Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Helse pijn bovenrug

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Johanna

Re: Helse pijn bovenrug

Bericht door Johanna »

@ Klick
Dank je wel. Ik heb het gedaan (via email) en de verwijzing is binnen. Wanneer ik kan gaan, weet ik nog niet. Dat hoop ik maandag te horen en anders ga ik zelf bellen.

@ D- Cheryl
Dank je wel voor je tips, ik zal het onthouden voor het geval men geen reden/oplossing kan vinden voor mijn pijn.

Ik heb nog geen MRI gehad. Het bericht dat jij las was een reactie op iemand anders, zij was degene die vorig jaar een MRI had.

Groetjes,
Johanna
D-Cheryl

Re: Helse pijn bovenrug

Bericht door D-Cheryl »

Maar je hebt al wel de diagnose MS...?
Johanna

Re: Helse pijn bovenrug

Bericht door Johanna »

Hoi D-Cheryl,

Nee, ik heb nog geen diagnose.
Ik hen 1 consult gehad.

Groetjes,
Johanna
Johanna

Re: Helse pijn bovenrug

Bericht door Johanna »

Ondertussen ben ik een stapje verder. Ik heb het 2e consult achter de rug. Men denkt aan een polyneuropathie en mogelijk een wervelkanaalstenose. Binnenkort krijg ik een EMG en een mri van de onderrug.
Klick

Re: Helse pijn bovenrug

Bericht door Klick »

ieder stapje is er 1 👍
hoe voel je je? zware dagen geweest voor je..
:bloem:
Johanna

Re: Helse pijn bovenrug

Bericht door Johanna »

Hoi Klick,

Lief van je. Het gaat goed hoor. Het 2e consult heeft me in ieder geval iets opgeleverd, dat geeft wat meer berusting, op weg naar een diagnose en hopelijk een oplossing.
Hoewel de oplossing ook uit een heel andere hoek kan komen. Ik ben onderzocht door mijn vroegere chirurg (dubbelzijdige borstamputatie) en mijn protheses moeten eruit. Ik heb de Breast Implant Illness. Dit kan een scala aan klachten veroorzaken.
Na de operatie kan ik beoordelen of de oorzaak van de vele klachten daar kan hebben gelegen.

Hoe gaat het met jou?

Vriendelijke groet,
Johanna
Klick

Re: Helse pijn bovenrug

Bericht door Klick »

inderdaad, op weg naar een diagnose! je berusting kan ik me wel voorstellen, eindelijk wordt er serieus naar de oorzaak gezocht.

implantaten o ja dat heb ik ook wel eens gehoord dat dat voor veel narigheid kan zorgen. dan er maar uit met dat spul.
zien ze dit soort klachten vaker waarbij dat de oorzaak is?

het gaat redelijk goed, ik doe het gelukkig goed met warmte, ik ben net een bloemetje. ik bloei op met mooi weer. dan kan ik weer een beetje stil staan, dat is in de keuken echt een uitkomst! (lopen gaat goed, maar als je niet kan stil staan komt t heel ongeduldig over op mensen)
ieder jaar hoop ik dat het terug komt en dit jaar heeft er alle schijn van dus ik ben blij 😀
Johanna

Re: Helse pijn bovenrug

Bericht door Johanna »

Wat fijn Klick! Wat lastig moet dat zijn,om niet stil te kunnen staan. Komt dit door spiertrekkingen? Of pijn?
Ik duim dat het heel lang mooi weer blijft voor jou!
Ik vind het ook fijn. Ik ben graag buiten.

De schade door borstimplantaten wordt steeds bekender. Sommige plastisch chirurgen raden ze iedereen af. Neurologische klachten horen ook in het rijtje van symptomen thuis.
Mocht je er meer over willen weten, dan zijn de zoektermen Breast Implant Illness. En ASIA syndroom.
Klick

Re: Helse pijn bovenrug

Bericht door Klick »

waar het door komt weet ik niet precies. het is een soort balans dingetje denk ik, mijn hele lijf roept dan dat ik moet gaan zitten anders val ik (is nog nooit gebeurd)

het doet geen pijn, maar kost wel enorm energie en als het wel eens voorkomt dat het moet (een klusje doen of onkruid wieden) dan gaan mn beide benen trillen en lukt t lopen amper meer. dit hersteld dan wel weer na ff zitten. dus soms doe ik het heel bewust, klussen heb ik altijd leuk gevonden, dus baal ervan als dingen niet meer kunnen.. dan zit ik liever na die tijd op de blaren (langere hersteltijd)
Johanna

Re: Helse pijn bovenrug

Bericht door Johanna »

Oh, wat naar om dat zo vaak te hebben. Wat fijn dat de zon je nu helpt!
Ik heb een balansprobleem met ogen dicht, ik val dan om. Dus moet me vasthouden met b.v. harenwassen.
En lopen is een probleem aan het worden.
Problemen met de benen zijn meteen zo ingrijpend. Je wordt zo beperkt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp