Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

gestopt met roken, de sToppertjes deel 2

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Fratema

Bericht door Fratema »

yep :(
Roely

Smurf is back

Bericht door Roely »

Smurf is back

Nou deze smurf gaat het ook weer proberen ;)

Ik heb sinds kort te horen gekregen dat ik copd heb (was niet echt een verassing na het afgelopen jaar.

hoesten, benauwd en twee keer een dubbele longontsteking :huh:

En ja al 35 jaar een roker en geboren met bronchitus (waar ik in mijn pubertijd overheen gegroeid ben)

(Ik was niet gegroeid ..... shitzooi) :haha:

Ik ga het via de huisartsen ondersteuning doen met pillen (ik denk champix) ?

Dus donderdag gesprek en dan plan van aanpak bespreken :ogen:
shandy49

Bericht door shandy49 »

Roelie, heel veel succes.
In het halve jaar dat ik nu gestopt ben is de shag 1.80 duurder geworden.

Wanneer de "zin aan" groot wordt denk ik aan 7 pakjes in de week a ruim 8 euro.
Die grote dikke Audi komt dichterbij :gek:
Nog maar 25 jaar :haha:
Fratema

3 weken geleden.... terugval gehad

Bericht door Fratema »

3 weken geleden.... terugval gehad

Ik kocht m'n favoriete peuk, PM Blauw, maar wel een kleiner pakje (26 ipv 36 stuks)

Heb ze met heel veel smaak opgerookt in 4 dagen :ogen:

Wat heerlijk. Maar nu even eerlijk: onmiddellijk had het een negatief effect op mijn lopen en opstaan. Kon nauwelijks meer opstaan van de WC of blijven staan bij het aankleden. Ben zelfs bijna gedonderd in mijn dagelijkse worsteling naar de traplift. Dus pakje wel opgemaakt ;) maar daarna geen nieuwe gekocht.

Wat een idiote verslaving toch, &*$&$^()* &^(*
Suzan

Bericht door Suzan »

Naja, je bent i.i.g. weer gestopt, en daar gaat het om. :goed:

Wat ik wel apart vind, is dat het blijkbaar zo'n effect op je ms heeft. Mijn roken heeft daar eerlijk en oprecht nooit geen invloed op gehad.
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

Fratema, toen ik nog rookte merkte ook ik bij iedere sigaret dat het lopen een paar minuten moeilijker was. Ik kon toen nog redelijk normaal lopen, behalve na een sigaret.
Ik rookte een pakje (25 sig) per dag, dus erg frustrerend.

Ik ben toen gestopt met nicotinepleisters, de hele kuur van maanden braaf geplakt (kostte een vermogen, maar sigaretten waren toen ook al duur) .
De kuur nicotinepleisters hadden goed resultaat. Inmiddels ben ik 11 jaar gestopt.

De pleisters maakten het stoppen makkelijk. Daarna moest ik met regelmaat m'n wilskracht aanspreken om er niet ééntje te roken. Na een jaar was ook dat kruis voorbij.

Nu 11 jaar later ben ik blij dat ik doorgezet heb.

Sterkte voor jou, ik hoop dat het je gaat lukken om er definitief vanaf te blijven.
Fratema

Bericht door Fratema »

[QUOTE]Wat ik wel apart vind, is dat het blijkbaar zo'n effect op je ms heeft. Mijn roken heeft daar eerlijk en oprecht nooit geen invloed op gehad.[/QUOTE]

Ja, echt wel bij mij... Erg jammer dat het zo uitwerkt. Geen kanker of hartfalen, maar verergering van de MS zijn het gevolg bij mij.

Dus niet meer doen dus
Job

Bericht door Job »

Dit vind ik een merkwaardige opmerking Fratema. Alsof je liever kanker of hartfalen zou willen. Ik heb het sterven van rokers aan longkanker van dichtbij meegemaakt en geloof me, alles wat op die pakjes staat is waar.
Fratema

Bericht door Fratema »

Nee, begrijp me niet verkeerd.

Ik ben natuurlijk enorm blij dat ik geen ellende heb opgelopen zoals die bij rokers zonder MS zo vaak het gevolg is. Maar "slechts" verslechtering van mijn MS.
Fratema

Bericht door Fratema »

Het is eigenlijk een soort van waarschuwing voor me
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp