Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

De Wereld.....

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
josfromglos

De Wereld.....

Bericht door josfromglos »

zie (voor eigen risico…) [url]www.worldometers.info/world-population/[/url] ……., en het ziet er buiten zo rustig uit!
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Jos, wat is je bedoeling van dit topic? Vind het geen fijne post op dit forum, heeft geen enkele meerwaarde!
josfromglos

Bericht door josfromglos »

Puur informatief! Het is iets dat ik bij toeval tegen kwam, en met 'jullie' wilde delen. Ik ben er van overtuigd dat niemand zijn/haar levensstijl op grond van deze gegevens gaat veranderen!, het zal hoogstens meer gewaarwording kweken, en mensen, inklusief MSers, er van overtuigen om elke dag 'te plukken', voor zover mogelijk uiteraard.
Weet je wat 'Leeuwtje', MS is niet 'fijn', het 'coronavirus' is niet fijn, het feit dat ik mijn geestelijke gehandikapte dochter naar huis ga halen, omdat haar verzorgers 'afstandelijk' dienen te zijn vanwege het virus, is niet fijn, en ook het feit dat mijn zoon, die P/T in een van de grote supermarkten alhier (TESCO) belaagd wordt door los geslagen idioten van de 'ik ik ik en ik' groepering in onze maatschappij, is niet fijn!!!

Bedankt overigens dat je mij gelegenheid gaf om wat spanning los te laten, and now if you'll excuse me, ik ga zien of mijn zoon (geluidswijs, I am very loud...) zijn vader nodig heeft om hem te beschermen tegen die godvergeten idioten.
Vrijheid van meningsuiting, zonder dat hier kwade bedoelingen in zitten uiteraard, geldt natuurlijk voor ons beiden, alleen in jouw geval verdedig je, als moderator, een hele grote groep. Ik herinner mij uit het jonge verleden dat je bepaalde MSers hebt uitgesloten waardoor je 'het vuur' er uit haalt, ik bedoel het 'mee eens/ niet mee eens' gebeuren waardoor het een theekransje lijkt te worden. 'Goed' voor de theekransje liefhebbers, 'slecht' voor de MSers die 'de maatschappij' uitgebreider willen bespreken, dit ondanks hun beperkingen. We maken er nog steeds deel van uit!

Overigens, ik volg ook de statistieken 'on line' mbt het aantal virus slachtoffers in de wereld, dat voortdurend oploopt….. Waarom? Omdat ik NIEUWSgierig ben en graag wil weten wat er om mij heen gebeurt, zodat ik dientengevolge (is dat het juiste woord?) kan handelen 'naar beste weten' Pppffff, dat is er uit (dit is 'adem-gewijs' bedoeld overigens…). Succes Leeuwtje (are we still 'friends' or...), take care all of you!:)
Zo, nu terug naar een populair discussie-programma op BBC1, waar het studio-publiek is geminimaliseerd en er tussen elk persoon een afstand van zo'n anderhalve meter is geschapen…… Moet ik opeens aan een song van The Doors denken…...'This is the end, my only friend, the end'..... Sorry Leeuwtje, luchthartig (lichthartig?) bedoeld….
Floor 1953

Bericht door Floor 1953 »

Jos, geweldig openhartig.

Zo'n onderwerp als dit moet [B]ook [/B]kunnen. Ik voel met je mee.

Hier in Nederland is het nu zo erg
dat de overheid smeekt dat mensen thuisblijven [URL]https://www.nu.nl/coronavirus/6039403/n ... stand.html[/URL].

Verleden week gingen mensen hamsteren.
Ik woon in een verpleeghuis en ben nu beperkt.
Gisteren was het mooi weer, hele volksstammen gingen er op uit.

De wereld is vol tegenstrijdige belangen. De onzekerheid en nonchalance leven door elkaar.


leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Natuurlijk mag zo'n topic, maar Jos plaatst zonder enige uitleg een topic met slechts een link waarin de wereldbevolking wordt getoond. Waarom? Heeft het te maken met corona? Dat blijkt namelijk nergens uit zijn bericht en bovendien had het dan in het corona-topic moeten staan. Met iets anders? Wat is de link met een MS-forum? Pas na zijn onsamenhangende uitleg snap ik mogelijk waarom het is geplaatst, en het mag dus ook gewoon op het forum blijven.

De aanval dat we mensen toegang tot het forum hebben ontzegd is al vaker gedaan. Het lijstje namen wat ik ooit vol verwijt doorgestuurd heb gekregen, bevatte 1 naam van iemand die verwijderd is, de rest had het blijkbaar zelf gezien hier en is uit eigen vrije wil niet meer teruggekeerd. De moderatoren hiervan meerdere malen beschuldigen is dan ook niet fair.
Helly

Bericht door Helly »

Ik vraag me wel af wat een onderwerp als dit dan is? Er wordt een meter geplaatst zonder verdere uitleg. Dat hierover door een van de moderators verdere uitleg gevraagd wordt is normaal. Dat is immers de rol van een moderator.

Ik begrijp van Jos dat het puur informatief is en om ons te doen beseffen dat je de dag moet plukken. Persoonlijk word ik ook niet vrolijker van deze meter. Vervolgens komt er een uiteenzetting omtrent corona en de gevolgen in de maatschappij . Uiteraard moet en mag informatie daarover gedeeld worden, maar dan wél in het daarvoor bestemde topic.

De aanval, bejegening richting Leeuwtje-nl vind ik unfair en zeker niet nodig.
josfromglos

Bericht door josfromglos »

[QUOTE=Floor 1953;n475687]Jos, geweldig openhartig.

Zo'n onderwerp als dit moet [B]ook [/B]kunnen. Ik voel met je mee.

Hier in Nederland is het nu zo erg
dat de overheid smeekt dat mensen thuisblijven [URL]https://www.nu.nl/coronavirus/6039403/n ... stand.html[/URL].

Verleden week gingen mensen hamsteren.
Ik woon in een verpleeghuis en ben nu beperkt.
Gisteren was het mooi weer, hele volksstammen gingen er op uit.

De wereld is vol tegenstrijdige belangen. De onzekerheid en nonchalance leven door elkaar.


[/QUOTE]

Dankjewel voor je begrip Floor, het was simpelweg bedoeld als een informatief 'iets', niets anders! Een en ander geeft eigenlijk aan hoe de virusgekte heeft toegeslagen! Mensen zetten hier grappige filmpjes neer, die ook niet iedereen leuk vind, maar toch (gelukkig) niet worden verwijderd! We zijn allemaal volwassen genoeg om zelf te bepalen wat toegestaan moet worden, daar hebben wij geen scheidsrechters voor nodig, hoezeer eea naar ik aanneem ook wordt gewaardeerd, hoe ronduit kinderachtig (en dictatoriaal) om eea zomaar te verwijderen! Niet iedereen wil slechts spelletjes doen (waar deze rebel ook al problemen veroorzaakte omdat hij, in dat geval, de regels wilde aanscherpen!)

En staat (stond??) Nederland niet hoog aangeschreven als het op vrijheid van meningsuiting aan komt?? Nimmer geweten dat toen ik Nederland verliet, daarna de vrijheid van meningsuiting ook kelderde! Ik mis ook de deelnemers hier waar ik mij aan kon ergeren, puur en alleen omdat dat nu eenmaal een afspiegeling van de maatschappij is!

Natuurlijk doen jullie moderatoren 'a good job' maar weet wel dat vooral jullie 'onderdanen' iets nodig hebben om zich af te reageren, vooral nu! Ik heb er serieus over nagedacht om ook betrokken te raken bij MSweb maar ik was bang dat ik daardoor mijn 'daughter-with-severe-learning-difficulties'..... niet langer de nodige aandacht meer zou kunnen geven.

Zoals gezegd, bedankt voor je begrip Floor! Overigens, ondeugende man die ik kan zijn (ask my wife) heb ik ook (gelukkig) een hele goede kant (if I may say so...). Terug komende van de TESCO supermarkt vandaag, kreeg ik TWEE gratis bossen bloemen bij de deur (omdat ik grapte…, grappenmaker die ik ben...., dat ik iets had goed te maken met mijn echtgenote…) uitgereikt. Een van die twee bossen heb ik naar een weduwe hier in de buurt gebracht….. Ik hield mijn afstand en toen ze voorzichtig de deur opende, 'gooide' ik de bloemen letterljk voor haar voeten…. De glimlach die ze toonde was onvervangbaar, DAT is wat nu nodig is, en niet dat 'gekissebis' dat een in principe onschuldige 'boodschap' niet kan worden toegestaan, 'for God's sake'! Good for you Floor, dat jij het wel kon waarderen, take care!

Zo, na al die 'goede daden' ga ik nu bedenken wat te doen met mijn (uitwonende gehandikapte) dochter, die niet begrijpt wat 'afstand houden' is (en daardoor dus de verzorgers kan besmetten?)…. Mochten jullie dit bericht niet langer plaatsen, dan wens ik jullie alle mogelijke 'voorspoed' met jullie theekransje. Please stay in touch Floor :)……, there he goes.... ENTER......
josfromglos

Bericht door josfromglos »

Het ga jullie goed en wens jullie alle sterkte voor de komende tijd, vooral die personen die nog interesse tonen in wat er om zich heen gebeurt (en hierbij ben ik mij wel degelijk bewust dat in sommige ernstige gevallen 'de wereld' op dit moment, waarvan ik onlangs nog getuige van ben geweest!, simpelweg aan hen voorbij gaat). Ik, I, Ich, Moi benader een en ander WEL van meerdere kanten zie je, en zal dit nimmer veranderen….,'doei!' :huilen: :tralala: We'll see again, don't know when don't know wheEEEEre…….some sunny daAAy :tralala: 'Applausje voor jezelf , zoals ik nu nog tegen mijn 22-jarige dochter zeg :klap::klap::klap:, de reden hiervoor is namelijk dat...……. de rest is in mijn boek dat-nog-niet-af-is......genoeg g*o*w*h*e*d, take care you all 'in these unprecedented times', zoals 'BoBo' (de Britse premier Boris Johnson) gisteren zei in een toespraak…. (zich ondertussen afvragende hoe ie eea zelf gaat organiseren nu hij wederom een nieuwe relatie is begonnen en wederom vader gaat worden…...'take personal responsability' zei hij….., vandaar dat waarschijnlijk maar heel weinig mensen zich daar iets van zullen aantrekken……, bla bla bla, sorry....)
josfromglos

Bericht door josfromglos »

Een fantastisch solidair gebaar deze avond, 26 maart 2020, 20.00...…. Er was aangekondigd dat de mensen in de UK hun huizen uit [I]konden[/I] komen, aan de voorkant wel te verstaan, om samen te applaudiseren voor de inzet van de dokters, chirurgen, verplegers en verpleegsters van de NHS (the National Health Service), om het coronavirus te bestrijden, hoe oneerlijk deze strijd ook lijkt te zijn! Hulde en hoe ontroerend dat vrijwel iedereen het huis uit kwam of de ramen openden in onze straat om lof te brengen aan deze moedige werknemers! Geweldig, that's what we need at the moment!! Het ga jullie goed, geen idee of mijn boodschap zal worden toegestaan door de scheidsrechterscommissie...
josfromglos

Bericht door josfromglos »

'Bedankt' dat ik na 9 jaar werd 'her-geinstalleerd'..., na zonder waarschuwing een dag ervoor te zijn gewipt.

Mijn gezin is reeds 'afgedankt' door direkte familie in Nederland (broer+, zus+ en vader plus heks…..), die mijn gezin, echtgenote <'ex?'-hersenbloeding>, geestelijk gehandikapte dochter <nu 22 jaar>, mijn zoon <die 'zijn leven waagt' als 'stocker' in een supermarkt dezer dagen> en ondergetekende uiteraard, simpelweg aan de kant hebben gezet, OOK omdat ik wederom mijn mening uitte (heel wat serieuzer in dat geval overigens….).
Dat 'laatste geval' waar ik het over had, betrof een vertrouwelijke email naar een vriend die intussen was 'bevriend' door mijn broer, DUS kon lezen wat ik schreef (ongetwijfeld aangemoedigd door het BVD-gezelschap waar mijn vader in verkeert dezer dagen).
Ik heb afgelopen zomer nog mijn 82-jarige vader bezocht en hem gekust, BUITEN wel te verstaan, omdat zijn 'vriendinnetje' in de deur stond, en mijn vader naar buiten verwees… (Ik sloeg overigens een 'aanbod' van HEM om eea binnen te bespreken af). Weet je, het heeft mij desondanks vrede gegeven dat ik dat initiatief nog genomen heb.

Ik ben vervolgens terug naar 'Zuid-Holland' gegaan vanuit het oosten des lands, waar ik letterlijk de deur werd uitgeschopt door mijn zuster plus dochter, die beschuldigingen naar m'n kop slingerden die heel heel ver gingen, waaronder 'hele nare berichten' die ik blijkbaar naar 'mijn nichtje' zou hebben gezonden…… Het tegendeel is waar, dus heb ik ernstige verdenkingen naar mijn vader's 'nieuwe familie' toe, die een fraudeur (werd destijds bevestigd door 'een heel naast familie-lid' zelf!) onder zich hebben dus waarschijnlijk de weg weet met het verschaffen van valse informatie! - wederom…., ik kan alleen maar gissen!).
Dit is alle 'voortdurende' sh*t.... (naast die 'corona-virus' sh*t natuurlijk!).

Er waren gelukkig ook nog andere belangrijke redenen… Na toegang te zijn geweigerd door het beinvloede gezin waar ik ooit deel van uitmaakte, heb ik ook een tante bezocht die, samen met haar jongste zus de trouwste 'bondgenote' van mijn moeder was destijds, die helaas vijf maanden na mijn emigratie in 1995 overleed. Mijn tante, die altijd een van de sterksten in een hele grote familie was geweest, had intussen de diagnose 'Parkinson's' gekregen, maar de dankbare glimlach die ze naar ons toe toonde, maakte de hele trip goud waard, hoe tegenstrijdig dit ook moge klinken.
Helaas ontving ik begin maart per telefoon het bericht dat mijn tante was overleden, en ik was vastbesloten om haar de laatste eer te bewijzen! Ik ben terstond naar Nederland vertrokken, en heb gedaan wat ik als een verplichting ook naar mijn moeder toe voelde. De strubbelingen die ik als 'MSer' op de veerboot moest doormaken, heb ik beschreven in mijn 'dagboek', hetgeen wellicht ooit uit zal komen!
Ik was overigens geschokt maar niet verbaasd dat ik de enige vertegenwoordiger was van 'dat gezin'.... TBC in 'mijn boek'...
HEEL VEEL STERKTE AAN IEDEREEN in deze onzekere tijden. Ik 'vertrek' voor nu, deze keer op eigen initiatief!, zodat ik mij op belangrijkere zaken kan concentreren (voor zover toegestaan door de overheid alhier, BUT BE WORRIED, I'LL BE BACK! :):) ('grapje….')

Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp