Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wie gebruikt een Victor Reader Stream?

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Sara

Bericht door Sara »

Ik duim mee, @Knillis!

Wil wel even kwijt dat ik het belachelijk vind dat ze een apparaat leveren bedoeld voor mensen die slecht zien, weinig energie hebben, misschien cognitieve shit zonder goeie ondersteuning. Die handleiding die ik vond is écht niet te doen. Superslechte zaak dit, om niet in heftiger bewoordingen te vervallen.
Knillis

Bericht door Knillis »

En dan ben jij nog aardig thuis in “computerland” dus het zegt wat dat jij die handleiding niet te doen vond. Heb eenmalig contact gehad met de helpdesk maar die man was verre van “aardig” (om het ook maar zachtjes en netjes uit te drukken:D). Kreeg te horen dat ik niet moest denken dat hij “het allemaal even” per telefoon ging zitten uitleggen. Pardon????:???: Ben toen toch wel even uit m’n slof geschoten, wat denkt zo’n gast wel. Als hij het niet ziet zitten mensen op een fatsoenlijke manier uitleg te geven dan moet hij niet op een helpdesk gaan werken. Hij heeft me uiteindelijk dus toch op weg geholpen maar helaas bleek dat nog niet voldoende. Ga vandaag opnieuw bellen in de hoop een wat geduldiger iemand te treffen ;)
Sara

Bericht door Sara »

Ik durf het bijna niet te vragen...
Knillis

Bericht door Knillis »

Helemaal terecht Sara dat je het niet durft te vragen en ik durf het bijna niet te zeggen. Het tweede telefonische gesprek met de helpdesk van Optelec heeft voor mij helaas niets opgeleverd. Het heeft op een gegeven moment niet veel gescheeld of ik had het “ding” met liefde van driehoog door het raam naar beneden gesmeten. Maar ja, misschien krijgt iemand hem dan op het hoofd en dan ben ik verder van huis :D. Dus ik heb me ingehouden, heb alles aan de kan “gegooid” en had iets van “ooit buig ik me er we weer verder over”.

Maar ja, het blijft spoken in je hoofd, dus alles weer ter hand genomen en uiteindelijk zijn er een paar dingen iets duidelijker en kan ik een boek “binnenhalen/streamen” om te luisteren. Maar dan staan er plots weer veel meer boeken op de boekenplank en allemaal boeken die ik helemaal niet wil luisteren. :D

Ik heb me voorgenomen er ruim de tijd voor te nemen om alles uit te pluizen en voor alle “veiligheid” punt voor punt op te schrijven hoe ik ergens kom. Want als je het een poosje niet doet zou ik het weer kwijt zijn. Er zal dus een soort “logboek” ontstaan als naslagwerk.

Boeken luisteren kan ik in ieder geval wel want ik bestel nog CD’tjes bij “anders lezen” en die kunnen op de laptop gezet worden. Laptop en Victor Reader worden aan elkaar gekoppeld met een kabeltje en dan komen de boeken op de Victor Reader te staan en kan ik ze beluisteren.

Mocht ik er op den duur helemaal niet uitkomen dan denk ik dat ik eens contact zoek met het Loo-erf een (revalidatie) centrum voor blinden en slechtzienden. Misschien dat daar mensen zitten die dit soort apparaten vaker uitleggen aan mensen. Mij lijkt het bedienen van een Victor Reader Stream bijna ondoenlijk voor iemanden die weinig tot niets ziet.

Mocht ik het ooit onder de knie hebben dan laat ik het weten. Kan wel ff duren denk ik :haha:

Sara

Bericht door Sara »

Pffff... knap dat je al een beetje opgeschoten bent in ieder geval. Oostenrijk duurt nog even, toch?

Ik heb ook een abonnement bij passendlezen (dat ik overigens nooit gebruik, toch es opzeggen) en heb es zitten neuzen. Tot m'n verbazing kun je géén daisyboek downloaden op je pc om 'm dan naar je streamer te kopieren. Via je pc moet het (als ik het goed begrijp) dus altijd met een daisy rom, zoals jij al doet. Best onhandig.

Wat ik eerder wél gedaan heb is met de app op m'n android tablet lezen, en daarvoor was het voldoende om me te identificeren met m'n email-adres (of lidnummer) en wachtwoord van passendlezen. Dat zou toch met jouw streamer ook moeten kunnen? En passendlezen kan je vast telefonisch aan de juiste info helpen, en je misschien een opkontje geven :).

Ik hoop dat ik er niet helemaal naast zit. Sterkte!

Overigens vind ik het luisterlezen nog veel vermoeiender dan met m'n ogen. Voor mij dus geen succes.
Klick

Bericht door Klick »

wat slecht dat ze je daar niet hebben kunnen helpen zeg!

heel slim dat je je eigen handleiding schrijft, in eigen woorden hoe je ergens komt dan begrijp je het een volgende keer ook.
of een kort filmpje maken met je telefoon.. (plaatjes zeggen vaak meer als woorden)

:haha::haha: oostenrijk duurt nog even
Knillis

Bericht door Knillis »

We gaan begin maart een weekje naar Oostenrijk maar de zomervakantie tja dat duurt nog wel even. De bedoeling is in mei die kant op te gaan maar dan moeten we wel allebei “gezond” blijven. Na een nogal heftig 2019 hopen we echt volgend jaar weer heerlijk te kunnen gaan genieten in de Oostenrijkse bergen.

Gelukkig nog tijd genoeg om te oefenen met m’n nieuwe boekenapparaat, dat dan weer wel :haha:
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb het vandaag opgegeven. Ik kan niets met dat ding, snap er echt helemaal niets van. Dus vandaag maar weer gebeld naar de firma Optelec om ze zeggen dat ik een andere apparaat wil. Een apparaat dat wel makkelijk bedienbaar is. De mevrouw die ik sprak vertelde me dat het mogelijk was het apparaat om te ruilen maar dat ze ook misschien nog een optie had. Optelec heeft een vrijwilligster die mensen wil leren om te gaan met de apparatuur van Optelec.

Ze zou bij deze mevrouw navraag doen of het mogelijk was mij te helpen. En ....... binnen een uur werd ik door deze vrijwilligster gebeld. Nou blijkt ze ook nog eens in de directe omgeving van Apeldoorn te wonen. Ze wilde wel naar me toe komen maar ze is blind dus ze moet per openbaar vervoer reizen en ik kan gewoon nog auto rijden en ga maandagmiddag ik al naar haar toe.

Ze weet zeker dat ik kan leren op deze manier boeken te lezen. Geweldig toch dat er nog zulke fantastische mensen bestaan!

Ik laat hier na maandag weten hoe mijn “lesmiddag” is verlopen maar ik het er een goed gevoel over.

Ik ben blij!:D
Sara

Bericht door Sara »

Dat is fijn, Knillis :). Jammer dat ze je eerst zo lang hebben laten worstelen, maar nu komt het vast goed!
Klick

Bericht door Klick »

wat een goed nieuws! gaaf dat je les kan krijgen van een ervaringsdeskundige :cool:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp