Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Energierekening vliegt omhoog.

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Suzan

Bericht door Suzan »

[URL="https://www.nu.nl/geldzaken/5649506/ene ... -dupe.html"]Energierekening schiet omhoog: Huurders en lage inkomens de dupe[/URL]
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Huurders en lage inkomens inderdaad. Ik zie het om mij heen ook.

Mijn tante: Koophuis maar geen geld voor extra krachtstroom-groep voor elektrisch koken, huis beter isoleren, enz. En maar blijven plukken van de kale kip. Blijft dus op gas en ziet geen oplossing.

Mijn schoonmoeder: Wil wel een elektrische kookplaat en oven aanschaffen maar kan/mag dat niet in een huurhuis. Geen extra krachtstroom-groep en verhuurder is niet van plan woningen aan te passen. Als ze zal wel zouden doen zou de huur ook omhoog gaan denk ik dus sowieso niet financieel aantrekkelijk voor huurder.

Ikzelf: Huurhuis en geen geld. Dus ik laat ook alles zoals het is.
DaPowerrr

Bericht door DaPowerrr »

Inmiddels kon ik het berekenen op vereniging eigen huis en komt er bij ons naar verwachting 171 euro aan belasting bij volgend jaar, let op, bij gelijkblijvend gebruik.

Moet het natuurlijk niet ineens een winter met -20 worden, of een zomer met +40 en geen a++ diepvriezer en koelkast.

Gelukkig woon ik in een meerpersoons huishouden dus hoef ik geen eigen bijdrage wmo te betalen :banghead:
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb afgelopen weekend ook nog eens opnieuw vergelijkingen gedaan, na de verontrustende berichten hier. Maar ik blijf ongeveer gelijk, moet €5,- meer per maand aan voorschot gaan betalen.

Maar ik zit dan ook in een nieuw, goed geïsoleerd huurhuis, zonder gasaansluiting. Dus ik ga voor mijn eenpersoonshuishouden alleen wat extra belasting betalen.
ADEMloos

Bericht door ADEMloos »

[QUOTE=raimonnea;1116201]Demonstraties en etc? Zie gele hesjes in het nieuws in paar landen zelfs.
Waar een wil is, is een weg. Zo'n mooie motto.[/QUOTE]

Sorry, maar wat sommige gele hesjes onder demonstreren verstaan noem ik plunderen, andermans eigendom vernietigen en zoveel mogelijk chaos veroorzaken.

ademloos
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

iemand beweerde dat ik eens uit moest zoeken of ik de te hoge stookkosten terug kan vragen aan de belasting:???::???:

heb ik echt nog nooit van gehoord (nou heb ik ook nooit iets te maken met belasting terugvragen/invullen, maar dat terzijde ;) ).

ik heb met mijn zusje zitten kijken, maar wij konden er niks over terugvinden; is 1 van jullie hiermee bekend hoe dit zit?
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Vroegah kon je energie terugvragen voor het opladen van scootmobiel of meer elektrische apparatuur in huis vanwege invaliditeit, of dus stookkosten ivm ziekte de hele dag thuiszitten.
Ergens bij ziektenkosten kon je dit aftrekken. Volgens mij is dit afgeschaft.
Knillis

Bericht door Knillis »

Inderdaad kunnen al dit soort kosten niet meer worden opgevoerd als aftrekpost voor de belasting.

Voor stookkosten geldt dit al wat langer, electriciteit voor het opladen van bv de scoot of de rolstoel kan ook al een paar jaar niet meer.

Je kunt veel vragen met betrekking tot dit onderwerp terugvinden op de site [url]www.meerkosten.nl[/url]
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

[QUOTE=D-Cheryl;1116234]Ik heb afgelopen weekend ook nog eens opnieuw vergelijkingen gedaan, na de verontrustende berichten hier. Maar ik blijf ongeveer gelijk, moet €5,- meer per maand aan voorschot gaan betalen.

Maar ik zit dan ook in een nieuw, goed geïsoleerd huurhuis, zonder gasaansluiting. Dus ik ga voor mijn eenpersoonshuishouden alleen wat extra belasting betalen.[/QUOTE]
Blijkbaar rekende die website nog met oude bedragen?? Niet fijn, want mijn verbruik was ook omhoog gegaan. Ik denk dat mijn ventilatie (= warme zomer= koelsysteem meer aan) meer energie vreet dan mijn vloerverwarming.

Dus nu toch maar mijn maandbedrag wat verder opgeschroefd...
Suzan

Bericht door Suzan »

En dat is dan het eerste nieuws dat je leest op de vroege morgen...

[URL="https://nos.nl/artikel/2272156-cbs-ener ... r-uit.html"]CBS: energierekening valt gemiddeld honderden euro's hoger uit[/URL] :hmmm:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp