Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat is het nut van huilen?

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
mispeltje*

Wat is het nut van huilen?

Bericht door mispeltje* »

Hey
Ik ben al een paar dagen op zoek naar het antwoord op de vraag wat de functie en of het nut van huilen is.
Weet iemand dat toevallig? Ik vind huilen een vervelend iets want
- Het kost energie
- ik kan dan even niet praten of eten of drinken
- Ik krijg er hoofdpijn van
- Het lucht me niet op
- iedereen kan het achteraf aan mij zien
- Ik kan niet zelf bepalen wanneer het klaar is

Maar ik zou denken dat het ook een functie heeft of zo. Hebben jullie hier ideeën over?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Wat is het nut van huilen?

Bericht door Toeter »

Blijkbaar heb je veel empathie of heb je hulp nodig:
https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/arti ... dal%20zelf.

Het huilen is onze eerste manier om aan de omgeving duidelijk te maken dat we niet in balans zijn. Als een baby niet kan huilen van honger of pijn gaat hij dood.
AngelNoa

Re: Wat is het nut van huilen?

Bericht door AngelNoa »

ik kan al ca anderhalf jaar *niet* meer huilen. Gevolg; alles zit letterlijk en figuurlijk vast.
Toen mijn oom anderhalve week geleden onverwacht overleed en ik afgelopen woensdag online de uitvaart volgde, heb ik tranen met tuien gehuild. En daar was ik zó blij om!

Huilen lucht je meer op dan je zelf misschien denkt. En...dat je even niet kunt praten of eten geeft toch niet? En is het echt zo erg dat mensen aan je zien dat je gehuild hebt? Zien ze dat ook echt of dénk jij dat?

Wellicht niet helemaal het antwoord dat je zoekt, maar huilen is naar mijn idee echt niet erg en echt wel nuttig. Succes!
mispeltje*

Re: Wat is het nut van huilen?

Bericht door mispeltje* »

Angel Noa Dit is precies het antwoord dat ik zocht! Thanks!
Gecondoleerd met je oom.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


AngelNoa

Re: Wat is het nut van huilen?

Bericht door AngelNoa »

dank je wel en fijn dat je er iets mee kunt!
Dango

Re: Wat is het nut van huilen?

Bericht door Dango »

AngelNoa schreef:ik kan al ca anderhalf jaar *niet* meer huilen. Gevolg; alles zit letterlijk en figuurlijk vast.
Toen mijn oom anderhalve week geleden onverwacht overleed en ik afgelopen woensdag online de uitvaart volgde, heb ik tranen met tuien gehuild. En daar was ik zó blij om!

Huilen lucht je meer op dan je zelf misschien denkt. En...dat je even niet kunt praten of eten geeft toch niet? En is het echt zo erg dat mensen aan je zien dat je gehuild hebt? Zien ze dat ook echt of dénk jij dat?

Wellicht niet helemaal het antwoord dat je zoekt, maar huilen is naar mijn idee echt niet erg en echt wel nuttig. Succes!
En zo is het , het verdriet of ongemak moet eruit.

Lachen huilen dansen en jezelf uiten anders loop je vast.
Elke emotie heeft een functie.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Annemieke

Re: Wat is het nut van huilen?

Bericht door Annemieke »

Mispeltje, bij mij is huilen zo langzamerhand oncontroleerbaar geworden.
Ik kan de laatste jaren zomaar ineens gaan huilen.
Er is wel een link met vermoeidheid, maar vind het toch wel irritant.

Nu heb ik een paar jaar geleden een TIA gehad. De neuroloog vertelde me dat het vrij normaal schijnt te zijn dat je je emoties moeilijker onder controle krijgt….

Morgen heb ik een uitvaart, zie er tegenop omdat ik bang ben dat ik daar onbedaarlijk ga zitten huilen en niet meer op kunnen houden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp