Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ik heb een indicatie gekregen!!!!

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Ikkemina

Ik heb een indicatie gekregen!!!!

Bericht door Ikkemina »

Ik ben een tijdje van het forum weg geweest, ik had tijd nodig om zaken op een rijtje te zetten.

Naast MS heb ik namelijk een vorm van autisme en dat maakt het allemaal niet echt gemakkelijk.:(
Ik krijg ambulante begeleiding en samen met hen heb ik het plan gemaakt om te kunnen wonen in Leeuwarden, in Florastate [URL="https://www.noorderbreedte.eu/florastat ... florastate"]https://www.noorderbreedte.eu/florastat ... florastate[/URL] Daar is een indicatie van het CIZ voor nodig en dat is vorig jaar afgewezen, juist vanwege het autisme. Dat was een hele grote teleurstelling voor mij, ik ben daar echt ziek van geweest :huilen:

Maar de begeleiding heeft het niet opgegeven, er is een nieuwe aanvraag ingediend en deze keer is het toegewezen!! :haha:

Het is nog niet zover dat ik er direct in kan (er moet een appartement vrij zijn, er moet nog heel veel geregeld worden) maar de zekerheid dat ik er naartoe kan heb ik en daar ben ik heel blij mee.
Sharon

Bericht door Sharon »

Wat een ontzettend goed nieuws dat je nu wel een indicatie hebt gekregen. Gefeliciteerd, fijn dat je nu weet dat je daar naartoe kan!
Knillis

Bericht door Knillis »

Een heel fijn bericht en je kunt nu lekker vooruit kijken. Er ligt iets moois in het verschiet en dus heb je iets om naar toe te leven.
june

Bericht door june »

Ik heb de website even bekeken Ikkemina. Het ziet er goed en gezellig uit. En je bent tussen jongere mensen.

Gefeliciteerd Ikkemina.

Is dit via Fokus wonen Ikkemina? Het is namelijk net zoiets als Fokus wonen.

Wat ik niet goed vind bij dergelijke zorg is dat de client een gedeelte van zijn spaargeld moet betalen.

Sorry maar ik ken diverse gehandicapten die met zuinig leven een spaarcentje hebben opgebouwd omdat hun pensioen naar de kl$te is!!!

Het premievrije pensioen dat sommigen opbouwen is bij lange na niet hetzelfde als het pensioen dat hun gezonde collega's wel opbouwen.

En als je geen spaargeld hebt betaal je niets!

Ik vind het onrechtvaardig dat zieken en gehandicapten met een (klein) spaarcentje hiervan iedere maand een bijdrage moeten betalen voor hun zorgkosten.

Dat spaargeld is aanvulling op hun veel lagere pensioen, niet om zorgkosten van te betalen. Daar betalen we al torenhoge andere premies voor.
Ikkemina

Bericht door Ikkemina »

Tja June, het is inderdaad niet eerlijk :(

Maar ik dit geval ben ik ertoe bereid .... Ik wilde het zo graag en ik ben het wonen in deze woning zo zat, dat ik er alles voor over heb.

Velen zeiden tegen me dat ik toch ook kon verhuizen naar een gelijkvloerse woning. Dat is helemaal waar, maar het punt is dat ik dan nog steeds begeleiding nodig heb en die is niet altijd beschikbaar.
In Florastate wordt dat ondervangen (24-uurs-zorg).
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp