Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

gestopt met roken, de sToppertjes deel 2

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
hero † 16-05-2015

Bericht door hero † 16-05-2015 »

eg ni schat.
kzou ni durve:haha:

nee ik probeer wat minder te eten.
hero † 16-05-2015

Bericht door hero † 16-05-2015 »

vandaag 70,4

een nieuw record.
Ekster

Bericht door Ekster »

180 dagen gestopt. Wel handig nu ik in het ziekenhuis lig, want daar mag je toch niet roken. Heb ik daar in ieder geval geen last van afkickverschijnselen:D .

Alhoewel ik me wel steeds vaker afvraag waar ik het voor doe...

Ik leef toch maar 1 keer??
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Hier nog een ex-roker sinds kort. Ik ben twee weken geleden gestopt m.b.v. het Allen Carr boek ' stoppen met roken'.

Nog wel de allereerste editie die ik toevallig ergens tegen kwam. Ik heb het boek doorgelezen en vond zijn redenering zo plausibel, dat ik direct gestopt ben, toen ik het boek uit had.

Ik zit momenteel al enige tijd thuis wegens een Ozo, maar heb nog wat andere zware stress toestanden, die ik hier verder niet wil toelichten.

A.Carr zegt dat juist de grootste stress situatie een goed moment is om te stoppen. Als je het dan kunt handelen, dan is daarna alles eenvoudiger.

Ondanks dat mijn lief nog steeds rookt, heb ik er geen moeite mee. Zelfs niet met rokers in mijn buurt.

Nu maar hopen dat ik dit gevoel kan blijven vasthouden en nooit meer een sigaret opsteek (na 30 jaar gerookt te hebben).
Roely

Bericht door Roely »

ik heb dat boek van A.Carr nooit gelezen maar ik ben toevallig ook in een stress periode gestopt en ik merk nu (ik ben inmiddels 7 maanden rookvrij) dat het echt heeft gewerkt.

ik denk dus dat hij helemaal gelijk heeft want ik heb onlangs weer een flinke stress periode meegemaakt en ik ben niet als een debiel naar de pomp geraced om een pakkie peuken te kopen wat ik normaal wel deed in stress periode's !

[QUOTE]Ik leef toch maar 1 keer??[/QUOTE] ik weet het lieverd maar doodgaan aan dicht geslibte aderen, hartproblemen of aan K..... door het roken lijkt me ook niks :nee:

en je bent al zover gekomen.
en als er iemand veel stress overleefd zonder roken dan ben jij het wel ;)
hero † 16-05-2015

Bericht door hero † 16-05-2015 »

sluit me helemaal bij Roely aan, maar dat weet ekstertje wel.

Ducaatje, hou vol. Dat gaat lukken.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

dank jullie wel. Ik denk ook dat het wel lukt.

@Roely, jij blijft ook gewoon volhouden. Zeker als je in eenzelfde stresssituatie gestopt bent.

Lijkt een rare situatie, maar juist daardoor is het eigenlijk heel makkelijk geworden.

Tenminste dat vind ik.
snarf2 † 27-06-2017

Bericht door snarf2 † 27-06-2017 »

Hier nog een die het met @Roely eens is.

Ben nu 19 weken gestopt, had er in het begin last mee, maar nu helemaal niet meer.

@Ekstertje je vraagt je af waar je, het allemaal voor doet.
Nou dat vroeg ik me dus ook af tot dat ik de voordelen van het stoppen eens op een rijtje ging zetten, betere conditie, en je bent niet meer zoveel geld kwijt.

Heb eens uit gerekend wat dat roken me gekost zou hebben.
Daar schrok ik toch wel van € 864,50 kwam ik uit.

Dus Ekstertje gewoon doorzetten.:D
hero † 16-05-2015

Bericht door hero † 16-05-2015 »

weet ik snarf, maar ekster zit met nog hele andere problemen. (zie het topic"hoelang heb ik nog" )
hero † 16-05-2015

Bericht door hero † 16-05-2015 »

vandaag 20 wkn en nee Roely, ik heb me niet gewogen :haha: :haha: :haha:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp