Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Namasté! (een yoga-draadje)

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
D-Cheryl

Namasté! (een yoga-draadje)

Bericht door D-Cheryl »

Hallo allemaal,

Sporten en bewegen is goed voor je, maar voor ons op een gegeven moment niet meer zo vanzelfsprekend.
Yoga is een sport die je kunt uitvoeren, ook als je beperkt bent in beweging. De essentie van de sport is de ademhaling: alle oefeningen zijn daarmee gecoördineerd.

Hatha-yoga is de hoofdvorm, maar er zijn vele varianten. Uit de sportschool ken je misschien de power-yoga, en misschien deed een vriendin als een bikram-yoga, waarbij je de houdingen oefent in een ruimte van 41 graden.
Iets toegankelijker is Yin-yoga, met alleen zittende en liggende houdingen, en zo zijn er ook mensen die stoel-yoga geven.

Ik doe zelf af en toe aan yin yoga en vindt het superleuk. Het is de eerste sport waarvan mijn hoofd helemaal rustig wordt: in plaats van de adrenaline opbouw die ik normaal voel met sport, word ik inderdaad helemaal zen. Zo fijn! :goed:

Het lijkt mij leuk om ervaringen uit te wisselen over yoga met jullie, dus vertel: heb je het wel eens gedaan en wat vond je fijn/wanneer voelde je een grens?
Sara

Bericht door Sara »

Já, hier! Een aantal jaar geleden heb ik een jaartje yoga gedaan. Ik weet eerlijk gezegd niet welke vorm het was. Het was fijn, fysiek niet heel uitdagend (de lerares noemde het 'zachte yoga'), en als iets toch niet lukte werd je gewoon met rust gelaten, tenzij je hulp vroeg.

Ik ben gestopt omdat het later weer lukte om te sporten, en het allebei vrij duur was. Ik denk er wel aan om het toch weer te gaan doen, vooral om het heerlijk ontspannen en fitte gevoel waarmee ik thuis kwam van de les. Ik probeer wel de zweverige types te vermijden, want ik ontspan echt moeilijk bij wat ik als humbug ervaar
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Leuk Sara!

Inderdaad is het niet goedkoop om twee sporten te hebben, maar bij deze instructrice koop ik gewoon losse lessen en heb ik geen abonnement. Ik wil toch wel 2-3 keer in de maand gaan, maar zo voel ik me niet schuldig als ik oversla. Ik app 's middags of ze nog plek heeft, en betaal na de les met een tikkie.

Mijn ene sportschool had de bodybalance bij de groepslessen zitten, en de andere had poweryoga bij de lessen van Club Joy. Die had daarnaast ook nog hatha-yoga. Zo heeft iedereen een eigen aanbod.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp