Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

airco

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Antoinette

airco

Bericht door Antoinette »

Misschien een gekke vraag maar op welke temperatuur zetten jullie 's nachts de airco? (vaste unit)

Ik zet hem tussen de 19 of de 21, soms 18.

Volgens de leverancier is 18 gaden niet goed voor de airco.
wilm

Bericht door wilm »

ben op zoek naar een mobiele airco (zonder slang)

voor nu of ieder geval de toekomst wil ik een aanschaffen

Maar wat ik op internet lees, staan bij veel negatieve revieuws

Iemand één die goed bevalt een aan te raden is
Eigenlijk niet heel duur (heb gewoon het geld niet)

Ben benieuwd
wilm

Bericht door wilm »

En lees verschil luchtkoeler en airco
dus kom er niet uit

Benieuwd of één van jullie mij één kan aanraden
Lilianne

Bericht door Lilianne »

@wim Wij hebben een luchtkoeler. Die heeft geen uitgang naar buiten nodig en is verplaatsbaar.
Hij kan wel koelen, maar je kunt geen temperatuur instellen. Het is nog goed uit te houden in de woonkamer nu, 26 graden. In ieder geval fijner dan een gewone ventilator.
Een airco kan dat vast nog beter, maar daar hebben wij het geld niet voor.

@Antoinette, is 18 niet te koud? Persoonlijk zou ik iets van 20/21 kiezen.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

[QUOTE]@Antoinette, is 18 niet te koud? Persoonlijk zou ik iets van 20/21 kiezen. [/QUOTE]

Je hebt gelijk Lilianne. Dat ga ik ook doen in het vervolg.

p.s. die van ons kostte euro 1500,- ;)
wilm

Bericht door wilm »

heb geen plek ruimte om naar buiten te leggen dus moet zonder slang zijn

luchtkoeler of airco als maar koelt
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

een luchtkoeler werkt met water toch? Dan krijg je toch al dat vocht in huis?
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Je kunt zelf kiezen voor aircooler of koelen met water. Ik heb geen hygrometer in huis maar heb niet het gevoel dat het vochtig is in huis.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

@Antoinette,
Toen ik een paar maanden geleden op Aruba was, zette ik de airco 's nachts op 28 graden. Dat was aangenaam tijdens het slapen. Een koudere stand maakte dat het te kil werd en het meer ging "tochten".

Afgelopen weekend was ik in een hotel in Rotterdam. Daar had ik de airco op 26 graden staan 's nachts (overdag op 21). Ik vind het zelf niet prettig om 's nachts die koude wind te voelen. Dan slaap ik krampachtiger en wordt ik 's ochtends wakker met spierpijn.

Overigens lag ik in beide gevallen niet onder de dekens. Als je persé onder een dekbed wilt liggen is het misschien wel weer beter om de temperatuur wat lager te zetten.

@wilm:
Ik heb vorig jaar een aircooler gekocht. Dat is eigenlijk gewoon een ventilator, alleen kun je er water doorheen laten lopen (bij die van mij kon je ook nog koelelementen uit de vriezer in het water leggen om het water te koelen).

Twee weken later heb ik hem weer verkocht. Het water warmt meteen op door de warmte in de kamer en zelfs het koelelement was binnen een minuut gesmolten en warm. Die hele functie van dat koelen had dus na een minuut al geen nut meer. Wat ik overhield was een grote logge ventilator.

Meteen daarna heb ik nog net een mobiele airco te pakken kunnen krijgen. Die haalt de warme en vochtige lucht uit de ruimte en stuurt dat via een slang naar buiten. Vervolgens koelt het de lucht. Dit werkt zo veel beter! Vorige week werd de temperatuur in mijn huis van 32 naar 27 graden gebracht. Dat is echt een slok op een borrel!

Bij een airco moet je volgens mij altijd de warme lucht (en het vocht) kunnen afvoeren. De warmte moet ergens heen, want die wil je niet in je huis.

Ik heb wel eens een opvangbak gezien die je aan je airco kan vastmaken. Dat is zo'n beetje het systeem wat een condensdroger ook heeft, volgens mij. Het vocht wordt dan opgevangen in die bak. Maar daarmee ben je de warmte nog niet kwijt. En ook een condensdroger geeft zoveel meer warmte af dan een droger met slang naar buiten.

Heb je nergens een raam of deur die open kan en waar je de slang door naar buiten kan doen? Er zijn speciale dingen te koop die het open raam afsluiten, maar met een gat er in voor de afvoerslang. Zo zorg je dat de lucht niet weer door het open raam naar binnen gaat. Dat had ik vorig jaar ook, maar ik heb nu een plexiglas plaat voor mijn raam gemaakt met een gat. Dat werkt beter en is makkelijker.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

[QUOTE]@Antoinette,
Toen ik een paar maanden geleden op Aruba was, zette ik de airco 's nachts op 28 graden. Dat was aangenaam tijdens het slapen. Een koudere stand maakte dat het te kil werd en het meer ging "tochten".
[/QUOTE] :eek:

28 graden? Dat is wel erg hoog. Daarop zet ik 's winters de verwarming zelfs nog niet. Ik zet mijn airco op 21 een paar uur voor ik ga slapen en dan uit.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp