Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

gestopt met roken, de sToppertjes deel 2

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Fratema

Bericht door Fratema »

Ben er al meer dan een jaar vrij van, Voornaamste reden is inderdaad het negatieve effect op mijn MonStertje
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Allebei volgens mij: zowel een trigger van de ziekte, als een verergering van het beloop.

Bij mij is het in ieder geval de afgelopen 3,5 jaar vrij rustig geweest, zonder noemenswaardige opstoten (maar wel met een vlekje extra hier en daar).
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Dit is toch echt wel een periode waarin ik me voor kan stellen dat mensen terugvallen.

Verveling, stress, piekeren, zorgen...
Houdt iedereen het nog vol hier?
shandy49

Bericht door shandy49 »

Het volhouden lukt nog wel.
Maar het is er niet makkelijke op geworden.

Samen zijn we sterk.

Piet
Fratema

Bericht door Fratema »

[QUOTE=tracy;n429221]Mijn vriend heeft vlak voor oudennieuw een lichte herseninfarct gehad. Sinds die tijd, op advies van de dokter, heeft hij geen sigaret meer aan geraakt. Tot het herseninfarct was hij een verstokte roker die al eens een aantal keren heeft geprobeerd heeft om te stoppen.

Gelukkig heeft hij nagenoeg niets overgehouden aan de herseninfarct. Hij heeft geen behoefte meer aan de sigaret. Gelukkig is hij gestopt, hoewel de aanleiding niet zo leuk was. Het kostte hem altijd veel moeite om te stoppen.[/QUOTE]

Vorig jaar juni... ik bedacht dat het toch wel erg lekker was en kocht een pakje, Toen die op waren nog een, En nog een. En nog een. Toen werd het 3 juli en ineens deed mijn rechterarm het niet meer! :eek::eek:

Ik belde neurologie, durfde niets te zeggen over mijn hernieuwde gerook. Gelukkig verdween de verlamming weer na enkele uren. Typisch TIA. Na enkele dagen werd ik intensief gescreend vanuit hun TIA-protocol. Toen bleek er gelukkig geen hersenbloedinkje te zijn geweest. Maar wel, op grond van de combinatie van verschillende feiten en het verhaal erbij werd er gesproken over een TNA. Zeg maar, een TIA light. Een preventieve dagelijkse bloedverdunner vanaf dat moment en geen gerook meer dus. Zou eigenlijk een bewust gekozen weg naar euthanasie zijn. En ik ben als de dood voor de dood.

Dus die hervatting was kort maar hevig. Zeer vergelijkbaar met het verhaal van Tracy.

AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

vorig jaar eind februari gestopt en eerlijk is eerlijk; geen probleem. Ja ik mis 'het gebaar', de 'bezigheid'...maar niet de nicotine en al helemala niet hoeveel geld het me kostte ;-)
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Hier precies zo Angel.

Het voelde als een reden om even naar buiten te gaan, "even pauze". Maar als ik op de computer werk zet ik nu gewoon de wekker iedere 20 minuten of half uur, en dan doe ik even iets anders. :)
D-Cheryl

Re: gestopt met roken, de sToppertjes deel 2

Bericht door D-Cheryl »

Ik vierde vorige maand mijn 5-jarig stopjubileum.... en haalde de week erna wiet en shag want spierkrampen en pijn waar geen pijnstiller tegenop kon. En toen rookte ik weer.

Maar de spierspanning en krampen zijn nu afgenomen, en ik merk dat hash door een pijpje eigenlijk hetzelfde lijkt te doen.

Dus ik heb besloten om vandaag weer opnieuw te stoppen.
Gewoon zo.
Voila. :girlpower:
raimonnea

doneer je oude sigaretten aan daklozen

Bericht door raimonnea »

Klick

Re: gestopt met roken, de sToppertjes deel 2

Bericht door Klick »

:haha: wel grappig 😂 ... sorry
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp