Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Boaz op tv over crowdfunding voor stamceltherapie

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Sara

Boaz op tv over crowdfunding voor stamceltherapie

Bericht door Sara »

Vanavond is Boaz Spermon op tv, bij Pauw (11 uur, NPO1).

Ik neem aan naar aanleiding van de heisa rond de crowdfunding, voor o.a. stamceltherapie bij MS.

Boaz heeft in Zweden deze behandeling ondergaan, ook na crowdfunding, en hij is hiermee vaker op tv geweest.


[QUOTE=Sara;1123712]Goedemorgen,

ik ga me vandaag es erg boos maken over het feit dat artsen zich zorgen maken over crowdfunding, maar er géén mogelijkheid is voor HSCT in Nederland voor de groep mensen met MS waarvoor de werkzaamheid wél bewezen is:

[url]https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ce=twitter[/url]

[img]https://pbs.twimg.com/media/D8cElA3XUAARGo-.jpg[/img]
[/QUOTE]
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Sara;1123744]ik ga me vandaag es erg boos maken over het feit dat artsen zich zorgen maken over crowdfunding, maar er géén mogelijkheid is voor HSCT in Nederland voor de groep mensen met MS waarvoor de werkzaamheid wél bewezen is.[/QUOTE]

Ik heb daar een beetje een dubbel gevoel bij. Boaz is natuurlijk een voorbeeld van iemand die de behandeling in Nederland had moeten kunnen krijgen. Maar er zijn wel erg veel mensen die niet in de groep vallen waarvoor de werkzaamheid bewezen is, of zelfs in een groep waarvoor is vastgesteld dat het geen positief effect heeft, en toch gaan crowdfunden. Ik vind het goed dat dan niet alleen die mensen, maar ook de donateurs worden gewaarschuwd.

Maar ik ben benieuwd naar de uitzending.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Heb het net gezien; Goed dat Boaz zelf ook de door mij genoemde nuance heeft aangebracht, maar ook de noodzaak van vergoeding voor de groep waar het wel effect heeft.
Sara

Bericht door Sara »

Eens,

het was een goed en genuanceerd verhaal!

En ja, ik hou ook wel es m'n hart vast als mensen voor wie stamceltherapie niet direct voor de hand lijkt te liggen tóch naar een ver land afreizen hiervoor.

Maar ik neem niet waar dat Nederlandse neurologen keihard vechten voor toelaten en vergoeden van deze behandeling, en dan word ik enorm chagrijnig als ze wél tegen crowdfunding waarschuwen.

Ik heb ook borstkanker gehad, en als ik zie dat er nieuwe kankermedicijnen geintroduceerd worden, die voor veel geld een - soms niet eens heel goed bewezen - levensverlenging van een paar maanden opleveren, word ik echt nog veel nijdiger!
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Op welk moment is het ongeveer in het programma? Net vluchtig doorgespeeld, maar kon het item niet vinden.
Sara

Bericht door Sara »

Het was het tweede item. Het begint ongeveer op minuut 13.. In hetzelfde item komt eerst een jonge vrouw aan het woord die met haar piepjonge dochter voor een operatie naar de USA is gegaan mbv crowdfunding. Boaz komt na haar aan het woord.

[url]https://www.npostart.nl/pauw/07-06-2019/BV_101393346[/url]
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ah, gevonden! Verkeerde datum staat vermeld bij uitzending gemist... ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp