Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Kalknagels

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
chyta

Kalknagels

Bericht door chyta »

[COLOR="Purple"]Goeiemorgen allemaal ,

De titel van het onderwerp geeft mijn vraag al aan 😉

Al bijna twee jaar zijn wij ( man ook ) in strijd met kalk nagels .

Ga met regelmaat naar de pedicure die ze weer dun maakt .en heb al van alles geprobeerd .

Maar zonder goed resultaat tot een week geleden iedere avond nagels schoonmaken met aceton en Daktarin nagellak erop.

Het derde flesje is nu bijna op , en er is nog niets veranderd
Nu begonnen met azijn . Hopend dat dat iets gaat doen !!

Hebben jullie nog adviezen buiten Trea three olie , Daktarin Iedere dag schone sokken ?

Worden er een beetje moedeloos van 🙈🙈

Alvast bedankt

Groetjes Chyta [/COLOR]
april

Bericht door april »

Hoi,

Nadat ik ook een aantal jaren getobd heb met kalknagels ben ik er mee naar de huisarts gegaan.

Van haar kreeg ik Lamisil tabletten. Dat moet je best lang slikken maar kalknagels (eigenlijk schimmelnagels) verdwenen wel :thumbup:
Nessa

Bericht door Nessa »

Het kan zijn dat de schimmel die de kalknagel veroorzaakt, zo diep in de nagel zit dat de werkzame stof uit Daktarin er niet bij komt. Azijn of tea tree olie zal dan ook niet helpen.

De huisarts heeft inderdaad tabletten tegen kalknagels. Die werken van binnenuit. Het kan wel lang duren voor het weg is, want de zieke kalknagel moet er helemaal uitgroeien. En een teennagel groeit maar 0.5-1 mm per week.
Sara

Bericht door Sara »

Ik heb ze ook, schimmelnagels.

Een aantal dingen geprobeerd, en níks helpt inderdaad. De lamisil (terbinafine)-tabletten kunnen behoorlijke bijwerkingen hebben. Voor mij een reden om de schimmel maar te accepteren.
chyta

Bericht door chyta »

[COLOR="Purple"]Dank voor jullie reactie !!

Maar onze HA wil niet de kuur voorschrijven i.v.m de bijwerkingen 🤔[/COLOR]
Snowym

Bericht door Snowym »

Het enige dat mij helpt is het middel van de huisarts, 1 week slikken , 3 weken niet en dat 3x. Vaak heb je na een half jaar nog zo'n kuur nodig.
De andere middeltjes heb ik allemaal geprobeerd en doen uiteindelijk niets.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Ik hoor vaak over insmeren met vaporub (snachts) en dan deppen met appelaxijn. Geen idee of het werkt
Suzan

Bericht door Suzan »

Dank je voor deze gouden tip, Carla66... En je wordt helemaal niet gesponsord door...? :cool:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp