Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

gestopt met roken, de sToppertjes deel 2

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Fratema

Whahahahahhahahaaaaaaa zo herkenbaar, dit.

Bericht door Fratema »

Whahahahahhahahaaaaaaa zo herkenbaar, dit.

Ik vond mezelf in december zó zielig dat ik weer 2½ maand heb gerookt en genoten daarvan

maar (er komt altijd een maar) ik zag begin februari dat mijn teennagels egaal spierwit waren geworden :eek: :eek: :eek: alsof er een lichtbeige nagellak op zat. Beelden van beenamputaties en gangreen doemden op in mijn hoofd. Nou, dat is natuurlijk te gek voor woorden. Doorgaan zou een soort van langzame zelfmoord zijn. Maar ik heb nog zoveel waar ik van geniet

Gestopt op Valentijnsdag en gaat prima hoor, geen centje last. Ik heb nog steeds een leuk leven, vandaar :)
Knillis

Bericht door Knillis »

Hoe lang rook je niet meer Suzan? Want ik heb dit op deze manier nooit gehad.

Wel zou het bijna mis zijn gegaan toen mijn man er 25 jaar geleden plots vandoor ging en ik achterbleef met onze twee jonge dochters. Hij had een betere vrouw gevonden schijnbaar. :boos:

En toen hij weg was heb ik het hele huis doorgespit op zoek naar een restje shag van mijn mag. Er was tot mijn grote frustratie op dat moment helemaal niets te vinden. Ik had toen al bijna 9 jaar niet meer gerookt.

Het was avond dus ik kon met een mogelijkheid naar de winkel of het tankstation want de meisjes lagen boven te slapen.

Dat is mijn redding geworden en ben ik heel erg blij dat ik toen niet teruggevallen ben.

Inmiddels ligt het roken al zo'n 35 jaar achter me en ik denk dat de verleiding nu echt helemaal weg is.

Sterkte met jullie worsteling op rookgebied maar goed dat jullie tot nu toe gewoon door hebben gezet. Ga zo door!!!!! :goed:
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

haha leuk zo'n afgestoft topic:cool:

eh...hoe ik een jaar geleden nog trots op de 10 sigaretten zat...na de verhuizing met heftige schub zit ik weer op 1 pakje per week. En probeer dat nog steeds in de hand te houden...maar het valt niet mee...

respect voor alle gestopten, volhouders en twijfelaars!
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik ben er nu zo goed als een jaar van af. En eigenlijk ben ik ook echt niet van plan om weer te beginnen. Niet omdat ik van plan ben om 85 te worden, dat heb ik nooit gewild. Vijfenzestig, en dan zit het er wel op voor mij. En ik heb ook nooit "last" gehad van mijn roken. Ik wist al heel jong dat ik niet oud zou willen worden.
Ik ben dus ook niet gestopt voor m'n gezondheid.
Maar wel om de doodeenvoudige reden dat ik het me niet kan veroorloven. :nee:

Want ik ben geen "paar shaggies per dag" roker. Een beetje roken kan ik niet helaas. Ik ben een kettingroker. Ik rook vier shaggies per uur. Ik weet dat als ik weer begin, ik binnen no time weer op zes pakken shag per week zit.... :hmmm:

En daar is mijn inkomen niet meer naar. Heel simpel. Dus ik mag niet meer beginnen. Ik kán niet meer beginnen.
Fratema

Wat ook heel erg is?

Bericht door Fratema »

Wat ook heel erg is?

Ik zie op de weg of in het gras een pakje liggen en denk dan: zou er nog wat in zitten...?

Ik ben wel eens gestopt toen er niemand keek :o :haha:
shandy49

Bericht door shandy49 »

Eind november 2017 ben ik begonnen om van de 50 peukies per dag af te komen.
De eerste stapjes naar 35 - 25 - 15 ging nog wel redelijk.

Met moeite op 0 beland nu 10 weken geleden.
Pakje shag en asbak en aansteker liggen nog netjes naast me op tafel.

Nu is de ms ruzie aan het maken met mijn lijf en vreet de energie op die ik nodig heb om het gevecht met de nicotine aan tegaan :(
Suzan

Bericht door Suzan »

Misschien helpt het als je die shag en asbak voor het oog wegruimt? tenminste, ik het dat toen direct gedaan nadat ik m'n laatste pak shag leeg had. Asbak afgewassen en in de kast gezet.

Want als je het zo voor je neus hebt liggen, wordt het wel heel aanlokkelijk....
Want als echte nicotine-junk ruik jij ook echt wel steeds die geur van die shag hoor!

Ik weet bijna zeker dat als ik m'n neus in een pak shag stop, ik voor de bijl ga en ga draaien. :stom:

Probeer sterk te zijn, ik en iedereen hier die gestopt is weet hoe moeilijk het bij vlagen kan zijn.... :brul:
Dango

Bericht door Dango »

als je ruzie hebt met jouw MS laat dit dat niet het excuus zijn om weer te beginnen maar juist vol te houden en jouw MS niet nog verder te pijnigen met nicotine/gif.

heb zelf 45 jaar gerookt dus ik weet hoe moeilijk het is om te stoppen maar ik zie vaak zat een stoppende roker elke k#t smoes gebruiken om weer te beginnen , wat niets zeg over de oorzaak dat je weer wilt beginnen maar meer over jou die eigenlijk niet wilt stoppen.

Zelf na 2 jaar stoppen de diagnose gehad maar nooit dit willen gebruiken om weer te beginnen....3 minuten na het opsteken en uitdrukken van deze peuk is het probleem nog steeds aanwezig.....je veranderd er niets mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Spunky

Bericht door Spunky »

ik droomde er toen zelfs over dat het 'helemaal geen probleem is om er gewoon nog ééntje te roken'.
In mijn droom rookte ik er een en dan niet meer (zonder verdere problemen) tot ik er tijden later weer ééntje rookte.......

:D.... hoezo letterlijk en figuurlijk een droom?

Ik ben nu zo'n 15 jaar geleden gestopt en vind het nog steeds heel lekker om mijn neus in een pakkie shag te steken.

Maar ik ga niet eens één trekje nemen,want mijzelf kennende is dat het zelfde als één chipje nemen en de rest laten liggen ( een droom) ;)
Dango

Bericht door Dango »

@spunky

Ik kan het gevoel nog steeds oproepen van een lekkere peuk en hijs , heb alleen dat als er mensen in de buurt komen die net een peuk hebben gerookt een woord dat in mij op komt en dat is : RANZIG ;-)



Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp