Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Energierekening vliegt omhoog.

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik betaal nu rond de 150 euro per maand aan gas en licht. Ik kook op inductie dus het gas wordt alleen gebruikt voor de verwarming en warm water om te douchen.

Bij ons komt er ook behoorlijk wat bij. We komen uit op zo ongeveer 178 euro. Ons huis heeft energielabel C, dus dat zit ongeveer in het midden.

@Suzan,
Dat je nergens voor in aanmerking komt bij de gemeente is toch te zot voor woorden. Je hebt immers op dit moment geen vermogen dat je aan kunt spreken. Weet je zeker dat de gemeente in haar (of is het zijn?) recht staat dit zo te berekenen?

Vraag het anders toch even na bij het juridische loket en de sociaal raadsman.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Knillis;1115673]
@Suzan,
Dat je nergens voor in aanmerking komt bij de gemeente is toch te zot voor woorden. Je hebt immers op dit moment geen vermogen dat je aan kunt spreken. Weet je zeker dat de gemeente in haar (of is het zijn?) recht staat dit zo te berekenen?

Vraag het anders toch even na bij het juridische loket en de sociaal raadsman.[/QUOTE]

Nou, ik heb het op allerlei manieren proberen duidelijk te maken dat dat ik niet over dat vermogen (wat overigens ook vies tegenvalt want het is een woekerpolis, oftewel de grote jongens van Delta Lloyd hebben er een leuke sportwagen aan overgehouden. :boos: ) kan beschikken.
Pas in 2032 of als ik dood ben (en dan heb ik er nóg niks aan :ogen: ).

Heb echt in tranen aan de telefoon gehangen uit pure machteloosheid. Maar de Gemeente komt niet verder dan "Ja, vervelend dat U zo'n laag inkomen hebt, maar U heeft vermogen mevrouw. U komt niet in aanmerking, wij kunnen niets voor U doen". Ik had echt het gevoel dat ik in een verhaal van Kafka terecht gekomen was... :banghead: :brul:

Maar ik heb besloten om m'n lijfrente af te kopen en m'n verlies maar te nemen. Want ik moet natuurlijk wel elke maand die premie opbrengen en dat is iets wat ik eigenlijk niet kan missen, daar moet ik boodschappen van doen.
En dan kan ik over drie jaar proberen ontheffingen etc te krijgen.... :moe:

Ik verwacht toch geen 75 te worden, dus kan kan ik er maar beter [I]nu [/I] iets prettiger van leven. Ik moet toch wat. Bovendien gaat mijn inkomen er (tenzij dat ook lager gaat worden) er op vooruit als ik AOW krijg, dus dan ben ik toch al "rijk". :yes:

Het zal allemaal wel. Ik heb me er bij neergelegd en steek er geen energie meer in. Dat heb ik al genoeg gedaan het afgelopen jaar.
I gave up, and it's ok. :tralala:
Knillis

Bericht door Knillis »

En gelijk heb je!
Marsei

Bericht door Marsei »

Wij kregen vandaag bericht van de Nuon dat het bedrag omhoog gaat. Verder stond het volgende in de mail:
[QUOTE]Het warmtetarief is nog niet definitief bepaald. Dit volgt na het warmtebesluit door de overheid eind december. Maar omdat het warmtetarief de ontwikkeling van de gasprijs voor consumenten volgt is het erg waarschijnlijk dat het warmtetarief omhoog gaat in vergelijking met 2018.[/QUOTE]

Vanavond schenkt Kassa om 19:05 aandacht aan de energiebelasting.
Suzan

Bericht door Suzan »

Vanavond dus in Kassa: [URL="https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/huishou ... rijven2000"]Huishouden betaalt fors meer energiebelasting dan bedrijven[/URL]

[I]Huishoudens betalen op dit moment 184 keer meer energiebelasting op elektriciteit en 21 keer meer op gas dan grote bedrijven. Dit terwijl grootverbruikers veel meer energie verbruiken en daardoor ook meer vervuilen, blijkt uit berekeningen van Milieudefensie. En dit verschil wordt volgend jaar waarschijnlijk nog groter. Dat is oneerlijk, zegt Jesse Klaver, fractievoorzitter van GroenLinks. Hij lanceert zaterdagavond in Kassa de actie #eerlijkerekening.

Afgelopen week hebben veel huishoudens de nieuwe energietarieven voor 2019 ontvangen. De energierekening zal voor veel huishoudens stijgen, mede omdat de overheidsheffingen volgend jaar de lucht in gaan. Maar naarmate je meer energie verbruikt, worden de overheidsheffingen minder. Milieudefensie slaat alarm, omdat de grootste vervuilers - de grote bedrijven - op deze manier het minst hoeven te betalen. Dit terwijl 80% van de CO2-uitstoot van deze bedrijven komt.

#eerlijkerekening
Daarnaast vullen de huishoudens via de overheidsheffingen voor het grootste deel de subsidiepot SDE+. Maar deze subsidie gaat volgens Milieudefensie juist voor het grootste deel naar bedrijven die het geld gebruiken om te verduurzamen.

Fractievoorzitter Jesse Klaver start in Kassa de actie #eerlijkerekening. Het is volgens Klaver niet het klimaatbeleid dat zorgt voor een hoge rekening maar de politieke keuzes die gemaakt zijn. Volgens de partij kan het anders.

Vanavond in Kassa om 19:05 op NPO1.[/I]
Kobus

Bericht door Kobus »

[IMG]https://pbs.twimg.com/media/C3ejg__VMAArJPm.jpg[/IMG]
De winnaars en verliezer van de energietransitie

[url]http://www.tertium.nl/wp-content/upload ... iezers.pdf[/url]
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Ik ga 7 euro per maand meer betalen. Dat is een inschatting van de energiemaatschappij.
Toen ik hier een half jaar geleden kwam wonen werden mijn maandelijkse energiekosten berekend op 29 euro.... :eek:.
Ik heb daar zelf 60 van gemaakt en zelfs dat lijkt mij aan de lage kant.

Dat de energiemaatschappij er per maand 7 euro bij op telt is, vermoed ik, een percentueel rekensommetje, dus ik weet niet hoeveel waarde dit uiteindelijk heeft. Maar 27 euro per maand vind ik wel een forse verhoging!
Suzan

Bericht door Suzan »

@Hanna: Heb jij soms zonnepanelen op het dak? Want dan genereer je je eigen energie, en zou zo'n laag bedrag misschien kunnen (?)
ADEMloos

Bericht door ADEMloos »

De energierekening is al jaren mijn hobby.

het voorschot dat je elke maand betaald is gebaseerd op je verbruik. Betaal je een relatief laag voorschot en verbruik je veel moet je op de afrekening bijbetalen. Om dat te voorkomen zal de energiemaatschappij je voorschot verhogen.

Als je zelf denkt dat je weinig voorschot betaald kun je vragen om het te verhogen.
Het is een kwestie van je meter in de gaten houden en kijken wat je verbruikt.

Je kunt niet 2 huishoudens met elkaar vergelijken op basis van een voorschot of eindafrekening.

Ademloos
dientje

Bericht door dientje »

wij zitten op 266,- !
met een huur van 700,-

en de rest nog.....:moe:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp