Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

(Borst) Kanker en MS (gevolgen) van behandeling lijf en geest

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Luca76

Bericht door Luca76 »

d..jeetje heftig. .
Gelukkig ben je er nog! jij was dus ook vrij jong:huh:
Ik ben nu 41 vandaag door de voor de ons msers die de ozo bekende MRI, maar nu van mijn borst.
lymfe leken op echo schoon:thumbup:
dientje

Bericht door dientje »

dat je klieren schoon zijn is gelukkig goed.
ik was toen ook 41 , maar het is goed afgelopen,..alleen dat me arm nu rottig is enzo,..

maar ik leef nog..

maar ik ben vrij nuchter hoor,...ik heb het er nooit over tegen anderen, vaak zijn ze het nog vergeten ook.

denken ze alleen aan de ms.

maar goed,...nogmaals veel sterkte!.
SannieBannie

Bericht door SannieBannie »

Ik heb 4 1/2 jaar geleden ook de diagnose borstkanker gekregen en 2 operaties, bestralingen, chemo's en anti hormoon kuur is de kanker gelukkig nogsteeds weg. Tijdens de behandelingen heeft de ms zich gelukkig ook rustig gehouden.

Wat ik je wel wil adviseren is om goed je mogelijkheden te besreken; wat voor behandeltraject volgd op een borstbesparende operatie en wat is het traject bij een borstamputatie en wat zijn de mogelijkheden voor een reconstructie tijdens de operatie of later. En vooral ook bedenken wat je zelf dan wil en dit bespreken met je arts.

En mocht je ook aan de chemo moeten dan adviseer ik je om vanaf het begin naar de fysio te gaan. Ik ben pas na de chemo's bij de fysio terecht gekomen, maar achteraf had ik dit liever al vanaf het begin gedaan.

Verder wens ik je heel veel sterkte en vergeet vooral niet om ook leuke dingen te blijven doen 😘
Luca76

Bericht door Luca76 »

Even een updateje..Helaas bleken mijn lymfeklieren toch niet schoon. Verder heb BRCA trippel negatief maar geen gen drager. .Dus nu bezig met een AC chemo kuur, gister mijn derde gehad. .

Helaas is mijn MS toch weer aan het opvlammen en was het bloed beeld net aan goed. . Dus na de 4e kuur eerst MRI kijken hoe de tumoren gereageerd hebben. .En daarna volgende behandel plan. .

toch nog chemo of eerst opereren..
Er zijn trouwens bij mij twee jodiumstaafje geplaatst, 1per tumor, bij jullie ook?

Fijn dat het met jullie aardig goed gaat 😊
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Poeh, dit is pittig allemaal.
Ik wens jou heel veel sterkte en vooral ontiegelijk succes met de chemo kuren...:knuffel:
Luca76

Bericht door Luca76 »

Dank je wel Artemis :knuffel:
Nette

Bericht door Nette »

[B][COLOR=DarkOrange]Helaas zijn we niet immuun voor andere ziektes.

Heel veel sterkte

:knuffel::knuffel:
[/COLOR][/B]
Luca76

Bericht door Luca76 »

Korte update;
ACkuur, minimale afname tumor
Paclitaxel, groei! tumor
carboplatin en capecitabine combi, geen groei maar ook geen afname..

Advies Antonius en UMC: operatie borstamputatie en alle lymfeklieren eruit linker oksel

Hoop maandag advies van het AVL te horen...
Billy

Bericht door Billy »

Wat heftig :aai:
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Jee, heftig inderdaad Luca!
Wens je heel veel sterkte. :knuffel:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp