Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

gestopt met roken, de sToppertjes deel 2

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Job

Bericht door Job »

Okay dan. Maar je zei dat je het jammer vindt dat het roken bij jou negatief werkt op je kwaliteit van lopen. Zo'n waarschuwing is dan juist goed dus.
Roely

Bericht door Roely »

Update champix na 18 dagen.
Merk helemaal nada, niente, niks 🙄

Ik heb woensdag een belafspraak dus ben benieuwd of het nog wat gaat doen 🤔
Fratema

Bericht door Fratema »

Wat jammer! Ik zal je vertellen hoe het mij verging

Ik rookte niet zoveel als jij, zo'n 9 a 10 per dag. Geen shag maar filtersigaretten, PM Blauw. Ik rookte van mijn 19e tot 26e, toen een hele tijd niet, Weer begonnen in 2009 tot 2014 en nog een paar kortere periodes. Altijd strijd ervaren in mijzelf. Herkenbaar?

Ik ben 2014 gestopt met hulp van een longverpleegkundige, ondersteund door Champix. Niet patsboem maar geleidelijk de dosering en zwaarte van de Champix opgehoogd. De behoefte aan een peuk werd minder, het uitstellen makkelijker. Na 5 weken was ik er vanaf. Heb het toen 2 jaar volgehouden.

Maar de MS hield niet op (had verwacht dat de MS zo ook een stuk rustiger zou worden maar dat viel tegen) en dus vond ik mezelf zo zielig... ben weer begonnen (een half jaar). Weer gestopt (zonder pillen of zo). Maar het blijft moeilijk hoor, ik vind het heerlijk om te doen maar krijg, zoals gezegd, inmiddels behoorlijk last van slappe benen als ik weer een beginnetje heb gemaakt. Niet handig.

En dan maar weer verder aanzien hoe en wat,
Roely

Bericht door Roely »

Ik ben ooit 9 maanden gestopt maar merkte toen geen verbetering van mijn MS maar verslechtering 🤨

Die peuk maakt me rustig en ontspannen
D-Cheryl

1000 dagen zonder

Bericht door D-Cheryl »

1000 dagen zonder

Ik passeerde afgelopen week de 1000 dagen grens. Ik kan me bijna niet meer voorstellen dat ik rookte, mis het steeds minder.

Heb ondertussen mijn Alan Carr boek uitgeleend aan de dochter van de buurman. Die stond toch altijd wel als een talisman in mijn boekenkast.
tracy

Bericht door tracy »

Mijn vriend heeft vlak voor oudennieuw een lichte herseninfarct gehad. Sinds die tijd, op advies van de dokter, heeft hij geen sigaret meer aan geraakt. Tot het herseninfarct was hij een verstokte roker die al eens een aantal keren heeft geprobeerd heeft om te stoppen.

Gelukkig heeft hij nagenoeg niets overgehouden aan de herseninfarct. Hij heeft geen behoefte meer aan de sigaret. Gelukkig is hij gestopt, hoewel de aanleiding niet zo leuk was. Het kostte hem altijd veel moeite om te stoppen.
Dango

Bericht door Dango »

[QUOTE=tracy;1110346]Mijn vriend heeft vlak voor oudennieuw een lichte herseninfarct gehad. Sinds die tijd, op advies van de dokter, heeft hij geen sigaret meer aan geraakt. Tot het herseninfarct was hij een verstokte roker die al eens een aantal keren heeft geprobeerd heeft om te stoppen.

Gelukkig heeft hij nagenoeg niets overgehouden aan de herseninfarct. Hij heeft geen behoefte meer aan de sigaret. Gelukkig is hij gestopt, hoewel de aanleiding niet zo leuk was. Het kostte hem altijd veel moeite om te stoppen.[/QUOTE]heftig maar mooi te horen dat hij is gestopt.
Ik neem aan dat jij zelf niet rookt of samen zijn gestopt?
tracy

Bericht door tracy »

Nee Dango ik heb nooit, op een paar sigaretten na in de pubertijd, gerookt. Terwijl mijn vader en moeder kettingrokers waren.
Fratema

Even bevestiging nodig....

Bericht door Fratema »

Even bevestiging nodig....

Zit al weer 2 weken te worstelen, zin in en dus zocht ik een steuntje om vol te houden. En [URL="https://www.msweb.nl/ms-onderzoek/klini ... talizumab/"]gevonden[/URL]

:D
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Zoiets helpt mij ook altijd. :D
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp