Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Makkelijke maaltijden?

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
mispeltje*

Makkelijke maaltijden?

Bericht door mispeltje* »

Omdat ik momenteel best wel een soort van energiecrisis heb en ik denk dat ik niet de enige ben...
Ik vind koken superleuk een paar keer in de week maar juist voor de dagen dat ik me niet zo goed voel ben ik op zoek naar naar leuke alternatieven. Er bestaan diepvriesmaaltijden bij de supermarkt en dat lijkt me een leuk alternatief, Het is ingevroren dus wat langer houdbaar, er bestaan best gezonde opties. We hebben net een nieuwe koelkast gekocht met 3 lades in het diepvries gedeelte.
Maar Nu wil ik dus heel graag weten wat anderen een lekkere diepvriesman tijd van de supermarkt vinden?
Sara

Bericht door Sara »

Poe, hele diepvriesmaaltijden hebben we nooit uit de supermarkt.

Wel regelmatig de Aviko-aardappelschotels, deze bijvoorbeeld: [img]https://www.pbslatenight.nl/1905-large_ ... 0-gram.jpg[/img]

Daar zit een klein beetje vlees en een klein beetje groente in. Wij eten samen van zo'n zak plus een flinke portie groente. Die kan eventueel uit een potje komen, of ook uit de diepvries natuurlijk.
Klick

Bericht door Klick »

zoiets en dan een diepvries zak tuinerwtjes erdoor ;)
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Niet uit de diepvries, maar wel heel makkelijk, vers en lekker;
Voor de 'makkelijke dagen' ben ik wel fan van de stoommaaltijden van de AH. Even in de magnetron en klaar ;)
Vooral de verschillende maaltijden met kip en de pasta pesto zijn echt lekker; ze smaken verser dan maaltijden uit de diepvries.
Elenitsa

Bericht door Elenitsa »

Die Iglo maaltijden zijn erg goed te doen. Even 8 minuten in de pan opwarmen en dan is het klaar.
Wat ik nu vaak doe als ik weet dat ik een veel te drukke dag heb, is zorgen dat ik op de wat betere dagen een grote hoeveelheid kook en dat wat over is in porties invries.
raimonnea

Bericht door raimonnea »

Als je moe bent kun je ook witte bonen/tomatensaus opwarmen en met bruin brood deppen. Natuurlijk kan de maag 'rommelen' na de maaltijd :D.
Saara35

Bericht door Saara35 »

Extra koken op de dagen dat ik mij goed voel, laten afkoelen en dan in porties de vriezer in.

Lekker vers en goedkoop☺️😉
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Het is niet alleen handig voor de oude mensen, maar ook voor onze situatie. [url]www.Maaltijdservice.nl[/url]

Ik bestel altijd een doos maaltijden voor een week tegelijk, en vries deze in. Dan 's ochtends eruit halen wat je wilt eten, 's avonds gaatjes prikken en magnetron en voilà, een voedzame maaltijd.

Niet veel duurder als de supermarkt als je kijkt naar prijs kwaliteit want er zit altijd veel groente bij en relatief weinig toegevoegde middelen, niet teveel suiker of zout. Als je wilt kun je zelfs zoutarm bestellen.

Wil je niet de saaie aardappelen vlees groente combi hebben ze ook oosterse maaltijden of hutspot variaties, je kan van te voren bestellen wat je wil.

ps Uiteraard kook ik ook nog op dagen dat het wel lukt, maar als het niet gaat grijp ik liever deze optie als dat ik naar de snackbar moet rennen of een diepvriespizza moet pakken, want er moet toch gegeten worden, en het liefst zo gezond mogelijk.
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Mispel,

Hier wordt ook standaard de diepvries gevuld met zelfgemaakte maaltijden.
Dingen als goedgevulde pastasaus, stamppotten, bonenschotels, ovenschotels, maaltijdsoepen... Ik maak voor een persoon of vier, en dan gaan er een drie of vier bakjes de diepvries in voor als ik geen puf heb om te koken.

Stoofvlees wordt ook in ruime hoeveelheid gemaakt en in porties ingevroren. Dan hoef ik alleen nog maar drie aardappels te koken en een blikje groente open te trekken.

Ideaal. En altijd genoeg groenten en niet een kilo zout of andere vage toevoegingen. ;)
Maar daar heb je nu nog even niets aan, het heeft tijd nodig om zo'n voorraadje aan te leggen en je hebt daar nu duidelijk niet de energie voor.
Dus dan ben je toch aangewezen op kant en klare hap.

Ook heb ik altijd wat potten/blikken (ravioli, nasi, soep) in de voorraadkast staan.
Niet om over naar huis te schijven, maar het vult denk ik dan maar.
En zolang het niet te vaak is, is het prima. :tralala:

Maar koken met weinig energie is elke keer weer een uitdaging, dat zeker.
Ik vraag me ook echt wel regelmatig af hoe ik dat "later" aan moet pakken... :hmmm:
Suzan

Bericht door Suzan »

Oh. Bedacht me ineens dat toen ik in Duitsland woonde, de leverancier van de [URL="https://shop.eismann.nl/"]Eismann[/URL] regelmatig een bestelling bij me bracht.

Alweer geen culinaire wondertjes, maar de [URL="https://shop.eismann.nl/snelle-keuken-139.html"]snelle hap[/URL] was acceptabel.

En nu ik zo het assortiment eens bekijk (hier anders dan in Dld) zie ik ook wel wel "voor nood" gerechtjes er tussen staan die zeker wel handig kunnen zijn om in de diepvries te hebben.
Misschien toch maar weer eens wat bestellen. :cool:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp