Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zeer pijnlijke benen

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Johanna

Zeer pijnlijke benen

Bericht door Johanna »

Beste allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Ik heb geen diagnose. Ik ben één keer bij de neuroloog geweest, uitgebreid onderzocht en het advies gekregen om weer contact op te nemen als er weer iets geks zou gebeuren.

Vannacht had ik een verschrikkelijke nare, brandende, intensieve pijn in mijn benen. Vooral scheenbenen, wreef, rond knie en net boven knie. Eerst 1 been, daarna 2 benen. Het heeft uren geduurd, pijnstilling hielp niet.

Nu is het ochtend, ik voel het nog, maar iets minder. Maar ik ben bang voor weer zo'n heel erge pijnaanval. Het is weekend.
Kan ik een huisartsenpost hiermee lastigvallen? Ik heb ook het gevoel dat zij niet gaan begrijpen wat ik voel.
Wat vinden jullie?

Vriendelijke groet, Johanna
Klick

Re: Zeer pijnlijke benen

Bericht door Klick »

hi johanna,

wat naar, jazeker kun je hiervoor de hap bellen. pijn is vervelend en zeker zo sterke pijn (waarschijnlijk zenuwpijn). de beoordeling van een arts is wel nodig dan.

ik herken hier geen ms in, daar kun je ook erge pijn ervaren maar dan is het meestal aan 1 kant en aanhoudend.

is er bij die onderzoeken ook een mri gemaakt?
was de aanleiding voor die onderzoeken ook deze pijn?
Johanna

Re: Zeer pijnlijke benen

Bericht door Johanna »

Hoi Klick,

Dank je wel voor je reactie.
Ik heb gebeld. Ik woon niet in de gemeente waar ik naar het ziekenhuis ga. HAP adviseerde me de SEH te bellen.

Heb ik gedaan, uitgelegd dat ik bij een nieuwe klacht rechtstreeks naar de poli moest bellen. Maar aangezien het nu weekend is, ik dit niet kan doen.

De assistente overlegde met een neuroloog, hij/zij gaf aan dat ik voor pijnstilling mijn eigen huisarts of andere HAP( bij ander ziekenhuis in mijn regio) moest contacten. Dat was alles.

Ik stel het toch maar even uit hopelijk valt de komende nacht mee. Dat andere ziekenhuis kent mijn huidige problemen niet. En na dit getelefoneer en de nare nacht heb ik geen energie meer.

Het onderzoek laatst, bij de neuroloog, was naar aanleiding van een acute klacht: opeens niet verder kunnen lopen. Ik heb er heel zwakke benen aan overgehouden. En naar aanleiding van een chronische klacht: tintelingen in voeten, benen, handen en armen (een jaar continu). En nog heel wat rare klachten die komen en gaan.

Er is geen MRI gemaakt.
Ik kon niet alles testjes goed uitvoeren en ik kreeg n.a.v. van de voetzooltestjes over mijn linker lichaamshelft heftige spiertrekkingen en schokken. Maar er zijn gelukkig geen ernstige zaken aangetroffen.

Het advies was: consult reumatoloog (om te onderzoeken of de klachten van reumatische aard kunnen zijn) en de poli neurologie bellen als er zich iets nieuws zou voordoen.

De pijn is er nog steeds, maar het voordeel van de dag is dat ik wat afleiding kan zoeken en meer rond ga lopen. Waarom het in de nacht zo heftig was is me een raadsel. En de paracetamol en ibuprofen deden niks, heel vreemd.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp