Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

❤️ luchten

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Imke1987

❤️ luchten

Bericht door Imke1987 »

Hallo allemaal,

Ik wil ff mijn hart luchten..

Ben op van de zenuwen. Vandaag weer bij de neuroloog geweest.
In november 2017 diagnose gekregen en 3 daagse pred kuur gehad. Het ging redelijk goed, tot ik in februari met de rebif begon. De klachten zijn 10 x heftiger terug gekomen + nieuwe klachten.

Donderdag ga ik starten met een 5daagse pred kuur + 2 dagen pillen om af te bouwen aangezien ik de vorige keer na de kuur letterlijk niks meer kon door de harde overgang.

Ik ben erg moeilijk te prikken en al helemaal een infuus. Vorige keer eerst naar de EHBO om te prikken en daarna door naar de afdeling voor het infuus. Zo ontzettend pijnlijk. Hopelijk gaat het deze keer wat beter. Helaas mag ik niet naar huis met het naaldje ivm misbruik hiervan. (Bullshit!) enige alternatief is 5 dagen opname maar dat wil ik eigenlijk niet.

Zie er erg tegenop maar kijk ook heel erg uit naar me wat beter voelen. Ik zit sinds november 2017 thuis en het wordt tijd voor verbetering want hier wordt ik helemaal simpel van! Ik werkte gemiddeld 40-50 uur per week. Probeer het los te laten maar vond het erg lastig.

Meer mensen moeite met infuus aanleggen?

Wish me luck! πŸ€

Groetjes,

Imke
Billy

Bericht door Billy »

Wat jammer dat dat niet meer mag. Ik weet dat ik 10 jaar geleden bij het MMC gewoon naar huis mocht, mooi in verbandje. Ik moest daar ook door naar de EHBO.

Waar ik wel makkelijk te prikken ben, en ik vrij pijnloos vind... In de elleboogplooi. Als het toch niet mag blijven zitten, is dat een fijne plek.

Wat ik wel ooit lees hier, zelf geen ervaring mee, dat je thuis je infuus krijgt.

Veel sterkte met alles en hopelijk gaat het helpen
Imke1987

Bericht door Imke1987 »

Ik vind het echt zo belachelijk! En alle mensen, verpleging en artsen die ik spreek ik in ziekenhuis ook. Waarom 5 x pijnigen of opname? Ze zijn bang dat ik er drugs doorheen ga spuiten. πŸ˜‚ nog nooit zoiets gehoord!!!

Vorige keer 8 pogingen gedaan en uiteindelijk bovenkant hand bij de duim gelukt..

Ik ga je tip in gedachten houden.

Vanmiddag bloed afgenomen ook daar waar jij zegt en ze kon niet eens een ader vinden.

Grrrrr

Waarom kan het niet gewoon wat soepeler gaan?

Nou duimen dat het mee gaat vallen en dat ik er baat bij heb

πŸ€πŸ€πŸ€

Ps bedankt voor je reactie! Blij dat we nog iemand wakker is haha
Billy

Bericht door Billy »

Ja ik snap het ook echt niet, tenzij je een drugs verleden hebt ;).

Zowel daar, maar ook bij andere zkh nooit een probleem geweest.

Maar van wie mag het dan niet als het van de artsen en verpleging wel mag?
Imke1987

Bericht door Imke1987 »

De wet is aangepast. Sinds 1 of 2 jaar geloof ik mag het niet meer.

Jammer dat 1 of andere junk het verpest voor de rest πŸ˜©πŸ˜€πŸ˜¬πŸ˜…
diorama

Bericht door diorama »

Zo erg! Hier in BelgiΓ« laten ze het wel vijf dagen er in zitten... Gelukkig maar want bij mij vinden ze ook nooit een ader :(
Billy

Bericht door Billy »

Ok dat wist ik niet Imke :(
Klick

Bericht door Klick »

in 2015 kon het nog wel gewoon, gelukkig, ik had hem toen op -hoe leg ik dit uit- op mijn pols, aan de andere kant dan waar je knokkel zit en dan ietsje lager (buigt niet dus weinig last van)
normaal hebben ze bij mij ook moeite (contrast bij mri prikken duurde 3 artsen lang) maar het infuus voor de pred werd door een ouwere ehbo zuster gezet.. pats boem klaar

ik schrik ervan dat je nu niet meer met naaldje naar huis mag :eek:

zijn je bloedwaarden van je lever goed? in het begin van de rebif voelde ik me ook beroerd, en het was net na de kuur.. dat is dubbel voor je lijf..
niet dat ik helemaal tevreden ben met rebif, ik zie nog altijd op tegen de maandag.. pakt nog altijd energie weg.. maar ja ik weet ook niet wat mijn monster doet zonder dat spul..
Imke1987

Bericht door Imke1987 »

Jep helaas wordt het dus 5 keer prikken of een opname.
Triest eigenlijk he?

Gister is mijn bloedgeprikt voor me nier en lever waarde.

Hmmm ja de bijwerkingen van de rebif beginnen langzaam minder te worden. Hoop dat ik ff een boost krijg van de pred en dat ik weer wat vrijer ben in bewegen en weer gewoon lekker elke avond in bed kan slapen!

Op naar betere tijden πŸ€πŸ€πŸ€
Imke1987

Bericht door Imke1987 »

Zo, dag 1 zit erop.

Helaas weer drama met prikken dus ze hebben het op de OK moeten prikken. In 1 x raak! πŸŽ‰

Morgen dus meteen naar de OK..

Nog 4 dagen te gaan πŸ€žπŸ»πŸ˜…πŸ€
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp