Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Afvallers op dieet - We zetten door

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

[QUOTE=leeuwtje-nl;1048475]Hoezo voor de gek houden?[/QUOTE]

Je schrijft nu dat je alleen water en thee drinkt en een paar alinea's terug schrijf je dat je geen light-producten meer gebruikt en dat je af en toe cola drinkt.
Niemand kan je controleren. Je kan alleen niet dik worden van water.

In feite is aspartaam de methadon voor de suikerverslaafde.
Er bestaat geen serieus onderzoek waar de schadelijkheid van aspartaam uit zou blijken.

De diëtiste heeft een boodschap voor je die je niet wil horen :
"Je bent te dik omdat je te veel eet"
Dus moet eerst de diëtiste worden ontmaskerd als een kwade gifmengster.
En er moet een medische verklaring zijn voor het overgewicht.

Het onderzoek waaruit bleek dat je door het gebruik van light-producten niet slanker wordt, bevatte ook een verklaring :
Dikke mensen gaan gewoon meer eten als iets "light" is, omdat "je er toch niet dik van wordt".
Het is niet dat die zoetstof niet functioneert, het ligt aan het gedrag van mensen met overgewicht.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dank voor je uitleg! Er is zeker geen medische oorzaak in mijn geval: ik eet gewoon teveel calorieën. Dus daar zal ik ook zelf aan moeten gaan werken. Van water wordt je niet dik, maar wel van alles wat je eet naast je glas water... ;)
Wilmie

Bericht door Wilmie »

Ik ben inmiddels ruim 25 kg afgevallen in ca.1.5 jaar.
Toen gestart met paar diëtiste bezoekjes en haar adviezen volg ik zoveel mogelijk op.

's Morgens yoghurt met appel en afgewogen quaker muesli
's Middags 4 lichtgewicht wasa crackers met zoveel mogelijk mager beleg. Bijv. Kaas, kipfilet, kalkoenfilet, sandwichspread, maar ook wel eens ene met hagelslag ofzo.
Rijstwafel(s) tussendoor om geen snaaimomenten te krijgen.
's Avonds 1x avondeten opscheppen. Bijv. 200gram groente, ca.70 gram aardappels en stukje vlees.
Eet ik een keer zwaarder avondeten, dan de dag erna maaltijdsalade, noem ik mijn balansdag.

Gedurende de dag thee en water.
's Avonds een latte macchiato met een koekje, daarna alleen nog maar water en thee.

Verder sport ik 3x p.w. onder begeleiding van fysio en probeer ik regelmatig buiten te wandelen als het niet zo stortregent als laatste tijd.
abceetje

Bericht door abceetje »

Zo, mijn laatste post is al weer van 18 november 2015.
De 40 kg is er nog steeds af maar blijf nu hangen. Wat ik ook probeer ik krijg het getal op de weegschaal niet lager.
Nou ja, ik ben al blij dat ik stabiel blijf en in ieder geval niet aankom.

@ Fratema: - 4 kilo, goed man, lekker doorgaan waar je mee bezig bent, blijkbaar werkt het voor jou!

@ Leeuwtje.nl: goede stap, zo'n bezoek aan de diëtiste, gelukkig kan je er wat mee, met je eigen aanvullingen. Nu proberen door te zetten, je kan het!

@ Wilmie: Wow, -25 kilo, knap hoor. Kun je mij vertellen hoeveel muesli je dan 's morgens eet? Ik ga jou patroon ook eens volgen misschien zak ik dan nog weer eens wat.

Allemaal veel succes!
Wilmie

@Abceetje

Bericht door Wilmie »

@Abceetje

Ik neem een soeplepel (die gelijk staat aan ongeveer 65 gram)
van de Quaker. (Zak Havermout crunchy Muesli, met noten of bessen)

De crackers van Wasa (lichtgewicht) daarvan was, net als bij de quaker, de hoeveelheid vezels belangerijk. Hoe meer vezels hoe meer het vult en je minder snel honger krijgt.

Verder eet ik ook behoorlijk op gezette tijden.
Ontbijt rond 9.00u, 13.00u lunch, 16.30u rijstwafels (gewoon die met lekkere smaakjes, 2 stuks) om 18.30u avondeten, om 20.00u latté macchiato met een koek.

Is natuurlijk wel persoonlijk, maar voor mij werkt het.
Overigens, -40kg, respect hoor! Hoeveel wil je er nog vanaf?
Ik probeer er nog wel langzaam wat af te krijgen, maar nu stagneert het wat. Ik ben iets minder fanatiek bezig, ik probeer het nu stabiel te houden.

Trouwens, wat mij ook stimuleert is mijn WII fit, balance board en steppen maar. En sinds een paar maanden een Fitbit bandje met een app die al je stappen bij houdt. Sinds kort ook nog een Fitbit weegschaal die ook weer op die app werkt.

Iedereen succes met afvallen! :klap:
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=Wilmie;1048788]Ik neem een soeplepel (die gelijk staat aan ongeveer 65 gram)
van de Quaker. (Zak Havermout crunchy Muesli, met noten of bessen)[/QUOTE]

Dit is een mooi staaltje misleiding van Quaker. Havermout en muesli klinkt gezond, toch? Maar crunchy muesli is natuurlijk gewoon cruesli. En wat ze niet vertellen, is dat voor dat 'crunchy' suiker of honing wordt gebruikt.

Je kunt beter kiezen voor de 'gewone' muesli van Quaker of havermout en daar zelf noten/zaden/bessen aan toevoegen.
Wilmie

Bericht door Wilmie »

"Mijn dieet" is niet perfect, maar voor mij werkt het.
Ik ga me niet alles ontzien, dus eet ik echt nog wel suikers.
Het schema van mijn diëtiste was een leidraad voor mij gemaakt en dus blijkbaar heeft gewerkt.
abceetje

Bericht door abceetje »

[QUOTE=Wilmie;1048788]
Overigens, -40kg, respect hoor! Hoeveel wil je er nog vanaf?
[/QUOTE]

Bedankt voor je reactie Wilmie!

Ik zou graag nog een keer 40 kilo eraf willen maar dat zal wel een droom blijven. Heb namelijk ook lipoedeem dus veel vetopslag in benen en op mijn heupen.

Maar een kilo of 10 - 15 zou ik nog wel willen proberen.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Het struikelblok is geloof ik gevonden: koolhydraten!! Ik moest er méér gaan eten van de diëtiste, maar had daar zelf weinig behoefte aan. Neem liever meer groentes dan extra brood en rijst enzo. En dat was met zeer positief resultaat qua afvallen.

Nu was ik afgelopen weekend op pad, en ik kon even geen salades maken voor de lunch, of soep bij het ontbijt. Dus 2-3x per dag brood gegeten, en daar is de weegschaal het nu niet mee eens. Ik heb niet extra gesnoept en niet minder bewogen.

Morgen weer een afspraak, ben benieuwd wat ze er over te zeggen heeft. :???:
abceetje

Bericht door abceetje »

@ leeuwtje.nl: Ben jij bekend met GOK? Dit is Grip Op Koolhydraten.

Een eetwijze waarbij je 2 keer per dag onder de 5 gram koolhydraten eet en 1 keer per dag meer koolhydraten. En dan kan je ook nog tussendoortjes eten die onder de 2 gram koolhydraten blijven.
Ik ben hiermee flink afgevallen.
Nu gaat het niet zo hard meer maar ik eet nog steeds volgens dit principe, het is een leefwijze geworden.

Er is op internet veel over te vinden. Zoek maar eens als je hier belangstelling voor hebt. Er zijn zelfs diëtisten die deze manier van eten kunnen begeleiden als je daar wat hulp bij wil hebben.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp