Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Energierekening vliegt omhoog.

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Suzan

Energierekening vliegt omhoog.

Bericht door Suzan »

Gisteren even gekeken wat m'n energierekening in het nieuwe jaar ongeveer gaat worden.
Tot mijn schrik gaat mijn rekening nu minstens €27,- per maand omhoog!

En ik was er steeds zo blij (en trots) om dat ik m'n energierekening zo laag wist te houden. Maar nu moet ik dus zeker €102,- per maand uitgeven aan gas en elektra... :o
Voor een maandinkomen van €936,- is dat best heel veel geld... :(

Zeker omdat ik niet in aanmerking kom voor allerlei tegemoetkomingen en financiële regelingen omdat ik volgens de Gemeente "vermogen" heb.

Ja dat klopt. Dat vermogen is mijn pensioen (lijfrente) die pas uitbetaald wordt in 2032 of bij overlijden.
Daar heb ik NU dus niets aan. Daar kan ik NU geen rekening mee betalen. Ik kan er NU niet over beschikken.
Ik word dus "gestraft" omdat ik twintig jaar geleden zo braaf en verantwoordelijk was om zorg te dragen voor mijn pensioen.

En dan besluiten ze in den Haag ook nog even doodleuk dat het gebruik van gas ontmoedigd moet worden.

En daar sta ik op zich best achter, ware het niet dat er miljoenen mensen in Nederland geen keuze hebben in het stoken/koken op gas omdat ze in een sociale huurwoning zitten en die mensen afhankelijk zijn van een woningbouwvereniging om dit soort dingen te financieren.

En dan heb ik het nog niet over de mensen die een koopwoning hebben waarvan ze met pijn en moeite de hypotheek op kunnen brengen en echt niet zo'n investering kunnen doen.

Ik ben serieus benieuwd hoe ik dit volgend jaar rond ga breien... :hmmm:
Ik vermoed dat er velen met mij tegen dit energierekening- probleem aan gaan lopen.
Weten jullie al hoeveel meer je moet gaan betalen straks?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dat is wel heel erg veel extra ineens!! Ik heb hier geen bericht over gehad, weet ook niet of dat gaat komen of dat ik ineens voor verrassingen komt te staan straks.

Je noemt overigens wel een flink bedrag met € 102,- per maand. Ik heb geen gas, kook dus elektrisch, en ik zit nu op nog geen € 40,- per maand volgens mij... Woon hier nog geen jaar, dus ik moet de jaarnota nog afwachten. Maar ik krijg elke maand een verbruiksoverzicht, dus weet wel ongeveer wat ik tot nu toe verbruik.

Als je dan ook nog eens geen recht hebt op extraatjes, dan wordt het inderdaad wel heel moeilijk rondkomen. :(
Suzan

Bericht door Suzan »

Nou, iedereen gaat volgend jaar meer betalen, dat staat vast. alleen niet iedereen even veel natuurlijk.

[URL="https://nos.nl/artikel/2263447-christen ... koord.html"]ChristenUnie: minima mogen niet de dupe worden van klimaatakkoord[/URL]

[URL="https://nos.nl/artikel/2263097-zorgen-o ... tijen.html"]Zorgen over flink hogere energierekening, ook bij coalitiepartijen[/URL]
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=leeuwtje-nl;1115628]Je noemt overigens wel een flink bedrag met € 102,- per maand. Ik heb geen gas, kook dus elektrisch, en ik zit nu op nog geen € 40,- per maand volgens mij... Woon hier nog geen jaar, dus ik moet de jaarnota nog afwachten. Maar ik krijg elke maand een verbruiksoverzicht, dus weet wel ongeveer wat ik tot nu toe verbruik.
[/QUOTE]

Dan heb jij vast een beter geïsoleerd, nieuwer huis. Die van mij staat er al iets van 55 jaar..... :hmmm:
En dit huisje wordt echt niet meer gerenoveerd/omgezet op elektrisch koken/stoken.

Maar kijk je rekening maar eens na, dan zie je hoe duur gas is in vergelijking tot elektriciteit. Want gas maakt de rekening zo hoog.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik heb inderdaad nieuwbouw, begin 2018 opgeleverd en zeer energiezuinig. Dat scheelt al een hoop.

Ik wacht de berichten nog maar af, een rondje speuren op internet heeft voor mij nog geen resultaat opgeleverd.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Wat ik me ineens bedacht: isolatie van je huis heeft meestal weinig te maken met gas en elektra. Zit jouw warmte dan ook bij deze rekening inbegrepen? In dat geval haal ik dat bedrag namelijk ook wel!
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

ik betaal nu 125 euro per maand aan gas en elektra. Dit komt idd omdat mijn woning niet geïsoleerd is (staat voor binnen 2 jaar op de planning)en ik op een hoek zit. Ik tocht de tent uit :(

Kachel staat op 19,5 a 20...ik zit met dubbel truitje en legging onder mijn broek :cool:

geen idee nog hoeveel het meer gaat worden...maar ik hou mijn hart vast :moe:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Zien jullie gas en elektra dan inclusief warmte?
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

ik weet niet wat je met warmte bedoeld...?

ik bedoel zelf mijn Eneco-rekening met gas en licht, dus ook de kachel en daarmee warmte
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Aaaah, ja, dat verklaart het! Dan kom ik ook op dat bedrag. Ik heb gas en elektra (in mijn geval dus alleen elektra) bij Qurrent, en mijn warmte (verwarming) krijg ik via Eneco. Bij mij zijn dat dus 2 aparte rekeningen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp