Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

❤️ luchten

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Klaartje

Bericht door Klaartje »

In 2016 en 2017 heb ik samen 4x een 5-
daagse pred kuur gehad. Alle keren mocht het infuus blijven zitten met een verbandje erom en heb ik thuis mogen slapen.

Ik was er blij mee! Thuis slaap ik toch het lekkerste. Ik begreep wel dat het lang niet bij iedereen lukt om een infuus er meerdere dagen goed in te laten zitten.

Veel succes in de komende dagen, hopelijk gaat het elke keer in 1x goed
annette54

Bericht door annette54 »

ik mocht het infuusnaaldje toendertijd ook gewoon laten zitten terwijl ik naar huis ging. (5dgs kuur) misschien is het ziekenhuis afhankelijk?
ik had er ook niet aan moeten denken elke dag opnieuw aangeprikt te moeten worden.
van die ene keer( waar ze zeker 4 x over hebben gedaan) heb ik een blauwe bloeduitstortingonderarm overgehouden die er zeker 3 weken over gedaan heeft om weer een beetje toonbaar te worden.
gelukkig is het al 10 jaar geleden en ben ik al het drama daarvan al bijna helemaal vergeten.
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=Imke1987;1106255]Helaas weer drama met prikken dus ze hebben het op de OK moeten prikken. In 1 x raak! 🎉

Morgen dus meteen naar de OK..[/QUOTE]

Zo doen ze het bij mij ook. Ik heb weinig geschikte aderen voor een infuus en die hebben ook nog eens stugge vaatwand. Een onervaren kracht komt niet in de ader of prikt er finaal doorheen. Dat is met mijn prikangst echt een drama.

Ik laat dus altijd prikken door OKpersoneel. Bij mij staat dit ook in mijn status.

Hopen dat het bij jou vanaf nu goed gaat met prikken op de OK!
Leeuwin20

Bericht door Leeuwin20 »

[QUOTE=Nessa;1106269]
Ik laat dus altijd prikken door OKpersoneel. Bij mij staat dit ook in mijn status.
[/QUOTE]

Bij mij zelfde verhaal. Ik laat me niet meer lek prikken door een "gewone" verpleegkundige.
Imke1987

Bericht door Imke1987 »

Ik heb uiteraard weer mijn beklacht gedaan.
De verpleegkundige legde uit dat het zo is dat het infuus 2 x per dag doorgespoeld moet worden omdat er aan het uiteinde van het buisje (onder je huid) een bloedpropje kan komen en zodra je na 24 uur doorspoeld bent, dat bloedpropje in je bloedbaan kan komen en dat is erg gevaarlijk.

Dit vind ik een andere, en begripsvollere uitleg dan dat ze bang zijn dat ik misbruik ga maken van het infuus naaldje.

Ik woon op 5 minuten rijden van het ziekenhuis dus ik heb zelfs voorgesteld om tussendoor ff terug te komen om 10 minuten te spoelen maar dit was geen optie.

Morgen dus even afwachten hoe het gaat.. ookal wordt het door een ok medewerker gedaan. Het doet bij mij zo’n ontzettend pijn. Maar ja moet er even doorheen!

Beter 5 x 1 x prikken dan zoals de vorige keer 8 keer!!!
Klick

Bericht door Klick »

Imke1987 succes met de overige dagen!!
Imke1987

Bericht door Imke1987 »

Dank je wel Klick!
sabine-vl

Bericht door sabine-vl »

Ook dat hoeft niet. Vraag of ze er een heparine slot op zetten. Dat zorgt dat dat dus niet gebeurd.

Heel veel sterkte
Knillis

Bericht door Knillis »

Maar je moet toch zelf kunnen doorspoelen 's avonds en 's morgens en kan dat dan met zo'n "slot" (nooit van gehoord overigens).

Wat houdt dat in een heparineslot?
Imke1987

Bericht door Imke1987 »

Ook nog nooit van gehoord.. ga het straks vragen!

Mevrouw van de EHBO kwam prikken. Weer in 1 x raak!
Daarna toch even met de rolstoel naar het terras van de oranjemarkt geweest. Eerste keer in een rolstoel. Had het best zwaar 😏 maar ik heb genoten!

Op naar dag 3 🤞🏻🍀
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp