Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Afvallers op dieet - We zetten door

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
abceetje

Bericht door abceetje »

:D
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Link tussen obesitas en MS:
[url]http://www.msweb.nl/nieuws/5376[/url]

In mijn geval kreeg ik de eerste klachten toen ik nog een prima en gezond BMI had. Daarna ben ik aangekomen. Toen ik weer 30 kilo was afgevallen en mijn BMI weer uitstekend was, kreeg ik de schub waarmee ik bij de neuroloog terecht kwam en de diagnose MS kreeg.
Het lijkt bij mij dus andersom te werken :???:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Bijzonder. Ook hier is mijn BMI behoorlijk verhoogd sinds ik juist MS heb. Minder bewegen, ander dagritme ivm niet meer werken....

Inmiddels trouwens wel bijna 3,5 kilo kwijt! :D
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik ben ook pas te zwaar geworden in de jaren dat ik MS heb (10 kg aangekomen).

Voordien altijd een perfecte maat 38 gehad. Door het steeds minder bewegen is het ook vreselijk moeilijk gewicht kwijt te raken :o.
elsepels

Bericht door elsepels »

Hallo allemaal,

Ik sluit graag aan bij dit topic. Voordat ik MS kreeg woog ik zeker 10kg minder dan nu.

Minder bewegen, lees niet meer de sporten beoefenen die ik altijd deed, medicatie gebruik, emotie eten hebben voor die 10kg erbij gezorgd.

Sinds kort probeer ik iedere maandag te zwemmen, fiets ik meer en heb ik de koekjes verbannen, lees gewoon weggegooid 😬

Capuchino's zijn in de ban gedaan, koolhydraten verbruik is verminderd. Tussen de middag ben ik nu een konijn 😂

Tja wat kan ik nog meer doen🤔

In ieder geval de knop is om en ik hoop snel weer de weegschaal de goede kant op te zien gaan 😀
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

Voor iedereen die denkt dat een koolhydraatarm dieet iets voor hem gaat doen :

Ik weeg tussen de 56 en 58 kg bij een lengte van 1,80 m.
Ik ben juist afgevallen, toen ik in de progressieve fase van MS kwam.
Vet had ik al niet, maar mijn spieren zijn heel dun geworden.

Ik eet veel koolhydraten, voornamelijk deegwaren en rijst. Ik eet ook veel brood ( met hazelnootpasta )

Voor iedereen die denkt dat je dood gaat als je geen vlees eet :
Ik ben al 34 jaar vegetariër, nooit iets van gemerkt.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik neem sinds een tijdje minder koolhydraten, en het werkt prima. Elk lijf reageert anders.

Elsepels: goed bezig! Hopelijk ga je snel resultaten zien!
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoe kom ik toch aan het idee dat deze nieuwe deelnemer zich puur geregistreerd heeft om producten aan de man te brengen..? :hmmm:

Twee reacties, en twee maal een link naar een verkoopsite.
Fratema

Precies

Bericht door Fratema »

Precies

Geen woord over hemzelf, ms en zo. Tijd voor een ban
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp