Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

(Rolstoel-)vakantie ervaringen ?

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Marteg51 † 31-07-2017

(Rolstoel-)vakantie ervaringen ?

Bericht door Marteg51 † 31-07-2017 »

Beste forum-leden,

Ik ben mij een beetje aan het orienteren op vakantiemogelijkheden voor mindervaliden die alleen
reizen.

Ik heb jarenlang naar Griekenland, Portugal en Londen als favoriete vakantiebestemmingen gehad.
Ging ook graag alleen op vakantie maar dit was nog toen ik 2 goed functionerende beentjes had :-)

Mocht blijken dat een reguliere vakantie niet meer mogelijk is qua mobiliteit zou ik graag reiservaringen van jullie willen horen en dan met name mensen die alleen hebben gereisd met rolstoel/scootmobiel.

Wil wel graag op vakantie maar dan wil ik niet over een heleboel dingetjes struikelen :-)

Tips/ervaringen/websites van harte welkom !
nelis

(Rolstoel-) vakantie ervaringen

Bericht door nelis »

(Rolstoel-) vakantie ervaringen

Hoi Marteg,

Ik heb een goede ervaring met [URL="http://www.buitengewoonreizen.nl"]Buitengewoon Reizen[/URL] in Zwolle. Zij bemiddelen in aangepaste reizen.
Ze weten heel veel aangepaste accomodaties over de hele wereld en zijn goed ingevoerd in gehandicapt zijn.
Voor accomodaties in Nederland kijk ik op [URL="http://www.eelkedroomt.nl"]Eelke droomt[/URL].
Succes!

Nelis
Annemoon

Bericht door Annemoon »

Hoi Marteg51,

Zelf ben ik een aantal keren naar Fuerteventura geweest. Een heerlijk eiland als je van een aangename warmte zonder dat het heet is houd. Ik ben een strandmens en gelukkig maar want ook al vind ik kultuur bezoeken ook heel leuk dat gaat helaas niet meer zo makkelijk met mijn benen. Op fuerteventura is heel veel aangepast voor mindervalide. De plaatsen zijn goed met een opvouwbare scootmobiel makkelijk te bereiken. Bij de stoepen allemaal afritjes en zo. Ook op het vliefveld word je heel goed geholpen zonder betutteling. Daar kan schiphol nog wat van leren.
Er zijn heel wat hotels of bunglows waar je je makkelijk kan verplaatsen. Ook is het prijsniveau 30 % lager dan in nederland. De leukste plaats vind ik Correlego. Leuke winkels, heel veel restaurantjes en geweldige stranden.


Groetje Annemion


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Misschien is het het beste om eerst te kijken naar hoe je ideale vakantie er uit zou zien; 'stedentrip', strand, actief en wel of niet georganiseerd?

Afgelopen zomer ben ik voor het eerst met rolstoel op vakantie geweest; een weekje naar Valencia. Ik stond er echt van versteld hoeveel beter daar rekening was gehouden met rolstoelen in vergelijking met Nederland. (Valencia is een aanrader als je voor de combinatie stedentrip, strand, musea en lekker eten wil gaan ;) )
Annemoon

Bericht door Annemoon »

Wat mij is opgevallen is dat Spanje heel rolstoel vriendelijk is. België is een drama. Misschien handig om een lijstje te maken van rolstoel vroendelijke bestemmingen en landen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp