Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

gestopt met roken, de sToppertjes deel 2

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Spunky

Bericht door Spunky »

[QUOTE=Dango;1105683]@spunky

Ik kan het gevoel nog steeds oproepen van een lekkere peuk en hijs , heb alleen dat als er mensen in de buurt komen die net een peuk hebben gerookt een woord dat in mij op komt en dat is : RANZIG ;-)

[/QUOTE]

ik wou dat ik dat ook kon zeggen.
Ik vind het helemaal niet erg als er iemand in mijn buurt rookt, dan kom ik gezellig bij diegene staan en snuf ik ff mee :o
Suzan

Bericht door Suzan »

Ja. Bij mij thuis mag er ook gewoon gerookt worden hoor. Niet dusdanig dat m'n hele kamer blauw staat, maar een sigaretje of wat is prima.

Tenslotte heb ik zelf zo lang gerookt, ik ga een ander echt niet zeggen dat ze niet mogen roken.
En die paar gerookte peukjes in de woonkamer maken echt niet m'n gordijnen plots mosterdgeel.

Toen ik zelf nog rookte, ging ik (zelfs als het prima was dat ik binnen rookte) altijd naar buiten als ik ergens was waar niet rokers woonden.
Want ik wist toen echt al wel dat hun huis anders nog dagen zou stinken naar mijn shag. En dat is niet fris als je niet rookt. :bah:

Gewoon een beetje aan elkaar aanpassen dus.
Ik vind het ook niet lekker ruiken als iemand alcohol gedronken heeft (en ik niet :p), maar daar doe ik ook niet moeilijk over.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Nog 10 dagen, dan ben ik 2,5 jaar een niet-roker. (Geen ex-roker volgens Alan Carr!).

Ik heb dat ook lang gehad, dat ik de geur erg lekker vond. Nu doet het me eigenlijk weinig meer, dat is over gegaan. Alleen de geur van oude rook vind ik echt vies. Als ik bij mijn broer en zijn vriendin op bezoek ben geweest, die beiden roken als ketters, kan ik mijn kleding echt niet nog een dagje aan.

Jij kunt dit ook Suzan, je hebt het roken echt gewoon niet nodig. (nee, echt niet)
Dango

Bericht door Dango »

[QUOTE=Suzan;1105691]

Toen ik zelf nog rookte, ging ik (zelfs als het prima was dat ik binnen rookte) altijd naar buiten als ik ergens was waar niet rokers woonden.
Want ik wist toen echt al wel dat hun huis anders nog dagen zou stinken naar mijn shag. En dat is niet fris als je niet rookt. :bah:

[/QUOTE]


Dat dus...


vanaf dat ik niet binnen meer rookte en mijn vrouw tijdens zwangerschap (beide kinderen) was gestopt hebben wij de asbakken niet meer binnen gezet en mocht er alleen maar buiten gerookt worden.

Het is ons huis dus wij bepalen.
Het was 18 jaar geleden wel lastig om mensen buiten te laten roken want dat buiten roken was nog niet zo "normaal" zoals dat nu is.

Het is dus een andere denkwijze en uit de gewoonte stappen als je niet wilt dat er binnen gerookt wordt.

Rokers begrijpen dat heus wel , het is alleen ff wennen dat je gezellig met zijn allen in de tuin staan te roken i.p.v. binnen.



Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Suzan

Bericht door Suzan »

@shandy49: Nou? Heb je het vol kunnen houden? :hmmm:
Fratema

Ik kan het me bijna niet voorstellen

Bericht door Fratema »

Ik kan het me bijna niet voorstellen

maar iedereen is anders ;)

Ik inmiddels 2 maanden clean en kost me soms veel moeite. Dan kijk ik naar m'n witte tenen en weet weer waarom ik niet moet terugvallen
Suzan

Bericht door Suzan »

Nou, het is voor mij een heel simpel rekensommetje. 6 x € 11,20 + vloei per week = financieel niet haalbaar voor mij.
Dan zou ik iets van €70,- per week wegpaffen en dat kan bruintje écht niet trekken... :nee:
shandy49

Bericht door shandy49 »

Suzan,
Op aandringen van mijn coach neem ik nog een half champixje maar verder heb ik er weinig moeite mee.

Het feit dat er meer dan 200 euro p/m in de knip blijft is ook een goede reden ;)
Knillis

Bericht door Knillis »

Super Shandy, je kunt het. :goed:
Suzan

Bericht door Suzan »

.... Soms heb je echt zo'n moment dat je overvallen wordt door een enorme zin in een peuk.... :o

Jaa..... nicotineverslaving is hardnekkig en kan op de meest onverwachte momenten de kop weer opsteken. :huh:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp