Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

In de Rijdende Rechter: scootmobiel mag niet in de gemeenschappelijke ruimte staan

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
june

In de Rijdende Rechter: scootmobiel mag niet in de gemeenschappelijke ruimte staan

Bericht door june »

Heeft u gisteren ook De Rijdende Rechter gezien? Over die mevrouw die haar scootmobiel niet in de centrale hal mocht zetten van de VVE?

Die mevrouw had [B]zelf[/B] besloten om een scootmobiel aan te schaffen. Zij vond zelf dat ze een scootmobiel nodig had.

Dit is dus niet gedaan door een indicatiesteller van de WMO. Mevrouw is ook niet door de WMO gekeurd om vast te stellen dat een scootmobiel echt nodig is.

Mevrouw zet de scootmobiel in de centrale hal. Daar staat ook al een andere scootmobiel van een andere bewoner.

En dan komt de VVE, die eist dat mevrouw haar scootmobiel direct weg haalt. De VVE beroept zich op de regels.

In het reglement staat dat er geen scootmobielen in de centrale hal geplaatst mogen worden. Als dit wel nodig is dan moet men toestemming aan de VVE vragen.

Die andere bewoner heeft destijds wel toestemming aan de VVE gevraagd, vandaar dat zijn scootmobiel daar wel mag staan.

Mevrouw heeft geen toestemming gevraagd en de VVE vindt dat ze hem maar in haar woning moet stallen. Of in een hoes op straat.

Wat mij meteen opviel was het volgende: ik zag geen oplaadpunt! Hoe worden deze scootmobielen opgeladen? Als jij een scootmobiel van de WMO krijgt, dan krijg je er ook een oplaadpunt bij.

Hier kunt u de uitzending terug kijken:
[url]https://rijdenderechter.kro-ncrv.nl/uit ... e-boosters[/url]

En dit wordt een groot probleem in de toekomst. Je kunt ouderen wel verplichten om langer thuis te blijven wonen, dan zal men ook een oplossing moeten vinden voor het stallen van hulpmiddelen zodat men ook langer thuis kán blijven wonen.

Wat vindt u van de uitspraak van de Rijdende Rechter?
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=june;1102403]
Wat mij meteen opviel was het volgende: ik zag geen oplaadpunt! [/QUOTE]
Bij de scootmobiel die er als eerste stond, zie je wel een oplaadpunt. Die tweede dame zal hem wel ergens anders opladen; toch boven, maar ik neem aan dat die appartementen ook wel ergens een berging hebben?
[QUOTE=june;1102403]

Wat vindt u van de uitspraak van de Rijdende Rechter?[/QUOTE]
Het lijkt me een goede, logische uitspraak.
Bij mij in de buurt staat ook ergens een scootmobiel buiten op de stoep. Ik kom daar alleen als ik naar de bakker ga, maar vaak staat hij zo geparkeerd dat ik er met mijn rolstoel niet langs kan. De WMO stelt bij het verstrekken wat eisen, maar als iemand hem zelf koopt wordt er nergens op gelet. Daar zouden eigenlijk vergelijkbare regels voor moeten gelden.
Theewater

Bericht door Theewater »

Wel triest dat dit soort zaken niet onderling geregeld kunnen worden. Heb het idee dat er dan meer speelt.
june

Bericht door june »

Sorry Jrs77, ik zie dat die eerste scootmobiel inderdaad een oplaadpunt heeft.
june

Bericht door june »

[QUOTE=Theewater;1102412]Wel triest dat dit soort zaken niet onderling geregeld kunnen worden. Heb het idee dat er dan meer speelt.[/QUOTE]

Dat idee heb ik ook Theewater.

Maar ik vind die reactie, een highfive van de dames van de VVE echt niet kunnen.
Billy

Bericht door Billy »

Ik vond die dames van de VVE vreselijk :ziek:.

Wat een geoordeel over de vrouw met de scootmobiel. Macht is ze duidelijk naar het hoofd gestegen :slecht:.
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Uitspraak op zich logisch...er zijn niet voor niks regels, waaronder de brandvluchtweg vrij houden in een algemene ruimte.
Bovendien was mevrouw nog mobiel genoeg om een oplossing buiten de deur te vinden.

Maar vond het gedrag van de VVE wel iets ongepast, dat had wel objectiever gekund.
Beetje omhoog gevallen...

Daarnaast, iedereen mag ook niet zomaar een parkeerplek voor de deur vrijhouden/ reserveren voor eigen auto, ook al loop je wellicht moeilijk.
De gemeente bepaald wie er in aanmerking komt a.h.v. Vastgestelde beperkingen.
De criteria voor het verkrijgen van een invalidenparkeerkaart zou hierin misschien een goede maatstaf kunnen zijn...
Knillis

Bericht door Knillis »

Dit is bij veel appartementencomplexen een probleem. Mijn moeder woonde in een 55+ appartement (huur) en ook daar speelde dat probleem.

Mensen worden steeds ouder en blijven (moeten) langer thuis wonen en dus komen er steeds meer scoots die ergens een plekje moeten hebben.

Er zal dus een oplossing gevonden moeten worden denk ik en zowel gemeenten (WMO) als woningbouwverenigingen moeten zo snel als mogelijk gaan kijken welke oplossing er voor deze problemen te vinden zijn.

Bij de flat van mijn moeder is destijds een stukje aangebouwd speciaal bedoeld om scoots in te stallen en op te laden. Zelfs dat gaf eerst nog de nodige tegenstand van een aantal medebewoners omdat de stroom van het gezamenlijke stroomverbruik wer betaald.:???:

Mijn moeder heeft nooit een scoot gehad en leeft inmiddels ruim 4 jaar niet meer maar het bijbouwen van een "scoothok" heeft daar destijds wel de nodige rust gebracht.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

[QUOTE=Billy;1102418]Ik vond die dames van de VVE vreselijk :ziek:.

Wat een geoordeel over de vrouw met de scootmobiel. Macht is ze duidelijk naar het hoofd gestegen :slecht:.[/QUOTE]

Ze oordelen over mensen zoals helaas vele andere doen , wat je niet ziet , is er niet...... De reden dat deze mevrouw zelf een kleine scoot heeft gekocht is misschien de eigen bijdrage ? Wij en de VVE weten dat niet , wel is duidelijk dat wat ze ook gedaan had , wel of niet via de VVE er geen scootmobiel had mogen staan.

Altijd weer makkelijk , dat geoordeel over iemand anders , je kan nog dit en je kan nog dat .....nog even en je moet niet alleen naar de WMO ,en het UWV , maar ook naar VVE met bewijslast van artsen....

Vreselijke dames...

Riwidi
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik heb net een nieuw huurhuis in een nieuwbouwflat, en hier zijn er per algemene bergruimte 9 individuele bergingen en 1 ruimte met oplader voor een scootmobiel. Dat is dus al best wel winst, maar ik had ook al bedacht dat er dus maar 1 per 9 woningen zit, en 2 van die 9 woningen zijn speciale seniorenwoningen en de rest is geschikt voor minder validen. Ben benieuwd of er 1 gaat staan, en wat er gebeurt als er een 2e bij moet komen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp