Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

update Ruitje

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Marja

Bericht door Marja »

Diep triest :huilen:
easyjet

Bericht door easyjet »

Ik vraag me af wat 'Zorgbelang' doet.. Dit kan toch niet?
Annejolein

Bericht door Annejolein »

Vanmorgen weer even contact gehad met Ruitje; de morfine is verhoogd omdat de pijn niet te harden was. Er is nu wel een zorgplan, maar dat is nog niet met het team besproken, schiet niet op dus.
Ze gaat nog steeds achteruit en valt zo af, ze is 'vel over been'.

Ruitje laat jullie allemaal groeten en bedankt voor de kaarten die ze mocht ontvangen.
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik begrijp echt helemaal niets van die gang van zaken daar... Dan is er blijkbaar een zorgplan, maar niemand die de volgende stap neemt? Dus dat zorgplan is opgesteld voor de vorm en er wordt niets mee gedaan en blijft eerst nog een eeuwigheid op de plank liggen?

Ik snap het echt niet. Met de beste wil van de wereld niet. :huh:
Dit is een gebed zonder einde en vruchteloos in kringetjes lopen.
wilm

Bericht door wilm »

Ben helemaal met je eens Suzan
Onbegrijpelijk, een gebed zonder einde

Fijn dat ze kaartjes en meeleven waardeert
al zijn heel kleine speldenknopjes
Annejolein

Bericht door Annejolein »

Vanmorgen weer even contact gehad met Ruitje:

De fentanyl (morfine), is weer opgehoogd, maar is niet voldoende om de pijn weg te nemen.
Het slikken gaat steeds moeilijker. Er is nog steeds geen overleg over het 'zorgplan' geweest; iedereen doet maar naar eigen goeddunken, en dat is soms verre van prettig :huilen:

Ruitje wil graag overleg met de arts over plaatsing in een hospice, want de verwachting is toch wel dat zij binnen afzienbare tijd 'terminaal' zal worden. Maar dan is zij niet graag hier in dit verzorgingshuis, hier heeft zij geen vertrouwen in.

[img]https://i.postimg.cc/prgDv24t/hoop.gif[/img]
Suzan

Bericht door Suzan »

Wie moet ik een PB'tje sturen voor het adres van Ruitje?
Een kerstkaartje is tenslotte een kleine moeite.
Knillis

Bericht door Knillis »

Aan Annejolein kun je het adres van Ruitje vragen. Ik heb het adres ook maar de afspraak was dacht ik dat het via Annejolein zou lopen.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Ik moet iedere keer weer slikken , slikken om dit verhaal nog een beetje te kunnen vatten , het is de mooiste tijd van het jaar , volgens de kalender , maar wat ze haar aandoen en onthouden aan zorg , is hemelschrijnend....

Ik kan alleen maar bidden voor kracht voor haar en iedereen die dicht bij haar staat.....

Riwidi
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik hoop toch zo dat Ruitje snel naar een hospice zal mogen gaan om daar de laatste periode van haar leven op een zo fijn mogelijke manier door te mogen brengen.

Wat ik er van weet is een hospice een geweldig mooie, vaak kleinschalige instelling, waar veel lieve mensen met hart en ziel proberen het de bewoners zo prettig mogelijk te maken.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp