Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

❤️ luchten

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
sabine-vl

Bericht door sabine-vl »

Dat zorgt dus dat je bloed niet stolt in je infuus. Zodat je niet hoeft te spoelen
Imke1987

Bericht door Imke1987 »

Ze konden er niks aan doen..

Iemand tips tegen die enorme dorst? Niks smaakt door die metaal smaak. Moet zo’n 10-15 x per dag plassen..

en de onrust? Me hart gaat tekeer en helemaal onrustig.
Wordt er helemaal gek van!!!

Grrrrr

Sorry voor me geklaag!
Sara

Bericht door Sara »

Imke,

de dorst komt doordat je bloedsuikerspiegel enorm omhoog gaat door de prednison. Dat gebeurt niet bij iedereen, maar de dorst is een overduidelijke indicatie.

Ik weet niet of je er iets aan kan doen, maar mocht je 't nog niet besproken hebben, vraag dan of ze die bloedsuiker wél in de gaten houden! Mijn ervaring (met een arts in opleiding) was dat ze niet eens snapte dat de dorst door hoge bloedsuiker kwam.

En ja, die onrust... daar heb ik helemaal geen tip voor. Hopelijk vind je een beetje afleiding, da's eigenlijk het enige dat ik kan bedenken.

Sterkte!
Klick

Bericht door Klick »

metaalsmaak heb ik zelf nooit gehad, de meid die naast me lag had het wel en zei dat drop (volgensmij zoute?) haar iets hielp..

het gejaag van je hart ja dat had ik wel en kun je niks mee

veel plassen komt ook door de suikerspiegel, althans dat denk ik, is een kenmerk (jeuk ook trouwens.. )

zelf ging ik enorm vocht vasthouden achter mijn longen.. dus benauwd en aangrkomen.. binnen 3 dagen loste dat zich op

sterkte!
Dango

Bericht door Dango »

in 2015 ook een 3 daagse kuur gehad.
Na elke dagopname werd er gespoeld en kon ik naar huis.

infuus kon blijven zitten maar na 2 dagen een nieuw infuus gekregen want het 1e infuus ging branden en schrijnen , had volgens de zuster een ader ontsteking of irritatie (?)

Ben weken slecht geweest door mijn schub of prednison kuur , weet nog steeds niet wat de oorzaak was.
Moe en een motorieke loopstoornis na deze kuur.......



Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Claudia*

Bericht door Claudia* »

Honingdrop tegen metaalsmaak :-)
16-18 april heb ik een pred kuur gehad.
Ice tea green vond ik nog te doen qua drank. Rest was niet lekker.
Ik heb nu nog last van hartkloppingen. Neuroloog zei dat het ff duurt voor de bijwerkingen minder worden bij sommigen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp