Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Spelfouten

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik denk dat we ook onderscheid moeten maken tussen typfouten omdat de vingers niet meewerken, en spelfouten omdat de hersens niet meer goed werken.

Ik heb last van beide. M'n linkerhand werkt vertraagd, waardoor ik letters "omdraai". (Ik typ blind en moet later die foutjes er tussenuit vissen)
En ik maak de meest belachelijke spelfouten. Schrik vaak van de dingen die ik schrijf, zoals skaap (schaap), reiden (rijden), appul (appel) etc.

Ik ben echt fonetisch en als een 8-jarige gaan schrijven terwijl ik vroeger foutloos schreef. :(
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik denk inderdaad dat mijn vingers langzamer gaan dan mijn hoofd.
En de letters zitten niet altijd op de plek van het toetsenbord waar ik denk dat ze zitten.

Ik heb toch neurokeys geïnstalleerd, toen ik erover las leek het me toch wel een leuke app.
Maar hij voorspelt zinnen enorm slecht en ik heb normaal drie talen waartussen ik schakel: dat kan niet meer. Daarnaast lijkt het alsof je de de technologie achter de woordvoorspelling ook niet kunt trainen, wat soms nog moet als je een nieuwe app installeert.
Heel erg jammer.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp