Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Pijnlijke schouder

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
tracy

Pijnlijke schouder

Bericht door tracy »

Ca. een 1,5 mnd terug naar de ha geweest. Last van de rechterschouder en nek. Ontstekingsremmers gekregen. Hij vermoedde een slijmbeursontsteking. Na kuur nog niet over. Weer naar de ha. Vervolgens een zwaardere kuur gekregen. Voor 2 weken. Resultaat, nihil.

Dus vandaag maar weer naar de ha. Aangegeven dat het nog niet over was. De pijn is niet altijd aanwezig maar af en toe ( vooral bij bepaalde beweging toch wel behoorlijk gevoelig). Vooral ‘s nachts. Het is mijn rechterschouder en ik slaap altijd op mijn rechterzijde. Dus ook slechte nachten.

Ik overleg nu maar eens de fysio proberen. Heb een afspraak gemaakt voor a.s. maandag. Hoop dat dit wat verlichting brengt.
Suzan

Bericht door Suzan »

Heb je een ander matras?

Dit vraag ik omdat ik toen ik hier kwam wonen ontzettend last van m'n linkerschouder kreeg (op die schouder slaap ik dus).
Ik had een ander bed, en dus ook een andere lattenbodem en matras.
Het matras was zo'n prijsbewuste "oprolmatras".

En na een paar maanden daar op slapen, begon ik steeds meer last van die schouder te krijgen... :(
Tot het kwartje viel: Ik was altijd een dikke matras gewend, en dit was toch wel een dunnetje (geloof 19 cm).

Kortom, een nieuwe, dikkere, betere matras aangeschaft en ik heb sindsdien nergens geen last meer van... :tralala:
tracy

Bericht door tracy »

Dag Suzan, nee dat hebben we niet, dus daar kan het niet aan liggen. Als het zo was dan was het een hele logische verklaring. Ik had gehoopt dat het naar de 2e keer ontstekingsremmers het zou oplossen. Maar helaas niet. Dus nu maar fysio proberen. Nog een paar dagen wachten,
Suzan

Bericht door Suzan »

Jammer.
Het zou zo simpel zijn als het dat was, want het deed me echt serieus pijn.
Kon er ook niet van slapen en overdag belemmerde het me in m'n dagelijkse functioneren. :hmmm:
Bij mij bleek goedkoop toch duurkoop te zijn. :stom:

Nu maar je hoop vestigen op de fysio.
Job

Bericht door Job »

Een aantal maanden geleden had ik dezelfde klachten. Mijn fysiotherapeut heeft toen dry needling toegepast, hetgeen best pijnlijk was, maar goed geholpen heeft.
tracy

Bericht door tracy »

We zullen zien wat de fysiotherapeut zegt.
Knillis

Bericht door Knillis »

De pijn die ik sinds enige tijd in mijn linker bovenarm/schouder heb is volgens mijn fysiotherapeute hoogstwaarschijnlijk een peesprobleem.

Als ik er blijvend last van houdt kan er door een van de andere therapeuten een echo van worden gemaakt maar dat hoeft van mij op dit moment nog niet.

Speciale oefeningen, wat massage en niet overbelasten zouden het probleem ook kunnen oplossen hoopt de therapeute.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Op een röntgenfoto konden ze bij mij zien dat ik een slijmbeurs en een peesontsteking had , ben er lang mee zoet geweest.....
Of het achteraf een teken was van de MS , weet ik niet , de ene dokter zegt van wel , de andere weer niet .... Op dat moment had ik nog niet de diagnose....

Therapie e.d., hielpen niets , later bleek ik dus Sarcoïdose en MS te hebben....

Heel veel succes !
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp