Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Afvallers op dieet - We zetten door

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Klick

Bericht door Klick »

niks bijzonders doen en toch al zoveel kwijt dat noem ik bijzonder :D
gezond en minder is een strategie die je kan volhouden... helemaal top :cool:
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Wat goed Nette! :)
Nette

Bericht door Nette »

[B][COLOR=DarkOrange]Afgelopen vrijdag woog ik bij onderzoek nog maar 117kg.[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]20 kilo minder..........viel bijna van m'n stoel( waar ik niet op zat.)[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Hopelijk kan ik dit vast houden...[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Allemaal(grotendeels dan) vocht wat ik vast houdt....[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
:feest:
Suzan

Bericht door Suzan »

Knap hoor. Twintig kilo is veel! :bravo:

Je lijf zal er blij mee zijn dat het nu minder mee hoeft te slepen. Om van je hart nog maar niet te spreken.

Vooral gezond blijven eten, zou ik zo zeggen. ;)
abceetje

Bericht door abceetje »

@ Nette: Goed van je! *jaloers*

Ik heb dit hele topic weer eens door zitten lezen en kwam de volgende uitspraken van mezelf tegen.
* 3 juni 2014 - 40 kg
* 25 sept 2014 - 45 kg
* 18 nov 2015 - 40 kg

Als ik het nu moet aanvullen wordt het - 28 kg.
Er is dus 12 kg bij gekomen en dat allemaal door te weinig wilskracht. Ik kan in de winkel de ongezonde zooi niet laten liggen en in de gezonde dingen heb ik geen zin! :slecht:

Ik was bezig met koolhydraatbeperking maar vind het momenteel te veel gedoe om van alles klaar te maken, ben erg moe. Het is makkelijker om gewoon ergens een verpakking van open te maken en dat zo op te eten dan eerst in de keuken te staan om een gezonde maaltijd klaar te maken.
Maar, weet je, dat is het kromme in dit gebeuren. Door de verkeerde voedingsstoffen wordt ik juist nog vermoeider dus ik hou de cirkel zelf in stand. :boos:

Ook twijfel ik of dit voor mij nog wel de goede manier is. Het minderen van de KH vang je op door te meerderen in eiwitten en goede vetten. Ik heb ook lipoedeem en het afgelopen jaar zijn mijn bovenbenen dikker geworden. Er is dus meer vet in opgeslagen terwijl ik in die periode het KH beperkte eetpatroon wel goed volgde.

Het is erg lastig om deze cirkel te doorbreken. Ik probeer het iedere keer weer maar kukel net zo hard weer naar beneden. Probeer nu maar te letten op, toch minder vetten en meer eiwitten en minder calorieën.

Ik zie wel hoever ik kom maar voor nu is het zwaar kl***!
Merce

Bericht door Merce »

Ik heb helaas hetzelfde probleem abceetje.

Scheurde net uit mijn pyamabroek toen ik mij bukte. Maar nu weet ik niet of het komt omdat ik te dik ben geworden of omdat de stof gaar is. Ik denk het laatste. :D
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik ben leuk bezig, al zeg ik het zelf! :D Sinds 3 weken eet ik nu koolhydraatbeperkt. Ik maak nu 3 maaltijden per dag zelf, weet precies wat overal inzit en vul af en toe de eetmeter in om alles bij te houden.

De eerste week at ik echt te weinig khd en calorieën, dus moest zelfs "bij-eten", terwijl ik eigenlijk niets hoefde. Nu voeg ik iets meer vetten en eiwitten toe, en ik heb wel dagelijks mijn choco-momentje. Dan zit ik ook meteen op een goed aantal khd! :haha:

In 3 weken tijd ruim 3 kilo er af, en dat terwijl ik eigenlijk de hele dag vol zit! Vandaag voor het eerst met een licht hongergevoel naar bed, maar er zaten te weinig eiwitten in mijn lunch en avondeten. Dus: leermomentje... ;)

Nette: geweldig resultaat, volhouden!
Abceetje en merce: blijf moed houden! Er komt wel weer een dag dat de knop weer omgaat en jullie het weer op kunnen pakken.
abceetje

Bericht door abceetje »

@Merce, al een nieuwe pyjamabroek gevonden? :D

@ Leeuwtje-nl, dit heb ik dus ook geprobeerd maar ik was erg lang bezig om die maaltijden te maken, kostte teveel energie. Mag ik eens vragen wat jij dan globaal gezien eet?
Top hoor, 3 kilo eraf! :hand:

Ik kan nog steeds mijn draai niet vinden. Er komt niets bij maar er gaat helaas ook niets af. :huilen:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Wat ik globaal eet? Teveel om op te noemen! :haha: Moet zeggen dat ik momenteel wel weer een kleine terugslag heb, maar probeer me zo goed mogelijk aan mijn nieuwe eetgewoontes te houden... (Ik eet dus weer teveel kleine blokjes chocola.... :ogen:)

Ochtend: soep, baksels met amandelmeel en banaan, of zelfgemaakt "brood" van ei, amandel- of tijgernootmeel en héél veel zaden, pitten en kokosolie.

Middag: hoofdmaaltijd met veel groentes en vlees/vis. Dus geen rijst, pasta of aardappelen, maar groenterijst, puree van knolselderij of koolrabi oid en veel roerbak.

Avond: iets simpelers, met dit warme weer vaak een salade met sla, wortel, biet, makreel, zalm, tonijn e.d. En als dressing een vinaigrette met extra vierge olie (olijf, lijnzaad) en vaak een handje noten.

Ter afwisseling: quiche met ei, kaas en groentes, wraps zonder meel gevuld met van alles en nog wat, en voor de lekkere trek notenreepjes of kaaskrackers. En dan wel zelfgemaakt!

Ik ben inderdaad enorm veel tijd en energie kwijt aan de keuken, maar je kunt heel veel voorbereiden en invriezen, en dat scheelt enorm.
Merce

Bericht door Merce »

Respect Leeuwtje-nl. Ik heb 2 jaar geleden dit ook gedaan en viel daarbij af. Langzamerhand losgelaten en de kilo's vliegen eraan. Dus ik moet mij wer motiveren om paleo - koolhydraatbeperkt te eten. Het is ook heel gezond.

Masr inderdaad abc- tje, het kost veel energie en...veel geld. 😶

En nee, nog geen nieuwe pyamabroek. ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp