Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

weer terug

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
lobe

weer terug

Bericht door lobe »

hallo

ja weer terug na bijna een jaar. een jaar met in september een zware infarct waarna nog slechts 18% pompwerking over. daarna verschillende opnames vooral vanwege ontstekingen. eindkatheter november een darmbloeding en weer met loeiende sirene naar het ziekenhuis. een weekje later weer naar huis blij dat het weer beter ging.

na een paar dagen weer met spoed terug vanwege sepsis. op de afdeling gelegd en alles ging aan me voorbij, ik was min of meer uitbehandeld. tot er een eigenwijze internist kwam die me nog een kans, snel naar de ic en aan allerlei machines en medicijnen. erg hoge koorts maar na een paar dagen, die ik kwijt ben, terug naar de afdeling.

30 december mocht ik weer naar huis. daarna nog een paar keer urineweg infectie gehad vooral door de permanente katheter, geplaatst omdat bleek dat ik vrijwel niet meer normaal kon plassen. in april nu 4 weken geleden een suprapub katheter en al die tijd geen problemen meer.

hoe het nu gaat? best goed eigenlijk, mijn hart werkt weer voor 45% maar heb er wel hartfalen aan overgehouden. mijn ms is wel erg aanwezig, lopen gaat vrijwel niet meer en kan alleen mijn linker arm en hand nog gebruiken. heb nu een elektrische rolstoel. ben nu volledig afhankelijk voor verzorging MAARRRRR ik ben er nog steeds en dat telt toch?:D
Sharon

Bericht door Sharon »

Welkom terug Lobe!

Zo te lezen heb je een behoorlijk heftig jaar achter de rug. Hopelijk wordt het komende jaar rustiger en krijgt je lijf de mogelijkheid om weer eventjes bij te tanken. Sterkte!
Suzan

Bericht door Suzan »

Sow Lobe,

Jij hebt het voor je kiezen gehad... :hmmm:


Fijn dat het nu dankzij die suprapub katheter beter met je gaat. Want ms is al *** genoeg, zonder dat je daar ook nog andere kwalen dankzij die ms er bij krijgt.

En nu maar hopen dat je rikketik voorlopig mee blijft werken. ;)
FleM

Bericht door FleM »

Jeetje wat een ontzettend heftig verhaal. Toch klink je positief. Veel sterkte en ik hoop dat je jouw mobiliteit weer terug krijgt.
lotje

Bericht door lotje »

Welkom terug :bloem:

Fijn dat je de zorg thuis kan regelen!
vlindie

Bericht door vlindie »

Welkom terug lieve Lobe....fijn dat je weer bij ons bent:bloem:
liefs vlindie
Roely

Bericht door Roely »

welkom terug (ik ben er ook sinds kort weer) ;)

hopelijk nu geen gedoe meer en blijft je positieve instelling want dat trekt je wel door de ellende heen (petje af hoor) :buigen:
lobe

alle reden om positief te blijven

Bericht door lobe »

alle reden om positief te blijven

hoi allemaal

nou een heftig jaar was het wel hoor. draai nu op medicijnen en rust. gelukkig heb ik vanwege de ms al 10 jaar een volledig aangepaste bad- en slaapkamer met openslaande deuren naar het terras. als het weer het toelaat gaan de deuren open en ben ik er toch bij. gaat het goed dan rijdt ik naar buiten, tuin van 10 x 20mtr en terras van 5,5x 12 mtr, lounge set vlak voor de deur onder een flinke tent. die komt niks tekort zal je denken maar na een jaar wordt zelfs deze ruimte erg klein.
ik hoop nu wat meer de straat op te gaan met de elektrische rolstoel,lopen is helaas voorbij, en samen met mijn vrouw de honden uit te laten. als alles goed gaat weer een boodschapje doen en een zo normaal mogelijk leven opbouwen. het enige verschil is het tempo, alles rustig en zonder stress.:(:haha:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp