit badkamer zou komen

Of ze doet iets extra's en dan kan ze niet inschatten hoe lang dan nog nodig hebben
Want wc moet wel iedere week gebeuren
Is ze weg, kom ik er achter de wc is niet gedaan
Doe dan wat anders steller of franse slag, maar wc toch belangrijkste


Bij wmo laatst gemeld en die verwezen me naar organisatie

W.s. wil niemand ook deze mensen hebben

Weet ook niet wat k moet doen
Billy

Bericht door Billy »

Frustrerend zeg. Er zijn genoeg mensen die wel graag precies instrueren, dus vast een adres die wel een klik zal hebben.

Ik zou het ook niet weten als zowel de wmo als organisatie het laat afweten...
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Wilm, ik heb al 3 jaar geen hulp meer, dus wellicht is het veranderd, maar.... Ik mocht toen van de WMO zelf kiezen met welke organisatie ik in zee wilde gaan. Ik kende niets, dus liet de WMO er 1 kiezen. Maar misschien kun je wel aangeven bij de WMO dat je een andere organisatie wilt? Geen idee hoe dat werkt....
wilm

Bericht door wilm »

Dank
En lief leeuwtje, dat is nog steeds zo vanuit wmo kon je kiezen tussen 3, ene kon ik niet, andere had ik veel negatieve dingen over gehoord
en over deze had ik veel positief over gehoord dus vandaar mijn keuze

Vindt overstappen op andere organisatie ook hele stap
want verder wel tevreden
Is een keuze ja

Sorry dat ik hier mee topic 'bevuil' daar gaat het nl niet over
wilm

Bericht door wilm »

Hoe zit het met kerst presentje voor thuiszorg medewerkers die voor verzorging/verpleging komen

Geven jullie die ook wat?

Dan gaat het nl. wel om een heel team van 10 personen
Fia

Bericht door Fia »

Bedankt voor het meedenken.

Ik ben langs de action geweest en maak voor de hh hulp een soort kerststilleven in een glazen schaal...maar uh...ik vind het eigenlijk zo leuk dat ik het zelf ook wil.:haha:. Mss ff vragen aan mijn ouders (die dichterbij de action wonen) om de spullen ook voor mij te halen.:cool:
Voor de hh hulp doe ik er nog een vvv-bon bij , als die nog bestaan. (Kan voor mezelf natuurlijk ook, maar dat is dan weer onhandig)


Wilm, ik heb geen thuiszorg voor verpleging/verzorging dus daar kan ik je niet mee helpen. Denk dat als jij het prettig vind om waardering te laten blijken, het leuk is om iets kleins te geven.

Liefs,

Fia
Knillis

Bericht door Knillis »

@Wilm

De zusters van de thuiszorg koop ik geen kerst attentie voor, dat is ook bijna niet te doen want waar heeft iedereen wat aan en wat mag dat kosten? Je kunt voor ieder afzonderlijk een kerstkaartje schrijven als je echt iets wilt doen :???:

Het zijn bij mij minstens 8 mensen van heel verschillende leeftijd (1 man en 7 vrouwen). De dames/heer waar ik een goede "klik" mee heb (en dat zijn ze heus niet allemaal) geef ik in de tijd dat er vers fruit is eigen gemaakte jam of sap in een leuk potje met mooi etiketje.

Daar zijn ze vaak best blij mee.
wilm

Bericht door wilm »

dat is ook leuk idee knillis

Eigenlijk beteken hun veel meer en komen veel meer als 1x p week de huish hulp

Geef wel eens wat lekkers (zak snoep) of laatst met mijn verjaardag bijv een cake (voor op kantoor/team)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp