Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Stuur een kerstkaart naar een eenzame oudere...

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Suzan

Stuur een kerstkaart naar een eenzame oudere...

Bericht door Suzan »

[URL="https://www.ouderenfonds.nl/stuur-een-kerstkaart/"]Stuur een kerstkaart[/URL]

Wie van jullie heeft dit vorig jaar ook gedaan? Ik heb het vorig jaar ontdekt dat zoiets bestaat en heb hopelijk een handvol ouderen die anders geen of weinig kerstpost zouden krijgen een glimlach kunnen bezorgen.
Want wat is een postzegel en een kerstkaart of brief nu?

Aangezien ik zelf geen nageslacht heb en weinig contact met neefjes en nichtjes, verwacht ik zélf over een jaar of twintig "zo'n eenzame oudere" te zijn...
Dus vandaar dat ik nu maar vast een voorschotje op m'n karma neem en een paar mensen blij hoop te maken met een kerstkaart met een brief(je) er in. :cool:

Gewoon een vriendelijk verhaaltje zodat de ontvanger misschien even blij is. Of laat desnoods je kind een tekening maken of briefje schrijven.
Het is zo'n kleine moeite om even zoiets te schrijven (typen), en het wordt echt gewaardeerd.



[B]Stuur een kerstkaart! Hoe werkt het?[/B]

Schrijf vóór 18 december een mooie kerstgroet.
Plak een postzegel of Decemberzegel en stuur de kaart naar het [URL="https://www.ouderenfonds.nl/campagnes/s ... kerstkaart"]Nationaal Ouderenfonds[/URL].

Wij zorgen er samen met PostNL voor dat alle kaarten voor kerst worden bezorgd bij ouderen in heel Nederland.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Mooi initiatief! Ik kende het niet! Maar wat ik me wel even afvraag.... Als ik een kaart met postzegel stuur naar het Ouderenfonds, dan is er toch geen geldige zegel meer om hem door te sturen? Of moet ik een kaart met zegel IN een envelop met zegel opsturen, zodat de kaart dan doorgestuurd wordt?
Suzan

Bericht door Suzan »

Dat vroeg ik me vorig jaar ook af, maar het schijnt dat het ouderenfonds een regeling met Post.nl heeft dat het doorgestuurd wordt.

De details weet ik niet, maar ik werd vorig jaar op deze actie geattendeerd door een commercial van Post.nl op tv, dus dan zal het wel goed zitten. ;)
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ah, dat klinkt goed! Dank voor het delen van dit weetje! :)
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb dit ook al meerdere keren gedaan en heb de eerste keer ook eerst even telefonisch navraag gedaan waar nou precies de postzegel opgeplakt moest worden.

Maar het ouderenfonds zorgt inderdaad zelf voor verzending richting de ouderen.

Ik had er nu nog niet aan gedacht maar zal zeker een mooie kerstgroet sturen.

Bedankt voor je bericht Suzan!
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Wat een leuk idee!
Ik zal er ook eens een paar versturen!
Klaartje

Bericht door Klaartje »

Mooi initiatief!

Vorig jaar lag ik zelf de 5 dagen voor kerst in het ziekenhuis voor een solumedrol kuur. Hoewel ik niet oud ben kon ik de actie van het ziekenhuis erg waarderen.

Ze hadden een paar weken voor kerst huis aan huis lege kerstkaarten bezorgd met het verzoek hier iets op te schrijven. Zonder postzegel te plakken kon je dit weer terugsturen naar het ziekenhuis. Daar werd iedere dag een rondje kerstkaarten bezorgd.

Ik merkte bij mezelf en de andere patiënten dat iedereen er blij van werd en elke kaart een glimlach op iemands gezicht toverde!

Dus ook al ken je degene niet naar wie je het stuurt, het is een kleine moeite en wordt zeer gewaardeerd!
Tevy

Bericht door Tevy »

Wat een goed idee! Kende ik niet. Ga er wat mee doen :).
Knillis

Bericht door Knillis »

Leuk zeg zo veel positieve reacties op de oproep van Suzan. Ik hoop dat er nog meer mensen zullen volgen.:goed:
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Op zich een leuk idee, maar wat ik me afvraag is: voelt die eenzame oudere zich dan niet nóg eenzamer als ze/hij in haar eentje naar die kerstkaarten van onbekenden zit te staren?

Zelf zou ik het mooier vinden om een eenzame oudere voor het kerstdiner bij je thuis uit te nodigen.

Ik spreek uit ervaring omdat een alleenstaande dame bij ons in de straat woont. Ze komt 2e kerstdag bij ons eten.

Het eten laten we bezorgen omdat ik zelf niet in staat ben om uren aan het fornuis te staan.

Een kaart is niet te vergelijken met mensen om je heen.

Het vorige jaar, toen onze zoon pas was overleden, wisten mijn man en ik ons geen raad met kerst. We zijn toen voor het kerstdiner uitgenodigd door mijn zwager. En ofschoon het gemis en die lege stoel bleef, werd het wat afgezwakt.

Ik wilde dit toch even zeggen want het zijn dingen waar niet bij stilgestaan wordt tot je zelf zo iets meemaakt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp