Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

SP MS: Ik lijk te moeten capituleren...

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Even weer een berichtje. Zorgbelang helpt mij heel goed. Op alle fronten. En nu afwachten of er een verpleeghuis gevonden kan worden het liefst in mijn eigen voormalige woonplaats of dichtbij.

Heb de brief van de neuroloog ontvangen en daarin staat duidelijk beschreven wat er aan de hand van oude scans diagnose MS over duidelijk is. Maar dat wist ik al ..

Helaas verandert het mijn situatie niet dat de diagnose duidelijk is. En hier houd ik even bij.
Knillis

Bericht door Knillis »

Nogmaals spreek ik de vurige wens uit dat er bijzonder snel een fijn nieuw woonplekje voor je gevonden zal worden.

Heel veel sterkte met de hoop op een heel korte wachttijd want iedere dag op je huidige plek is er één te veel.

:knuffel:
Hamartia

Bericht door Hamartia »

Ruitje, we hebben elkaar nooit 'gesproken' hier maar ik volg je berichten over dit topic wel.

Je teksten zijn zo helder en goed te volgen, en dat onder de fysieke omstandigheden waaronder jij leeft...dat vind ik bijzonder knap.

Ik hoop dat het delen van je ervaringen je enige verlichting biedt, voor mijzelf geldt (en volgens mij ook van de andere betrokkenen) dat ik je ervaringen graag hoor, hoe verdrietig ze ook zijn.

Ik kan me niet voorstellen hoe je de dagen door komt, maar ik sluit niet uit dat jouw heden mijn toekomst kan zijn gezien de flinke progressie die ik ondervind.

Dus op deze manier help je mij door je ervaringen te delen. Je ervaringsdeskundigheid is mij veel waard.

Ik hoop dat je een prettig verpleeghuis vindt, ook met die zoektocht volg ik je op de voet. Sterkte !
JackyB

Bericht door JackyB »

Beste Ruitje,

Fijn dat Zorgbelang je steun en hulp geeft die je zo nodig hebt.

Ik hoop dat je heel snel een ander thuis zult vinden. Houd moed ! Je bent een kanjer!

Liefs,

Jacky
Annejolein

Bericht door Annejolein »

Hoe is het nu Ruitje met de pijn en de spasmen?
Zijn er al vorderingen met het vinden van een ander verpleeg huis?

Liefs en groetjes
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

De pijn is nog steeds heel erg. er wordt niets aan gedaan. Maandag spreek ik de arts maar dat zal weinig opleveren. Ik wacht op een andere arts. Ook de spasme blijft vervelend. Ook die medicatie niet teruggebracht naar de oude dosering en innametijden.

Zorgbelang is aan het kijken en heeft een verpleeghuis op het oog waar ik naartoe zou kunnen.

Wordt vervolgd.
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

Wat naar dat ze niets willen doen. Ongelofelijk!

Weten ze dat je naar een andere plek op zoek bent? Ik zou daar dan eerst de situatie uit leggen en bij je oude plek de overdracht eerst willen inzien voordat je van de regen in de drup komt.

Heel veel sterkte
JackyB

Bericht door JackyB »

Hi Ruitje,

Misschien is het een hele rare vraag hoor, maar waarom wordt je medicatie niet bepaald door je neuroloog in plaats van de verpleeghuis arts?

Waarom krijg je überhaupt geen andere medicatie nu de verpleeghuis arts de bevestiging van de neuroloog heeft gekregen dat je MS hebt?
Annejolein

Bericht door Annejolein »

[QUOTE=Ruitje;1096059]De pijn is nog steeds heel erg. er wordt niets aan gedaan. Maandag spreek ik de arts maar dat zal weinig opleveren. Ik wacht op een andere arts. Ook de spasme blijft vervelend. Ook die medicatie niet teruggebracht naar de oude dosering en innametijden.

Zorgbelang is aan het kijken en heeft een verpleeghuis op het oog waar ik naartoe zou kunnen.

Wordt vervolgd.[/QUOTE]

Wat naar dat er niets aan de pijn gedaan wordt :boos: en dat ze ook niets aan de spasmen doen.

Heel veel sterkte!
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Ik krijg voorlopig geen andere arts want ze zijn te druk.

De arts kwam vorige week en sloeg een andere toon aan. Ik was verbaasd. Maar ik mocht weer starten met fentanyl pleisters. 12 mg. Ik ben vorige week woensdag begonnen. Maar het heeft geen effect op de zenuwpijn. Wel een beetje op pijn Bij mijn gewrichten van het liggen. Maar niet genoeg.

Nadeel van de pleisters is dat ik weer obstipatie. Al drie dagen ellende. Neem extra Movicolon...

Volgende week wordt het geëvalueerd.

Ik heb deze keer de Baclofen Niet genoemd. Ik weet ook niet waarom de neuroloog niet het beleid bepaalt. Ik zou haar nog eens een mailtje kunnen sturen.

De rest gaat momenteel niet snel. Er is een verpleeghuis dat mij de
zorg kan bieden maar vanuit hier is informatie nodig. De cliënt ondersteuner van zorgbelang zit er bovenop maar baalt er ook van dat ze geen informatie krijgt. Wordt vervolgd.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp