Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wie komt ons moderatorteam versterken?

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Sharon

Wie komt ons moderatorteam versterken?

Bericht door Sharon »

Beste forumdeelnemers,

Zoals jullie misschien al gezien hebben zijn we opzoek naar een nieuwe moderator. Dit topic is bedoeld om jullie de gelegenheid te geven vragen te stellen over deze functie, aangezien we helaas nog steeds niemand gevonden hebben.

Ik ben degene die het team gaat verlaten. Dit omdat ik inmiddels steeds meer vrijwilligerswerk doe voor o.a MSkidsweb en gemerkt heb dat mijn hart bij de kinderen ligt.

Als nieuwe moderator ga je samenwerken met de twee huidige moderatoren (Knillis en Leeuwtje-nl). De werkzaamheden bestaan uit het controleren van nieuwe registraties op spam, en natuurlijk het reilen en zeilen op het forum zelf. Daarnaast is er ook een contactknop op het forum, via welke er mailtjes binnenkomen met diverse vragen, opmerkingen of klachten. In principe pakken de moderatoren deze mailtjes ook op, tenzij het echt iets is voor de technische afdeling. Het werk vindt dus zowel op het forum zelf plaats, als achter de schermen. Aangezien er nu een wisseling van moderatoren plaats vindt, ligt de taakverdeling nog niet helemaal vast. In overleg kijken we waar jij je op kunt gaan richten.

Alles gebeurt vanuit huis, wanneer jij er zelf tijd voor hebt. Met enige regelmaat hebben de moderatoren middels mail even contact voor overleg, maar dat is zeker niet dagelijks. Als moderator hoef je geen ICT kennis te hebben. Er wordt van je gevraagd om meerdere keren per dag even een blik op het forum te werpen, en natuurlijk moet je de binnenkomende registraties door de dag heen in de gaten houden. Sommige periodes zijn drukker dan andere, maar op zich moet je met een half uurtje totaal door de dag heen deze functie kunnen uitvoeren. En als je een dagje (of een weekje...) niet kunt? Geen probleem, daarvoor zijn we dan met 3.

Bij interesse en/of vragen horen we het graag in dit in dit topic of neem contact met ons op via het contactformulier onderaan het forum.
Marina

Bericht door Marina »

Hallo Sharon,

Is deze functie ook geschikt voor iemand die nog niet zo lang op het forum komt? Word er veel kennis van MS van je gevraagd? Gezien er ook vragen zullen moeten worden beantwoord. Of gaat dat meer over andere zaken? Wat voor soort vragen moet ik aan denken? En word je ook ingewerkt? Elke dag een paar keer checken vind ik persoonlijk vrij vaak, zou dit ook verdeeld kunnen worden over minder dagen of is dat niet praktisch?

Groet,
Marina
Sharon

Bericht door Sharon »

Hallo Marina,

In principe kan een redelijk nieuwe forumdeelnemer ook moderator worden. Het is wel belangrijk dat je goed begrijpt hoe het forum werkt. Daarnaast is het een vereiste dat je regelmatig het forum en je e-mail even checkt. Het is dus niet praktisch om dit te verdelen over minder dagen voor de andere moderatoren. De vragen gaan meer over andere zaken dan over MS (die vragen worden immers op het forum gesteld) Het zijn meer vragen over bijv. niet kunnen inloggen enz. Een nieuwe moderator wordt zeker ingewerkt.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Kleine aanvulling: de hele dag door kunnen er nieuwe registraties binnenkomen. Dit zijn mensen die vaak graag willen deelnemen aan het forum, en die laat je dus niet 3 dagen wachten voor ze te accepteren. Een half dagdeel maximaal is wel ons streven. En als je dan dus toch met het forum bezig bent, kun je meteen snel een blik werpen op de nieuwe berichten en topics. ;) Dit kan in 30 seconden, maar als er topics foutief geplaatst zijn, of er is een hevige discussie in gang gezet waarbij je moet ingrijpen, dan moet je dat ook wel meteen even doen.

Dat zijn o.a. redenen waardoor je niet maar enkele dagen per week inzetbaar kunt zijn. Maar zoals Sharon al zegt: ook nieuwe deelnemers zijn welkom voor de functie, en je wordt goed ingewerkt. ;)
Marina

Bericht door Marina »

Dank voor de info Sharon en Leeuwtje-nl!
Helaas i.v.m. andere gezondheidsproblemen zou het mij persoonlijk niet lukken om elke dag op het forum te komen. Hopelijk vinden jullie snel iemand :bidden::ja:!
Sharon

Bericht door Sharon »

Bedankt voor je reactie Marina. Inderdaad kan je het dan beter niet gaan doen.
We zoeken rustig door!
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Up. Helemaal niemand onder onze ruim 6000 registraties??
Knillis

Bericht door Knillis »

Jammer, jammer !!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp