Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Energierekening vliegt omhoog.

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Suzan

Bericht door Suzan »

[I]Een Eerlijke Rekening

Het zijn politieke keuzes om de energierekening van gewone mensen zoveel te laten stijgen. Bedrijven betalen namelijk minder energiebelasting dan huishoudens. Wij willen een eerlijke energierekening.

Aan: Het CDA, de VVD, D66 en de ChristenUnie

Deze dagen krijgen heel veel mensen de aankondiging van een hogere energierekening in de bus. Deze energierekening van gewone mensen stijgt fors, maar waarom gaan de grote vervuilers niet meer betalen?

We zijn het er allemaal over eens dat we in actie moeten komen tegen klimaatverandering. De rekening daarvoor zou niet bij gewone mensen, maar bij de vervuilende industrie moeten liggen. Jullie kabinet kiest er voor om gewone huishoudens veel meer te laten betalen dan de vervuilende industrie.

Voer nu een CO₂-heffing in voor de vervuilende industrie, dan hoeft onze energierekening niet zo hard omhoog. Dit is ook verreweg de beste manier echt wat aan de klimaatverandering te doen.

Wij willen de klimaatverandering aanpakken én een eerlijke energierekening.

Waarom doen we dat niet gewoon? Want het kan wel.

Groetjes, Nederland[/I]



[URL="https://beweging.groenlinks.nl/eerlijkerekening"]#eerlijke rekening[/URL]

Breng je stem uit als je het ook niet eerlijk vindt dat de gewone burger verhoudingsgewijs veel meer moet betalen dan grote miljoenenbedrijven.
Dit is en blijft krom, hoe je het ook probeert te verkopen.
Suzan

Bericht door Suzan »

[URL="https://www.nu.nl/politiek/5640137/oppo ... -jaar.html"]Oppositie gefrustreerd over hogere energierekening voor volgend jaar[/URL]

... Niet alleen de oppositie... :ogen:
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=Suzan;1115772]@Hanna: Heb jij soms zonnepanelen op het dak? Want dan genereer je je eigen energie, en zou zo'n laag bedrag misschien kunnen (?)[/QUOTE]

Nee, ik heb me gewoon aangemeld bij een energiemaatschappij en die heeft berekend wat de maandlasten zouden zijn op basis van type woning, bouwjaar, aantal bewoners, etc.
Ik woon hier nog niet zo lang, dus ik weet nog niet wat de daadwerkelijke kosten gaan worden. Maar ik weet zeker dat 29 euro erg optimistisch is! (ook al is het appartement goed geïsoleerd en zit ik aan de zonnige kant).
ADEMloos

Bericht door ADEMloos »

Onze energie leverancier heeft ook bekend gemaakt dat hij er vanaf 1 januari 16% bij doet , buiten de belastingverhoging om, op de contracten met een variabele prijs.

Gelukkig heb ik een contract van 3 jaar aan een vaste prijs dat loopt tot juli. Dus deze winter zit ik nog goed.

de belastingverhoging komt er natuurlijk wel bij maar ja dat is bij iedereen.

Ademloos
DaPowerrr

Bericht door DaPowerrr »

Ik weet nog niet wat het wordt... Nou ja, als het goed is voel ik het niet. Ik ben op 2 december jongstleden overgestapt met vast tarief voor 3 jaar. Omdat ik altijd nauwgezet bijhoud wat ik verbruik kan ik altijd nog maandbedrag bijstellen als zij er niet voldoende rekening mee hebben gehouden..
Leeuwin20

Bericht door Leeuwin20 »

[QUOTE=ADEMloos;1115830]
Gelukkig heb ik een contract van 3 jaar aan een vaste prijs dat loopt tot juli. Dus deze winter zit ik nog goed.

de belastingverhoging komt er natuurlijk wel bij maar ja dat is bij iedereen.

Ademloos[/QUOTE]

Ondanks dat ik het ook voor een paar jaar heb vastgezet heb ik bericht gekregen dat ik € 20,00 meer moet gaan betalen. Een aardige belastingverhoging dus...
ADEMloos

Bericht door ADEMloos »

Ja, de belasting daar komt niemand onderuit vrees ik.

ademloos
ADEMloos

Bericht door ADEMloos »

Euhh, zit net te denken, 20 euro erbij alleen aan belastingverhoging.
dat is dan 240 euro per jaar. Poeh dat is wel veel.
ADEMloos

Bericht door ADEMloos »

Heb net effe gekeken, het is niet alleen belasting maar ook ODE ( opslag duurzame energie)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp