Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hack van het MSweb forum

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
JacoVD

Hack van het MSweb forum

Bericht door JacoVD »

Op 26 september 2019 j.l. is het MSweb forum gehacked. Een beveiligingslek in de onderliggende software is gebruikt om toegang te krijgen tot de gegevens in de database. De normale werking van het forum werd hierdoor verstoord. Door snel ingrijpen van de beheerders is de site weer hersteld en van de laatste software updates voorzien.

Er zijn zo'n 6000 e-mailadressen van gebruikers in de database en deze zijn gelezen. De bijbehorende wachtwoorden zijn versleuteld en veilig gebleven. De hacker heeft geen beheer rechten gekregen en geen bestanden geïnstalleerd of gewijzigd. Deze persoon was zo vriendelijk om ons via email te wijzen op deze actie. We zijn dus gewaarschuwd en zullen alert blijven!

We raden je aan om (altijd) alert te blijven op e-mail van onbekende afzenders, en alleen te klikken op links wanneer de email van een vertrouwde bron komt, en alleen bijlagen te openen die besproken en bekend zijn.

Voor vragen over dit incident kun je reageren op dit bericht of mailen naar [EMAIL="forumhulp@msweb.nl"]forumhulp@msweb.nl[/EMAIL].
Helly

Bericht door Helly »

Wat ontzettend vervelend en wat zullen jullie er druk mee zijn achter de schermen. Ik zal voorzichtig zijn met mails, maar dat ben ik altijd al. Sterkte met de afwikkelingen die nog gaan komen.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Flink balen! Wie voor de zekerheid z'n wachtwoord wil wijzigen, kan dat doen via: pijltje omlaag achter je inlognaam >> instellingen >> tabblad account
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

wat ik graag wil weten; kan dit de reden zijn waarom ik de laatste tijd overspoelt wordt door spam-berichtjes?
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb er niet echt daadwerkelijk verstand van AngelNoa maar ik denk niet dat dat er mee te maken heeft. Zelf heb ik met regelmaat heel veel last van spammailtjes maar dan op een account dat helemaal los staat van het forum. Mijn man heeft een account van de zelfde provider en die heeft het niet. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik aan die spam kom maar ik kan je wel zeggen dat het heel erg vervellend is om elke ochtend talloze mailtjes te moeten verwijderen. Elke ochtend heb ik recht op honderde euro’s omdat ik uitgekozen ben en gratis boodschappen mag doen. Er zitten zelfs mailtjes bij waarvan ik bijna van kleur verschiet omdat er mannen zijn die smachtend op mij zouden wachten en dat terwijl ik bijna 64 ben :haha::haha:. Kan me het niet voorstellen.
kolibri

Bericht door kolibri »

Een spamfilter aanmaken houdt de meeste spam tegen. Mijn provider heeft dit standaard in pakket.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

ik heb bij xs4all nooit problemen met spam gehad. Alleen de laatste tijd. Vandaar dat ik de link leg met de hack. Maar als ik de enige ben zal het wel iets anders zijn:???:
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Knillis;n470643]Er zitten zelfs mailtjes bij waarvan ik bijna van kleur verschiet omdat er mannen zijn die smachtend op mij zouden wachten en dat terwijl ik bijna 64 ben :haha::haha:. [/QUOTE]

Dan krijg ik toch de verkeerde spam toegestuurd.
Ik krijg alleen maar mailtjes van opgewonden jongedames die me iets willen laten zien of doen alsof wanhopig op me wachten... :hmmm:
Kan ik niet zo veel mee. :haha:

Knillis

Bericht door Knillis »

:D:haha:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp