Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

paar keer per nacht wakker

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Mocht je er toch een keer uit moeten 's nachts om te plassen, kun je ook kijken of je het licht in het toilet uit kunt laten. Ik ben altijd gelijk wakker als het licht wel aan gaat (heb een lamp op censor in de badkamer).

Ik zet die lamp voor ik ga slapen uit en heb een klein nachtlampje in het stopcontact zitten, zodat ik met mijn slaperige hoofd en zonder bril mijn nek niet breek over de drempel.
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

Hey Roely.

Ik herken (jammergenoeg) jouw probleem. Alhoewel ik de laatste tijd juist heel erg goed slaap. (Soms wel wakker-plassen-en dan toch redelijk snel weer in slaap vallen)

Dat ik beter slaap is sinds ik 's avonds in de kruidenslaapthee (er zijn ook varianten die NIET vies zijn) een druppel Cbd+active doe. De eerste keer heb ik het via internet besteld, maar sinds een week of twee is het ook van Jacob Hooy "gewoon" in de winkel te koop.

Deze is minder sterk dan die van hetdrinkbarealtenatief.nl dus dan kun je als een druppel niet genoeg blijkt te zijn er 2 in spuiten :D

Het fijne van deze variant is dat ik het evt. ook overdag durf te gebruiken, maar voor de nacht blijf ik trouw aan de wat zwaardere Cbd+.

Hopelijk heb je hier wat aan, want slecht slapen is :moe::huilen::boos:
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

En inderdaad heb ik net als Anna1975 ook zo'n babynachtlampje in de wc, dus niet vol in het licht!
Annemoon

Bericht door Annemoon »

Ook ik ken het probleem al mijn leven lang. Ben altijd een slechte slaper geweest en moet al mijn hele leven een plas doen om een uur of 3. Daarna lig ik wakker. Na 30 jaar slapeloze nachten en talloze huismiddeltjes te hebben geprobeerd ben ik uiteindelijk aan de slaaptablet gegaan. Het is verslavend maar heb ook gemerkt dat ik na een weekje niet gebruiken er zo weer van af ben. Het aller grootste voordeel is dat ik een goed slaapritme daardoor heb. Ik ben overdag veel minder moe omdat ik de hele nacht doorslaap. Artsen zijn er vaak tegen maar bij mij is het het enige dat echt helpt. Laatste redmiddel maar er is dus nog hoop.

Groetje Annemoon


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Nette

Bericht door Nette »

[B][COLOR=DarkOrange]Ik heb nachten dat ik er elk uur uit moet om te plassen maar meestal is het om de 3 uur.

Doe het licht niet aan en val vervolgens weer gewoon in slaap.

Ga tegenwoordig rond 1.30 naar bed en nu slaap ik beter, hoef er slechts 1x uit.

Drinken(koffie, caffeïnevrij) doe ik echter nog steeds.

Ook gebruik ik tegenwoordig een warme kruik zodat ik sneller in slaap val, met koude voeten lukt dat niet.
[/COLOR][/B]
Roely

Bericht door Roely »

Annick: "Mocht je er toch een keer uit moeten 's nachts om te plassen, kun je ook kijken of je het licht in het toilet uit kunt laten"

dat word lachen want dan lig ik gelijk plat op mijn plaat :D
en een nachtlampje heb ik al in de hal maar in de badkamer zit geen stopcontact :ogen:

Roosje: ik ben geen theeleut en ik drink nu niks meer na het eten ;)

Annemoon: als het weer prut met peren word met het slapen dan kan ik dat altijd nog overwegen.

Nette: knap dat jij in het donker de weg kan vinden zonder om te donderen, ik ben dan echt de weg kwijt en op de tast is waardeloos (ik stoot overal tegenaan) dus dan ben ik ook klaar wakker :banghead:

en als ik warme voeten wil dan prop ik ze wel tussen andré's benen :haha:

ik ben mijn drinkpatroon sinds vandaag aan het veranderen dus ik heb al een liter vocht binnen (waaronder een glas lauw water met citroen in de ochtend omdat troelala een paar kilo kwijt wil) en ik pies me het lazerus :tralala:

is wel handig zo vaak naar hokkie 100 gaan want ik zag vandaag dat de verjaardagskalender nog op januari stond :haha:
Lanah

Bericht door Lanah »

Wij hebben lampjes met bewegingssensor op batterijen.
Het zijn kleine vierkantjes die je aan het plafond hangt (of onder een traptrede)

Ik ben er erg blij mee, als ik er een 's nachts een keer uit moet geeft dit net het beetje licht in de badkamer.
Roely

Bericht door Roely »

vannacht weer doorgeslapen dus het gaat goed :goed:

lanah: ik ga wel op zoek naar zo'n lamp op batterijen want dat lijkt me echt handig ;)
Knillis

Bericht door Knillis »

In donker kan ik absoluut niet lopen. Ik moet naar mijn voeten kijken anders val ik om.

Wij hebben daarom hier en daar van die kleine nachtlampjes in een stopcontact zitten. Die lijken niet veel licht te geven maar als je 's nachts wakker wordt geeft het genoeg licht om de omgeving te zien.

Die nachtlampjes zijn voor weinig geld te koop.
Misschien kun je zo iets eens proberen?
Nette

Bericht door Nette »

[B][COLOR=DarkOrange]Omdonderen doe ik nog nét niet, hou me vast aan alles wat ik tegen kom.....:ogen:

Hoef ook slechts een meter of 3 te overbruggen en rechte weg dus dat scheelt...
[/COLOR][/B]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp