Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

In contact komen met leeftijdsgenoten

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Sanne-93

In contact komen met leeftijdsgenoten

Bericht door Sanne-93 »

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier in dit forum en wil mij even voorstellen.

Ik ben Sanne en ik ben 25 jaar oud. Afgelopen jaar heb ik de diagnose MS gekregen na een korte ziekenhuisopname met oa een mri scan en ruggenprik. Afgelopen periode ben ik vooral bezig geweest met het accepteren. Iets wat ik veel moeilijker vind dan ik had gedacht.

In de eerste maanden had ik helemaal geen behoefte om ook maar iets te lezen over MS of mensen te spreken die dit ook hebben. Ik vond dit veels te confronterend. Maar ik voel dat ik afgelopen weken steeds meer de behoefte heb om te spreken en kennis te maken met mensen die in hetzelfde schuitje zitten.

Mijn vriendinnen tonen ongelooflijk veel begrip. Maar echt begrijpen zullen ze het natuurlijk nooit. Nu heb ik gekeken naar wat er in regio Arnhem georganiseerd wordt door de MS vereniging.
Maar ik kan niet iets voor jongeren van mijn leeftijd vinden.

Mijn vraag aan jullie is dan ook of jullie misschien wel tips hebben voor mij in regio Arnhem/Nijmegen. Of misschien ben je zelf ook wel in beetje in de zelfde levensfase zit als ik. En vind je het mis ook wel fijn om zo af en toe te sparren.

Ik zou zo graag een beetje herkenning vinden. Alvast bedankt voor de reacties en veel liefs
Sara

Bericht door Sara »

Hoi Sanne,

Of de MSvereniging in jouw regio iets voor jouw leeftijdsgroep organiseert, dat weet ik niet. Ik woon zelf in een best actieve regio (Zuid Holland Noord heet ie geloof ik) en ook hier zijn de activiteiten vooral voor de wat ouderen. Niet uit onwil, maar omdat het blijkbaar moeilijk is om voldoende jongeren bij elkaar te krijgen om iets op te starten.

Misschien vind je iets in één van de vele facebookgroepen over ms (gewoon zoeken op FB), of misschien is [url]http://www.allofme.nl/[/url] iets voor je. Het is een organisatie voor jongeren (16 tot 30) met een chronische ziekte of handicap. Dus het gaat niet alleen over MS, maar wel over hoe te leven met een handicap of gewoon met 't idee dat ineens alles anders is.

De MSvereniging is op de een of andere manier ook partner in deze organisatie. Dit is ongeveer alles wat ik ervan weet trouwens :).
Klick

Bericht door Klick »

Ik zit ook niet in jouw leeftijdsgroep..

maar misschien heb je hier wat aan
[url]http://www.nationaalmsfonds.nl/msdag[/url]
ongedwongen en vanalles te vinden

toen ik net een half jaar de diagnoze had ben ik wel naar een koffie bijeenkomst geweest. idd voornl. mensen die ouder zijn (en op dat moment allemaal ouder dan ik) super confronterend, maar ze snappen wel wat je zoekt en meemaakt. Herkenning was er zeker en het heeft me bewuster gemaakt.
Claudia*

Bericht door Claudia* »

hoi Sanne

Er is een groep op facebook genaamd 'jongvolwassenen met multiple sclerose'
[url]https://m.facebook.com/groups/1522885777994069[/url]

Misschien kun je daar een oproep plaatsen :)

Verl sterkte
Sanne-93

Bericht door Sanne-93 »

Dankjewel allemaal voor de fijne tips. Ik heb mij aangemeld voor de MS dag. Het lijkt me goed om mij daar inderdaad eens te oriënteren. Ook ga ik eens rondneuzen op Facebook.
Dankjulliewel!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp