Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

toch MS na schone MRI?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
moontje85

Bericht door moontje85 »

Ik heb zojuist een voicemail bericht gehad van afdeling radiologie dat ik morgenmiddag al voor de MRI scan ben ingepland. Dat gaat gelukkig erg snel.

Hoe lang duurt het gemiddeld voordat de uitslag dan bij de neuroloog binnen is?
M&MS

Bericht door M&MS »

Een weekje. Als er echt iets dringends uitkomt, kunnen ze je sneller oproepen, want strikt genomen ziet de radioloog direct of er iets is.

Hij mag je niks zeggen, maakt een rapport en stuurt de bevindingen door naar je neuro. Die moet het bestuderen en bedenken wat de volgende stap is.

[B]Knillis[/B], volgens mij is het afgeschaft, omdat het te grote impact had.

Daarna werd het alleen nog gebruikt als controlemaatregel.
moontje85

Bericht door moontje85 »

Oke bedankt :)
Zal morgenochtend nog even bellen om te vragen hoe lang de scan ong. gaat duren. En om te vragen of ik zelf de afspraak moet maken voor de uitslag bij de neuroloog. Ben dat allemaal vergeten te vragen :o
Snowym

Bericht door Snowym »

Krijg je ook contrastvloeistof? Als dat niet al is afgesproken zal dat waarschijnlijk tijdens de scan bepaald worden. Niets te zien, geen contrast, wel iets te zien, wel contrast.

En de LP is niet meer persé noodzakelijk omdat ze de MRI's tegenwoordig beter kunnen beoordelen.

De uitslag duurt normaliter een week, maar zou, bij grote afwijkingen ook eerder kunnen.

Als je belt, vraag dan meteen of je zelf een CD'tje kan meenemen met muziek, want het is een enorme herrie en om daar nu een uur in te liggen is neit echt heel fijn.
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

[QUOTE=Snowym;884192]Als je belt, vraag dan meteen of je zelf een CD'tje kan meenemen met muziek, want het is een enorme herrie en om daar nu een uur in te liggen is neit echt heel fijn.[/QUOTE]

Ik vraag me altijd af of dat zin heeft. Ik hoorde de muziek nooit omdat de herrie enorm was van de MRI...
Snowym

Bericht door Snowym »

Vragen of ze de muziek hard willen zetten, heb je toch afleiding.:)
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

radio ging bij mij aan, op sky radio. Was wel prettig; doordat daar om het kwartier reclame komt, weet je een beetje hoe lang je a; ligt en hoe lang je nog moet ;)

5 scanes gehad, nooit langer dan 3 kwartier gelegen, meestal korter
moontje85

Bericht door moontje85 »

Over contrastvloeistof is niks afgesproken dus ik denk dat dit niet gedaan zal worden, vorige keer heb ik dit ook niet gehad.
Ik kreeg toen ook een koptelefoon op met de radio, muziek stond flink hard dus kwam redelijk boven de scan uit, op de stukken na dat de scan echt heel hard gaat.

Zit er aan te denken om deze keer ook nog extra oordopjes mee te nemen en deze onder de koptelefoon te dragen. De neuroloog heeft me aangeraden om een extra pilletje in te nemen om kalm te blijven, de vorige keer werd ik na 30 min. in de scan wat onrustig en ik moet nu natuurlijk dubbel zo lang erin liggen.
moontje85

Bericht door moontje85 »

[QUOTE=AngelNoa;884198]
5 scanes gehad, nooit langer dan 3 kwartier gelegen, meestal korter[/QUOTE]

Ook tegelijk van je ruggenmerg en hersenen?
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

eerste keer was zonder vloeistof (toen was het hele Ms-verhaal nog niet eens in gedachten). Er zou toen gekeken worden naar mijn onderrug, nek en hoofd. Ik denk dat dat het langste was dat ik e rin lag.

de keer daarna (omdat er dus vlekjes gevonden waren), moest ik halverwege met vloeistof. Maar toen had ik dus alleen nek en hoofd.

Alle andere keren waren sowieso alleen hoofd, waarvan ik de laatste keer de vloeistof gewijgerd heb, dus toen was ik zelf met een kwartiertje al klaar :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp