Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

kijktip: 27-11 2doc over ms

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Ik heb hem geprogrammeerd. Ik vond de discussie in het radiofragment al interessant.
Klick

Bericht door Klick »

ik ben benieuwd naar jullie reacties!
ik ga hem morgen kijken.. vanavond is voetbal avond ;)
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik heb gekeken en ik ben er zeer over te spreken! Er wordt niet zo getutteld. Lekker snel.

Ik vraag me af wat niet MS'ers ervan denken.

De meeste dingen die ze bespreken zijn voor mij niet nieuw, misschien dat het voor buitenstaanders wat onduidelijk is.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb met interesse gekeken, het was een goede documentaire maar ik had wel het gevoel dat mensen die niets “hebben” met de ziekte MS het niet of maar gedeeltelijk hebben gezien. Ik heb soms wel eens dat ik me afvraag of ik eigenlijk wel daadwerkelijk MS heb of dat ik misschien iets heel anders heb. Maar in deze documentaire zie ik heel veel overeenkomsten met het verloop van mijn MS en is alle twijfel helemaal weg. Gewelding dat Jeroen blijft zoeken naar de oorzaak van MS en ik hoop voor hem dat al zijn onderzoeken ooit tot een oplossing leiden zeker voor de jongere generatie die te maken heeft of krijgt met MS.
Theewater

Bericht door Theewater »

Ik heb de uitzending ook met belangstelling gezien. Naar mijn idee zou je in deze documentaire MS kunnen vervangen door elke ziekte waar de wetenschap nog geen idee heeft wat de oorzaak is van de ziekte laat staan een behandeling. Er kwam wel heel goed naar voren dat de wetenschapper driftig op zoek is maar dat de patiënt daar niet zoveel aan heeft en zelf op zoek gaat naar hulp en oplossingen. Wat ik ook elke keer weer frappant vind is dat alles wat afwijkt van wetenschappelijk onderzoek niet echt serieus genomen wordt. Maar mooi om te zien hoe zowel wetenschapper als patiënt zich inzetten om het beste eruit te halen.
Sara

Bericht door Sara »

Gisteravond laat nog via NPOstart teruggezien, ik was toch wel erg nieuwsgierig. [URL]https://www.npostart.nl/2doc-idfa-prime ... ON_1289027[/URL]
Ik had er al zo veel over gehoord dat het me niet meer erg verraste. Wel erg leuk om te zien hoe twee aan elkaar gewaagde slimme mensen met heel verschillend perspectief naar hetzelfde onderwerp kunnen kijken. Op een meer abstract niveau vond ik 'm ook erg mooi.

En eerlijk gezegd vond ik er Jeroen Geurts wel erg moe uitzien, vaak!
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Ik vond het ook interessant. Ik blijf wel een beetje achter met een gevoel van "En nu?". Blijkbaar verwacht ik een soort bevredigende uitkomst ofzo :haha:.

Boeiend om te zien dat er meerdere manieren zijn om naar de ziekte te kijken. En duidelijk ook hoe wetenschappers (of artsen) anders tegen de situatie aankijken dan de patiënt. Daar zit toch soms een gat en dat is lastig. Degene waar het om draait is afhankelijk van de mensen die op afstand staan. Als die dan een andere mening hebben dan degene waar het om draait, dan krijg je een lastige situatie.

Klick

Bericht door Klick »

bedankt voor jullie reacties, het maakt mij nog nieuwsgieriger, maar ik wacht tot vanavond..
nu heb ik niet de concentratie om rustig te gaan zitten kijken, ik hoop vanavond wel
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik wilde er eigenlijk niet naar kijken omdat ik al jaren niet meer naar dit soort uitzendingen kijk.
Maar door de enthousiaste reacties heb ik het toch maar bekeken. Niets nieuws gehoord, maar heb respect voor die bevlogen arts. Zulke wetenschappers hebben we nodig. :goed:
Maar niet alleen voor ms, maar zolang er nog dodelijke ziektes bestaan mogen die van mij voorrang krijgen. (maar dat vind ik :cool: )
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik vond het een hele eerlijke en mooie uitzending. Goed in elkaar gezet, met goede wederzijdse vragen en eerlijke antwoorden. Heel herkenbaar ook.

Mijn moeder vond hem moeilijk te volgen, saai. Maar ze snapte dat het voor mij belangrijk was en dat ik er veel in herkende.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp