Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Afvallers op dieet - We zetten door

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Fratema

Update tig

Bericht door Fratema »

Update tig

Het gaat me steeds makkelijker af. Het verlangen naar heel vaak iets eten, bij de kassa een mars op de band leggen of een droge cracker om 16.00u, dat verlangen is steeds meer aan het verdwijnen.

Mijn zelfbedachte dieet (zie 8/4) lukt me steeds beter. Morgen maar weer eens op de weegschaal
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Het is hier verdacht stil.... :haha:

Ik ben vorige week voor het eerst bij de diëtiste geweest en heb mijn motivatie weer teruggevonden. Qua eetadviezen kan ik het op sommige punten absoluut niet met haar eens zijn (lightdranken zouden beter zijn dan gewone dranken, bijvoorbeeld...), maar het is wel goed om iemand te hebben waar je af en toe naar toe moet.

Ik zoek mijn eigen plan, met behulp van haar adviezen en vanuit mijn eigen kennis van de TCM (oosterse voedingsvisies), en ben nu dagelijks calorieën aan het tellen. Zou het dan nu eindelijk wat gaan worden??? :ogen:
Fratema

Twee maanden later

Bericht door Fratema »

Twee maanden later

4 kilo lichter
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=leeuwtje-nl;1048327]Qua eetadviezen kan ik het op sommige punten absoluut niet met haar eens zijn (lightdranken zouden beter zijn dan gewone dranken, bijvoorbeeld...), ...[/QUOTE]

[URL="http://www.nu.nl/gezondheid/4260725/ove ... ucten.html"]Overgewicht blijft bij gebruik van lightproducten [/URL] :cool:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Haha, dat is wéér een andere visie waarom je geen light zou moeten gebruiken! Om maar te zwijgen van de aspartaam en andere zoetstoffen die schadelijk zijn.... Ik was dan ook best verbaasd dat ik dit advies kreeg, en ik ga het zeker niet toepassen. Dat ene glas cola wat ik af en toe neem, mag gewoon de standaardversie zijn! :D
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=leeuwtje-nl;1048393]Haha, dat is wéér een andere visie waarom je geen light zou moeten gebruiken! [/QUOTE]

Ik heb nog een alternatieve uitleg, van mijn kinderen:
zij zeggen dat light-producten 'de suikerknippers' (insuline) voor de gek houdt. Want je proeft zoet dus gaan de suikerknippers klaarstaan (aanmaak insuline) maar dan kómt er helemaal geen suiker. Ja, dan komen je suikerknippers op een gegeven moment niet meer om te knippen. En heb je een probleem als er wél echte suiker is.

Volgens mij hebben ze wat opgevangen van hun diabete oma :haha:

Overigens geeft mijn diëtiste het light-advies soms ook. Ze heeft wel eens cliënten die liters cola drinken of gezoete melkdrankjes. Die gaan niet minderen of dat vervangen door thee of water, dus dan is calorie-technisch light wel een optie.

Ik neem trouwens ook geen light-producten. Liever wat van het echte spul en dan beperkt.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dat is inderdaad de versie die ik ken, en dè reden waarom ik geen light meer gebruik. In het kader van afvallen en suikers snap ik de redenatie voor light wel, maar je doet zoveel schade aan je gezondheid.

Dus ik vind het toch apart dat een diëtiste dit voorschrijft. In jouw genoemde voorbeeld is het dan wel weer logisch, maar ik denk dan stiekem: als je naar een diëtist gaat en weigert om frisdranken te laten staan, dan is er toch iets anders aan de hand....
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

Zie je hoe jullie jezelf voor de gek houden ?
Niemand hoeft cola te drinken. Om je dorst te lessen heb je genoeg aan water. Er bestaat ook geen sociale druk om toch af en toe een glaasje cola te drinken.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoezo voor de gek houden? Ik zeg alleen wat het advies van de diëtiste is. En dáár was ik zo verbaasd over. Ik drink zelf alleen water en thee. Daarnaast gaat het niet alleen over cola, maar over alle lightprodukten, zowel dranken als voedsel.
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=knutselsmurf;1048473]Niemand hoeft cola te drinken. [/QUOTE]

Euh, dat beweren wij toch ook helemaal niet?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp