Wisten jullie dat

Voor alle puzzel-, plaatjes-, gein-, foto-, muziek-, click-, stem- en dat soort plezier onderwerpen
loesepoes

Wisten jullie dat

Bericht door loesepoes »

Misschien een leuke nieuwe topic?

Wisten jullie dat:
Nijlganzen ook broeden in een boom:???:

Bij ons voor, een eksternest in een boom was overgenomen door nijlganzen en eieren hadden gelegd?
Pa en Ma ekster waren het er niet mee eens en hebben de eieren geroofd en het nest weer ingenomen:)

Lukt het broeden van de ganzen, dan moeten de kleintjes zich letterlijk naar beneden laten vallen, want moeders brengt geen eten boven
En vreemd genoeg overleven de kuikens het vaak wel
vlindie

Bericht door vlindie »

Leuk hoor dit topic......:D

Wist je dat als je je rechteroog sluit nooit over je rechterschouder kunt kijken?

Ik zou zeggen: Probeer het maar eens! Als je je rechteroog dicht doet en je probeert over je rechterschouder te kijken zul je meteen merken dat je neus in de weg zit. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de linkeroog+schouder.:D
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Hahaha Vlindie, je hebt gelijk! Wel heel grappig; ik kan linksom verder draaien zodat ik toch over mijn linkerschouder kan kijken met mijn rechteroog!

Van die nijlganzen wist ik het ook niet. Grappig weetje:)

Wist je dat het likken van de eigenelleboog vrijwel onmogelijk is?:D
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Weet je wat nou het leukste is? Dat ik ook alles meteen ga proberen!! :haha:
M&MS

Bericht door M&MS »

[QUOTE=vlindie;846903]Leuk hoor dit topic......:D

Wist je dat als je je rechteroog sluit nooit over je rechterschouder kunt kijken?

Ik zou zeggen: Probeer het maar eens! Als je je rechteroog dicht doet en je probeert over je rechterschouder te kijken zul je meteen merken dat je neus in de weg zit. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de linkeroog+schouder.:D[/QUOTE]

Klopt, ik ben blind aan mijn rechter oog en kan er niet overheen kijken. Ik draai mijn romp dus mee.

Maar in het kader van die nijlganzen. Wist je dat ook reigers veelvuldig in een boom broeden.
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

[QUOTE=M&MS;846946] Maar in het kader van die nijlganzen. Wist je dat ook reigers veelvuldig in een boom broeden.[/QUOTE]

Klopt ook. Op het landgoed Oldernaller (tussen Nijkerk en Putten) is al jaren een reigerkolonie. Ze nestelen in hele hoge bomen. Ik ben er wel eens gaan wandelen (toen ik dat nog kon). Het was me een lawaai met al die reigers. Wel riskant, want reigers kunnen behoorlijk schijten en dat wens je niet op je hoofd te krijgen. :haha:
loesepoes

Bericht door loesepoes »

:D Ha ha, denk dat deze topic wel gaat lukken, ben benieuwd naar de volgende reacties en dat hij maar lang door mag gaan:goed:
Billy

Bericht door Billy »

[QUOTE=mispeltje*;846941]
Wist je dat het likken van de eigenelleboog vrijwel onmogelijk is?:D[/QUOTE]

Dat zei ik gisteren nog tegen mijn nichtje van 5, en het lukte haar wel :o...
shandy49

Bericht door shandy49 »

Wist je dat Leotien gaat proberen te broeden in een boom ? :huh:

Piet
M&MS

Bericht door M&MS »

Gaat haar niet lukken.

Wisten jullie dat ratten altijd beginnen als allerschatigste dikke muisachtige beestjes?

En wisten jullie dat jonge fuutjes de voorkeur geven aan tussen moeder's vleugels meereizen boven zelf zwemmen en duiken?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp