Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Afvallers op dieet - We zetten door

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Super, wat leuk dat je dit even aangeeft! Nee, ik heb er nog nooit van gehoord. Ik ga morgen in elk geval aangeven dat ik me niet goed voel bij de tips die ik heb gekregen. Ik heb afgelopen weken zelf heel veel koolhydraten uit mijn voeding gehaald, en ik viel af zonder hongergevoel, omdat je dan ineens veel meer kunt eten zonder over je caloriebehoefte te gaan.

Ik ben me nu aan het inlezen over koolhydraatarm eten, en ga morgen overleggen met de diëtiste die vasthoudt aan de schijf van 5. Als zij mij niet kan begeleiden bij mijn ideeën, ga ik op zoek naar andere begeleiding.

Ik ga me zeker inlezen over GOK, klinkt interessant!
abceetje

Bericht door abceetje »

Ik kan je vertellen, als je je hier in verdiept gaat er een wereld voor je open.
Door gebruik te maken van goede vetten en eiwitten, het schrappen van zo veel mogelijk de suikers en slechte vetten, ga je echt afvallen zonder hongergevoel.

Het kan best zijn dat als je hier mee start je wat last hebt van hoofdpijn en een beetje "niet lekker zijn" maar dat heeft dan alles te maken met het afkicken van de koolhydraten en de suikers. Kan een weekje duren maar gaat over, echt!

De meeste reguliere diëtisten geloven hier niet in dus ik denk dat je weinig kans maakt maar je kunt het altijd proberen, toch?
Succes!
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik wil me niet gaan vasthouden aan 1 bepaald dieet. Ben nu dingen aan het toepassen van Jasper Alblas, en wil gewoon zelf opletten wat ik eet en wat goed voelt. Ik eet nu 3 weken aangepast en voel me er prima bij. Maar een beetje begeleiding erbij zou fijn zijn, ik ga morgen eerst het gesprek maar weer aan.
abceetje

Bericht door abceetje »

Jasper Alblas en GOK lijken wel een beetje op elkaar qua voedingsnormen.
Alleen moet je wel uitkijken dat je niet alle koolhydraten uit je voeding weg laat want je hebt ze wel nodig voor je hersenen en je rode bloedlichaampjes.
De goede koolhydraten leveren ook energie.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Het valt mee. :) Ze stelde zelf voor om het aantal koolhydraten te verminderen en meer eiwitten te gaan eten. Ik heb weer nieuwe ideeën opgedaan, en ga gemotiveerd weer verder!
abceetje

Bericht door abceetje »

Fijn voor je!
Fratema

Ik mocht weer een weegmomentje van mezelf

Bericht door Fratema »

Ik mocht weer een weegmomentje van mezelf

voor het blije gevoel, had het even nodig

3 maanden geleden begonnen met dieet bij 87,4 kilo
Nu 81,2 kilo

Pas weer probleemloos broeken die al een jaar ongebruikt waren

:brul: :joepie:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Geweldig, Fratema!! Weet je meteen weer waar je het voor doet. Volhouden zo!! :)
abceetje

Bericht door abceetje »

@ Fratema: :thumbup: :goed:
Fratema

Bericht door Fratema »

Om het te vieren hebben we een een reusachtige. ijscoupe gegeten :haha:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp